Steward verziekt voorbereiding Van Lieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bounce

Re: Steward verziekt voorbereiding Van Lieren (2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:48

lullig vind ik dat Boos! mede omdat dit al de 2e keer is dit jaar dat z'n kür verknalt word door de schuld van iemand anders Stoom uit je oren

amen Whoosh!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:49

En dat niet alleen, vond ook dat hij enorm slecht beoordeeld werd in tegenstelling tot de rest.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:56

Erg zonde is dat. Zoiets mag toch niet gebeuren op zo'n groot evenement!

_Mirte

Re: Steward verziekt voorbereiding Van Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:59

echt balen voor Laurens!!

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:03

verschrikkelijk,
als je net mag losrijden kun je toch geen topprestatie neerzetten. Die steward moet mij niet tergenkomen Whoosh! Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:03

das inderdaad balen voor laurens! Jammer dat zo'n fouten gemaakt worden...Maar die steward is ook maar een mens.
Hopen dat de rest van nederland wat meer geluk heeft.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:05

Wat moeten ze daar met zulke amateurs op het veld? Boos!

Wat zal die jongen balen zeg...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:31

Steward verziekt voorbereiding Van Lieren (2) 22/8/2006

N i e u w bericht, meer informatie

AKEN (ANP) - Een steward van de organisatie heeft bij de Wereldruiterspelen van Aken de voorbereiding van de Nederlandse dressuurruiter Laurens van Lieren en zijn paard Hexagon's Ollright verpest. De man weigerde de Zeeuw toegang tot de ring, omdat hij een sponsornaam op zijn zadeldek had. Later bleek de ingreep niet terecht.

Van Lieren moest in de haast terug naar de stal, om van 'materiaal' te wisselen. Het inrijden kon hij verder vergeten. Mede daardoor viel zijn resultaat (officieus 68,5) wat tegen. De KNHS eiste dat Van Lieren mocht overrijden, maar het protest haalde niets uit. Wel bood de organisatie excuses aan en kunnen de overige Nederlanders gewoon met het betreffende logo starten.

Het was voor Van Lieren de tweede opeenvolgende tegenvaller op een groot toernooi dit jaar. Eerder liet tijdens het optreden van de ruiter in de wereldbekerfinale in Amsterdam een ober een blad met glazen vallen. Het paard schrok, wat belangrijke punten kostte. Ook in de RAI moest Van Lieren het destijds doen met excuses van de organisatie.

"Ik krijg geen tweede kans en dat is jammer", zei hij naderhand. "Dit heeft mijn concentratie ingrijpend verstoord. Toch heb ik me niet kwaad gemaakt en geprobeerd zo rustig mogelijk te blijven. Maar het sloeg nergens op. Over mijn rit ben ik niet eens zo ontevreden, maar onder normale omstandigheden had er ongetwijfeld meer in gezeten."

George de Jong, directeur Topsport van de KNHS, stapte onmiddellijk naar de leiding van het Duitse evenement. "We werden direct in het gelijk gesteld. Dit had nooit mogen gebeuren. Kennelijk is hier iemand zeer slecht voorbereid. Een topsporter storen in zijn voorbereiding kan funest zijn. En dan nog geheel ten onrechte ook, dat maakt het extra wrang."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:33

nou ben ik geen expert (verre van) , maar vnd de rit uberhaupt laag gejureerd
Vond dat hij naar omstandigheden er dan alsnog een mooie proef wist neer te zetten... Jammer van de foutjes, maar wat wil je zonder in te rijden.

Flink balen is dat dan, maarja

Vind het vreemd dat ze op zo'n groot evenment zo'n onprofessioneel iemand neerzetten

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:40

Ik vind dit wel zo ontzettend gemeen. Er zit een luchtje aan. In amsterdam het dienblad met glazen en nu dit weer..

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:43

Ik vond ze proef echt nog super netjes zeg!!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:57

Inderdaad Jammer, maar ja de proef was echt slecht beoordeeld! Hij was misschien geen 1e geworden ( ik stopte met kijken om half 2 ) maar 4e plaats was niet verdiend, hij hoorde op de 2/3e plek. De amazone die als eerste boven de duitser kwam had helemaal geen knallende proef

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:13

Wat een pech heeft die gast. Heb m niet horen rijden, maar ik hoorde ook dat ie laag was beoordeeld.
Imke en Sunrise deden t (op paar kleine foutjes na) super! Vind Sunrise écht een leuke merrie!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:15

Ik word hier gewoon kwaad om Boos!
wat ontzettend gemeen..!!

je kon in de proef echt zien dat ollright nog super heet was.. zoo jammer en belachelijk dat er niet over mag worden gereden!
dat was wel op zijn plaats geweest..

al met al toch een nette prestatie om dan nog zo hoog in het klassement te eindigen

ps; ik vond de score van imke ook nogal tegenvallen..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:15

Nou snap ik wel meteen waar de enorme partij spanning vandaan kwam....das best logisch! Vind het dan toch echt heel knap dat ie nog zo'n proef neergezet heeft, niet foutloos maar toch heeeeel knap!!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:23

Hij had zeker niet dik in de 70% moeten scoren, daarvoor droop er te veel spanning van af, maar dit was mijns inziens wel aan de lage kant ja. Die Zweedse had een hele fijne, gemakkelijke proef met een paard dat heerlijk los door het lijf liep, jurering was terecht vond ik. Heike is en bleef na Imke de beste van vandaag, al had Imke er van mij qua punten wel een stukkie dichterbij mogen zitten (denk aan rond de 74%)!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:24

Remember schreef:
Hij had zeker niet dik in de 70% moeten scoren, daarvoor droop er te veel spanning van af, maar dit was mijns inziens wel aan de lage kant ja. Die Zweedse had een hele fijne, gemakkelijke proef met een paard dat heerlijk los door het lijf liep, jurering was terecht vond ik. Heike is en bleef na Imke de beste van vandaag, al had Imke er van mij qua punten wel een stukkie dichterbij mogen zitten (denk aan rond de 74%)!

juist Ja

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:25

Ik vond Imke idd ook te laag gepunt. Ze had wel wat foutjes, maar anky krijgt met dezelfde foutjes nog 90 % Knipoog Ik vond 74 % ook een stuk reeeler.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:27

Ooh wat stom !
Zonde voor Laurens !
Die Steward moet idd. even op het matje worden geroepen !
Laatst bijgewerkt door ilovelucky op 22-08-06 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:27

That sucks...

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:35

ja hallo,Lau moest rijden met een natte schabrak van Anky.Dan loopt geen 1 paard lekker.Ik vind het echt balen voor lau ,ik denk dat z`n pa is ontploft.Ze moesten die stewart kielhalen.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:57

Echt balen voor Laurens zeg!! Huilen Boos! Zijn rit was echt goed, had veel hoger gewaardeerd moeten worden en die van Imke ook. Hoop dat Laurens zelf tevreden is. Het is ook altijd hetzelfde, de Duitsers zijn in de ogen van de jury perfect en doen niks fout. De Nederlanders worden zoals gewoonlijk 2e. Heb daar zo'n hekel aan. Jury-sporten zijn echt erg wat dat betreft. Jammer dat we Laurens waarschijnlijk niet in de kur zullen zien.

Anky en Edward, laat ze eens wat zien daar in Aken en kom met die GOUDEN teammedaille naar huis!!! Haha! SUCCES Pling

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:03

Jammer voor Laurens.
In zijn proef zaten ontzettend veel fouten dus ik vond de score niet onterecht, maar met zo'n storing vooraf en de stress die daarmee gepaard gaat is het ook niet te verwachten dat hij een goede proef rijdt. Maar de score vind ik zeker niet onterecht.
Die van Imke was wel veel te laag imo, super gereden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:09

Nienketje17 schreef:
Jammer dat we Laurens waarschijnlijk niet in de kur zullen zien.

Ik denk dat hij op zich nog wel een kans maakt Ja

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:11

Nienketje17 schreef:
Echt balen voor Laurens zeg!! Huilen Boos! Zijn rit was echt goed, had veel hoger gewaardeerd moeten worden en die van Imke ook. Hoop dat Laurens zelf tevreden is. Het is ook altijd hetzelfde, de Duitsers zijn in de ogen van de jury perfect en doen niks fout. De Nederlanders worden zoals gewoonlijk 2e. Heb daar zo'n hekel aan. Jury-sporten zijn echt erg wat dat betreft. Jammer dat we Laurens waarschijnlijk niet in de kur zullen zien.

Anky en Edward, laat ze eens wat zien daar in Aken en kom met die GOUDEN teammedaille naar huis!!! Haha! SUCCES Pling

Heike had vandaag echt de beste proef hoor, mét bijbehorende punten! Was gewoon echt genieten om dat te zien. Alleen Imke wist in de buurt te komen, wat je helaas in mijn ogen niet genoeg in de punten terug zag komen. Laurens had echt geen heel goede rit hoor, de spanning droop ervanaf. Wél keurig gereden en goed mee omgegaan, ik had 'm wel iets hoger verwacht, maar zeker niet de 70% in