Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Destiny22 schreef:Op zich heb ik het ook niet op dekkens maar met die van mij moeten ik wel omdat ze zo dikke vacht krijgt anders en in de winter na intensief werken totaal niet meer op droogt ook niet onder het solarium en dat is ook niet goed voor haar dus dan maar dekken om en korte vacht!
PeeWij schreef:Helaas komt dit ook doordat er bijna geen straf op staat. Hooguit een geldboete en een voorwaardelijke straf. Dierenverwaarlozing zwaarder straffen. Mensen gewoon verbieden om dieren te houden en daar ook op toezien. Wat schiet je ermee op iemand 20 uur dienstverlening te geven en een voorwaardelijke boete van € 500,= Gewoon nooit meer dieren mogen houden. Klaar!!!!!!!!!!
mys_bohemian schreef:@ precious
waarom kon er dan wel een verzorgster op rijden die zwaarder is dan jou.
nou ja laat ik dan maar zo zeggen, de meiden van de polder hebben gezegt dat zei pijnstillers gaven omdat jij gerust een week niet kwam. en omdat hun dat zielig voor dat besst vonden
want je gooide dat ding gelijk weer in de wei als hij bevangen is! hoezo dom
Ninla_ schreef:mys_bohemian schreef:@ precious
nou ja laat ik dan maar zo zeggen, de meiden van de polder hebben gezegt dat zei pijnstillers gaven omdat jij gerust een week niet kwam. en omdat hun dat zielig voor dat besst vonden
Oei dit zou Saskia niet leuk vinden om te horen.. Dat jij er niet op wou rijden ivm te zwaar zijn voor dr hoefkatrol en slijtage. En dan wel iemand anders je paard als het ware laten 'verzieken' met rijden..
PeeWij schreef:Helaas komt dit ook doordat er bijna geen straf op staat. Hooguit een geldboete en een voorwaardelijke straf. Dierenverwaarlozing zwaarder straffen. Mensen gewoon verbieden om dieren te houden en daar ook op toezien. Wat schiet je ermee op iemand 20 uur dienstverlening te geven en een voorwaardelijke boete van € 500,= Gewoon nooit meer dieren mogen houden. Klaar!!!!!!!!!!
Ninla_ schreef:mys_bohemian schreef:@ precious
Oei dit zou Saskia niet leuk vinden om te horen.. Dat jij er niet op wou rijden ivm te zwaar zijn voor dr hoefkatrol en slijtage. En dan wel iemand anders je paard als het ware laten 'verzieken' met rijden..
Quinzy schreef:Ook hier zie je t heleaas toch stees meer en meer. Ik heb nu net de laatste 3 maanden 3 zwaar verwaarloosde paarden geholpen (de verhalen staan in mijn profiel)
De tinker ging gewoon om ziekelijke verwaarloozing en de paint die mensen wisten gewoon niet beter. Ze waren ervan overtuigd dat het dier genoeg eten kreeg want ze kreeg 4 emmers bietenpulp per dag. Gelukkig zijn ze nu allemaal goed terecht.
Volgens mij zit hetprobleem bij het feit dat paarden veel te goedkoop geworden zijn. Voor 300 euro heb je een Fjord veulen ! En die worden ook groot of zelf een Brabander hengst veulen. Iedereen koop nu paarden dat kan gewoon niet blijven goedgaan.
Citaat:Quinzy schreef:
Ook hier zie je t heleaas toch stees meer en meer. Ik heb nu net de laatste 3 maanden 3 zwaar verwaarloosde paarden geholpen (de verhalen staan in mijn profiel)
De tinker ging gewoon om ziekelijke verwaarloozing en de paint die mensen wisten gewoon niet beter. Ze waren ervan overtuigd dat het dier genoeg eten kreeg want ze kreeg 4 emmers bietenpulp per dag. Gelukkig zijn ze nu allemaal goed terecht.
Volgens mij zit hetprobleem bij het feit dat paarden veel te goedkoop geworden zijn. Voor 300 euro heb je een Fjord veulen ! En die worden ook groot of zelf een Brabander hengst veulen. Iedereen koop nu paarden dat kan gewoon niet blijven goedgaan.
O, dus alleen mensen met geld hebben verstand van paarden?
Goh, dat wist ik niet.
Prescious schreef:als je t nou niet weet oordeel dan niet, ze liep daar op een kaal stuk land zonder gras, werd bijgevoerd met hooi en in dr stal stond ze op nat zand, het was 30 graden dan hoeft het beest met zulk weer toch niet op stal te blijven, en jij bent op de [polder geweest? jij beweerde dat dash er toen ook al liep? weet niet naar welk paard jij gekeken heb, maar hij liep er nog niet hoor toen sas er was
[/quote]
Destiny22 schreef:Waarom valt iedereen Prescious aan?
Als ik het zo lees zijn er geen feiten en weet niemand iets zeker en is het allemaal alleen van horen zeggen.
En waarom durft nu iedereen in 1 keer zijn mond open te trekken?? Op het moment dat jullie dat allemaal volgens jullie zelf zagen gebeuren, waarom zijn jullie dan niet op haar afgestapt om het te vragen hoe dat zit en de reden waarom ze het deed? Als jullie dat toen niet gedaan hebben vind ik dat jullie nu er ook niks over moeten zeggen!
Ik heb het idee dat het allemaal erg zwaar opgeblazen is. En een ander paardje kopen als je andere paard dood gaat is helemaal niet zo gek hoor dat doen de meeste mensen die met de sport verder willen. En dat zij er toevallig al eentje op het oog had toen haar andere paardje nog leefde maar al wel wist dat hij het niet zou halen vind ik echt niet raar hoor er zijn mensen die dat kunnen en er zijn mensen die er weer wat meer moeite mee hebben dat is per persoon verschillend!!
Verder wil ik me er niet mee bemoeien, maar laat iedereen lekker in zijn waarde en spreek die gene er anders privé op aan!