Hippische top stelt Spelen ter discussie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

Re: Hippische top stelt Spelen ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:27

amondi schreef:
Zo heeft het niks meer met de OS te maken, geen eens de kans om 's avonds naar het hollandhuis te gaan!

geen hollandhouse is ook geen OS Go jij! Go jij!
nooit begrepen dat het daar gehouden wordt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:10

Voor zover ik weet heeft Hong kong geel goede faciliteiten voor paarden (de rensport is daar heel belangrijk), geen idee hoe dat in Peking zit. het klimaat is op het eiland lijkt mij ook wat aangenamer door zee en wind, maar wie ben ik om dat te beoordelen?
(Mijn zus heeft jaren samengewoond met een chinees uit Hong Kong)
Quarantaine is een probleem, maar daar heb je ook mee te maken als je naar Amerika of Australië gaat en het is ook niet alsof het daar altijd lekker koel is....
Dat je er "bij moet horen" vind ik persoonlijk een beetje kinderachtige gedachte. Je kunt evengoed gewoon je medailles winnen en je komt evengoed gewoon op TV. Het lijkt mij dat je de meeste tijd met je paarden en paardenvrienden doorbrengt en niet met andere atleten...

Maar laten we vooral de OS concentreren rond het "Duitse Rijk". Clown

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:12

Lusitana schreef:
Voor zover ik weet heeft Hong kong geel goede faciliteiten voor paarden (de rensport is daar heel belangrijk), geen idee hoe dat in Peking zit. het klimaat is op het eiland lijkt mij ook wat aangenamer door zee en wind, maar wie ben ik om dat te beoordelen?
(Mijn zus heeft jaren samengewoond met een chinees uit Hong Kong)
Quarantaine is een probleem, maar daar heb je ook mee te maken als je naar Amerika of Australië gaat en het is ook niet alsof het daar altijd lekker koel is....
Dat je er "bij moet horen" vind ik persoonlijk een beetje kinderachtige gedachte. Je kunt evengoed gewoon je medailles winnen en je komt evengoed gewoon op TV. Het lijkt mij dat je de meeste tijd met je paarden en paardenvrienden doorbrengt en niet met andere atleten...

Maar laten we vooral de OS concentreren rond het "Duitse Rijk". Clown

ik vind dat erbij hooren wel logish..mja..wie ben ik Vork
ja..we gaan voor duitsland Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:28

waar blijft de olympische gedachte in jouw verhaal lusitano... die van meedoen( erbij zijn) is belangrijker dan winnen....

Daar wordt dus volledig aan voorbij gegaan door de paarden op Hongkong te laten starten!

Het zijn de Olympische spelen, niet het WK!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:31

Want de enige ruiters op de Os zijn Hollanders en Duitsers he. Clown
Laten die even een ondeling westrijdje organiseren en de rest van de wereld gewoon elders strijden om de medailles.
Kan zeker ook niet in Zuid-Afrika?

Ik vind het nogal wat om een stelletje paardrijders te laten beslissen waar het wel of niet gehouden mag worden.

Een serieuze sporter gaat waar het nodig is en niet alleen naar waar het handig is.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-08-06 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:34

amondi schreef:
waar blijft de olympische gedachte in jouw verhaal lusitano... die van meedoen( erbij zijn) is belangrijker dan winnen....

Daar wordt dus volledig aan voorbij gegaan door de paarden op Hongkong te laten starten!

Ik ben LusitanA, dank je, en meedoen is niet hetzelfde als "erbij horen" . Meedoen is DEELNEMEN. Het DEELNEMEN aan de OS is belangrijker dan het winnen. Dát is de Olympische gedachte. Niet het erbij horen (dat is middelbare school gedachte Haha! )... de OS wordt wel vaker verspreid over verschillende plekken gehouden vanwege de faciliteiten die wel eens uit elkaar liggen. Wat maakt het uit waar je zit, je weet toch dat je meedoet aan de OS?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:46

China is bang dat besmettelijke ziektes zoals vogelgriep door de paarden overgebracht worden.

Daarnaast heeft China volgens mij niet echt een paardrijcultuur? Voornaamste ervaring met ruiters in de Chinese geschiedenis zijn volgens mij binnenvallende ruitervolken.

Hongkong heeft meer met paarden, maar dat is de Britse achtergrond.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:55

tamary schreef:
China is bang dat besmettelijke ziektes zoals vogelgriep door de paarden overgebracht worden.

Daarnaast heeft China volgens mij niet echt een paardrijcultuur? Voornaamste ervaring met ruiters in de Chinese geschiedenis zijn volgens mij binnenvallende ruitervolken.

Hongkong heeft meer met paarden, maar dat is de Britse achtergrond.

Ik kom net terug uit China...het daar een half jaar mogen werken...om het 1 en andere recht te zetten..

Paardrijden is een opkomende sport in China voor de nouveau riche, de 2 grote centrums van de paardesport zitten in Beijing en Hong kong, waarvan de laatste zich vooral richt op de rensport. Alleen in Beijing alleen al zijn er 78 ( dat is een maandje geleden) ruitersport centrums..( kleine en grote)
De grotere hebben vaak geimporteerde volbloeden uit Australie, Rusland en Europa, er worden zelfs Quarters geimporteerd uit Amerika..omdat Barrel racing ook een groeiende sport is..

Elke provincie die wil meedoen in de paardesport heeft vaak een eigen provincie team...de provincies..Yunan en Guangzhou, Sichuan en Inner mogolia..zijn op dit moment wel de toppertjes...

De teams trainen in Beijing onder begeleiding van buitelandse intructeurs...vaak uit Duitsland, Frankrijk en Australie.
ze trainen zowel dressuur als springen. en tevens begint "cross' ook in te komen...

Ik denk dat ze voor Hong Kong hebben gekozen omdat de faciliteiten in Hong Kong toch vele malen beter zijn dan in Beijing..Beijing staat echt nog in zijn kinderschoenen..als je het vergelijkt met Beijing.
maar wat wel minder is ..is het klimaat in Hongkong ..erg warm en vochtig.
het Klimaat in Beijing is warm..maar droog...en faciliteiten kan je toch "bouwen"??

we zien wel wat er van komt...daar in Hong Kong in 2008... Knipoog

oow..en die "binnenvallende ruitervolken" dat waren Mongolen..Mongolie hoorde toen nog niet bij China.....als Ghenkis Khan niet zo vroeg was overleden..waren ze zelfs europa binnengevallen....ze waren al ver in Rusland doorgetrokken..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:31

Er was toch nog een spelen warm en vochtig volgens mij atlanta ofzo?
Dat is toen ook wel goed gegaan met de paarden.
Blijft het probleem de quatantaine vooral met het oog op de rutiers want die hebben nog veel paarden thuis in training od die dan zo lang weg willen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:42

toch blijf ik voor duitsland Haha!

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:20

amondi schreef:

Daar ben ik het dus volledig mee eens! Hier is de Olymische gedachte ver te zoeken. Het zou net zo goed een of ander kampioenschap kunnen zijn als ze zo zijn afgezonderd van de andere sporters.
Maar goed dat ze zo afgezonderd worden dat wisten ze al een paar jaar. En nu gaan piepen vindt ik wel wat naief...

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:46

Lunas schreef:
Tja, hoe komt het dat het in Peking gehouden zal worden. Daar stel je op zich toch al vragen bij als er naar een goede lokatie (quarantaine, reisduur, gezondheid voor mens en dier) gezocht wordt.

Ruitersport is slechts een van de vele disciplines van de OS, dus bij het kiezen van een locatie is het kiezen van de meest ideale locatie voor de paarden nou niet bepaald de belangrijkste criterium. Reisduur??????? De atleten en paarden komen van over de hele wereld........

Ook zie ik ergens een opmerking over dat China geboycot moeten worden omdat er in China duizenden honden afgeslachts zouden zijn vanwege hondsdolheid. Vreselijk als dat is gebeurt, maar doe toch niet zo vreselijk hypocriet. Zijn hier in Nederland nog niet zo lang geleden miljoenen kippen geruimd en heel veel varkens. Staat er niet ergens op bokt nieuws dat paardenverwaarlozing in Nederland nog net geen trend lijkt te worden....... Nee we doen hier alles zo goed, dus ga vooral niet naar China.

Tuurlijk is het voor de sporters leuker als ze midden in het Olympische gebeuren zitten. Maar dat is bij verschillende disciplines bij veel spelen helemaal niet te realiseren. In 1956 waren de Olympische spelen in Melbourne, alleen de ruiters mochten met hun paarden in Stockholm van start. Niet 3 uur, maar een uurtje of 30 vliegen van het Olympische vuur. De zeilers die in Mexico City mee deden, gingen van start in Acapulco, ook niet echt naast de deur. Bovendien ligt Mexico City op ruim 2000 meter hoogte en is een van de meest vervuilde steden ter wereld qua luchtverontreiniging, ook niet echt een ideaal sportklimaat. In Augustus is het in Athene ook bloedheet en zo kan ik nog wel even door gaan. Quarantaine is altijd lastig. Ik weet niet hoelag de paarden voor Hong Kong in Quarantaine moeten. De paarden die in 2000 naar Sydney vlogen, waren alles bijelkaar ook ruim 6 weken van huis.
En ik weet niet hoe het in 1988 met de paardrij cultuur in Seoul was, maar dat zou ook niet op Duits niveau zijn geweest, met lange vliegtijden e.d. Maar daar hebben de ruiters ook gewoon kunnen deelnemen.

Ideale locatie is het misschien niet, maar dat is bij bijna geen enkele Olympische spelen het geval. De nadruk ligt toch op sporten als atletiek en het kunnen realiseren van de enorme logistiek.
Schijnbaar denken de Chinezen dat ze in Hong Kong een betere locatie voor de paarden en ruiters kunnen bieden dan in Beijing. Laten we ervan uit gaan, dat zij hun eigen land het beste kennen, en dat de organisatie van een dergelijk evenement proffesioneel genoeg is om de benodigdheden en mogelijke problemen voor de paarden goed te kunnen inventariseren.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:49

toch blijf ik voor duitsland...(ben niet koppig..wil gewoon duitsland Knipoog )

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:18

milou123 schreef:

Milou, ik heb nu een aantal posts van je gelezen, maar iedere keer roep je zomaar wat zonder enige onderbouwing. Kun je met goede redenen (zoals Lusitana of Suzan) je antwoorden (die vaak uit 1 regel bestaan) aanvullen?

Het gaat niet alleen om dit topic, maar ik herinner me nog dat je in een topic over 'je favoriete dressuurruiter' alleen maar Edje (zoals jij Edward Gal nmoemt) roept, terwijl er geen rijtechnische redenene bij staan. Terwijl anderen er juist een heel leuk ktopic van maken door dat wel te doen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:46

vooruit dan Clown
ik ben voor duitsland..omdat..
waar ze nu naar toe gaan ze een half jaar in karantaine (of hoe je het ook schrijft Clown ) en dat houd er ook veel tegen..
daarbij is de lucht niet goed..en worden ze ''weggestopt''
duitsland is lekker dicht bij Haha! (en geen nederland want dan gaan we failliet Clown ) haha..mijn mening hoor!
Bloos

(en ik wou het er niet neerzetten omdat bokt altijd comentaar heeft..)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:12

Tja ik heb ook niets met China maar laten we een ding voorop stellen, het zijn wel mensen met een heel groot planmatig gevoel die echt weten wat ze doen!
En als hun vinden dat in Hong Kong de faciliteiten beter vinden dan zullen ze dat best goed kunnen onderbouwen.
Het is in de historie van de OS volgens mij nog niet gebeurt dat alle activiteiten in de stad lagen waar het olympisch vuur brandt.
Afgelopen winterspelen in Torino lag bv. de bobslee baan ook zo'n 3,5 uur verder weg. Daar hoor je ook niemand over?
Dat de ruitertop zich weg gestopt voelt vind ik eigenlijk onzin want volgens mij staan er nog een aantal andere sporten op het programma in Hong Kong en niet alleen het hippische kamp.
Laten we het zo houden, in Londen dadelijk in 2012 zal het hippische kamp wel weer wat dichter bij het olympische vuur zitten, maar ook dan zullen ze op een aanzienlijke afstand van het centrum van london zitten!
Ook in Sydney en Athene lag het niet heel vlakbij, tuurlijk wel dichter bij als dat nu in China het geval zal zijn maar je kan niet alle sporters hun zin geven!! Je hebt wel te maken met meer als 10.000 sporters met trainers en materieel

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:26

milou123 schreef:

Wat heb je met Duitsland? Frankrijk, Belgie of desnoods Nederland, maar waarom nou persee Duitsland?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:50

Het zal ook wel vooral om de hitte, vochtigheid en de quarantaine gaan...

Ik bedoel, al die paarden reizen van hot naar het over de wereld, het hele jaar door en dan moeten ze voor de OS opeens in quarantaine... is ook niet logisch, toch?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:17

dropje2 schreef:
milou123 schreef:

Wat heb je met Duitsland? Frankrijk, Belgie of desnoods Nederland, maar waarom nou persee Duitsland?

belgie ook goed Haha! haha frankrijk is niet zo langs de deur..en nederland gaat dan failliet.. Clown Tong uitsteken

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:24

Tja, het is nu eenmaal zo dat dierenziektes (ik denk nu even aan vogelgriep ed) vaak beginnen (weet niet hoe ik het moet uitdrukken) in China en omstreken.. Dat ze een beetje voorzichtig willen zijn kun je toch niet over beginnen zeuren vind ik..
Volgens mij hebben jullie een heel vreemd beeld van die quarantaine. De paarden kunnen gewoon doorgetraind worden, ze kunnen elkaar niet aanraken, ok, maar verder is er een vrij normale gang van zaken.

Enne België heeft de spelen al gehad, dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk.. En Parijs wou zo graag maar het is toch Londen geworden Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:12

nou van mij mogen ze het ook in Belgie doen, dat is lekker kort bij dan kan ik ook een keer gaan kijken Vork

Verder kan ik het ergens wel begrijpen dat de ruiters zich een beetje uitgesloten voelen als ze weet ik hoe ver van de andere sporters gegooit worden.
Er zullen op de olympische spelen vast wel plaatsen zijn waar de sporters wat kunnen drinken oid. En het lijkt me dat het dan wel fijn is als je ook eens met niet paardenmensen kan praten Lachen
(is maar een hersenspinsel van me hoor, sorry als ik het fout heb)

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:46

pharagirlke schreef:
nou van mij mogen ze het ook in Belgie doen, dat is lekker kort bij dan kan ik ook een keer gaan kijken Vork

Verder kan ik het ergens wel begrijpen dat de ruiters zich een beetje uitgesloten voelen als ze weet ik hoe ver van de andere sporters gegooit worden.
Er zullen op de olympische spelen vast wel plaatsen zijn waar de sporters wat kunnen drinken oid. En het lijkt me dat het dan wel fijn is als je ook eens met niet paardenmensen kan praten Lachen
(is maar een hersenspinsel van me hoor, sorry als ik het fout heb)

Je slaat de spijker op de kop, van alle deelnemers aan de Olympische Spelen hoor je hoe fantastich het is met andere athleten te praten. Ik heb een film gemaakt over het Nederlandse dressuurteam tijdens de voorbereiding en het verblijf in Sydney, en iedereen vondt dat de grootste zegen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:34

vet zo''n film.. ben trouwes van gedachte veranderd..ga voor belgie!! na wat duitsland gedaan heeft Boos!