amondi schreef:Zo heeft het niks meer met de OS te maken, geen eens de kans om 's avonds naar het hollandhuis te gaan!
geen hollandhouse is ook geen OS

nooit begrepen dat het daar gehouden wordt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amondi schreef:Zo heeft het niks meer met de OS te maken, geen eens de kans om 's avonds naar het hollandhuis te gaan!
Lusitana schreef:Voor zover ik weet heeft Hong kong geel goede faciliteiten voor paarden (de rensport is daar heel belangrijk), geen idee hoe dat in Peking zit. het klimaat is op het eiland lijkt mij ook wat aangenamer door zee en wind, maar wie ben ik om dat te beoordelen?
(Mijn zus heeft jaren samengewoond met een chinees uit Hong Kong)
Quarantaine is een probleem, maar daar heb je ook mee te maken als je naar Amerika of Australië gaat en het is ook niet alsof het daar altijd lekker koel is....
Dat je er "bij moet horen" vind ik persoonlijk een beetje kinderachtige gedachte. Je kunt evengoed gewoon je medailles winnen en je komt evengoed gewoon op TV. Het lijkt mij dat je de meeste tijd met je paarden en paardenvrienden doorbrengt en niet met andere atleten...
Maar laten we vooral de OS concentreren rond het "Duitse Rijk".
amondi schreef:waar blijft de olympische gedachte in jouw verhaal lusitano... die van meedoen( erbij zijn) is belangrijker dan winnen....
Daar wordt dus volledig aan voorbij gegaan door de paarden op Hongkong te laten starten!
Het zijn de Olympische spelen, niet het WK!
tamary schreef:China is bang dat besmettelijke ziektes zoals vogelgriep door de paarden overgebracht worden.
Daarnaast heeft China volgens mij niet echt een paardrijcultuur? Voornaamste ervaring met ruiters in de Chinese geschiedenis zijn volgens mij binnenvallende ruitervolken.
Hongkong heeft meer met paarden, maar dat is de Britse achtergrond.
amondi schreef:waar blijft de olympische gedachte in jouw verhaal lusitano... die van meedoen( erbij zijn) is belangrijker dan winnen....
Daar wordt dus volledig aan voorbij gegaan door de paarden op Hongkong te laten starten!
Het zijn de Olympische spelen, niet het WK!
Lunas schreef:Tja, hoe komt het dat het in Peking gehouden zal worden. Daar stel je op zich toch al vragen bij als er naar een goede lokatie (quarantaine, reisduur, gezondheid voor mens en dier) gezocht wordt.
milou123 schreef:toch blijf ik voor duitsland...(ben niet koppig..wil gewoon duitsland)
milou123 schreef:toch blijf ik voor duitsland...(ben niet koppig..wil gewoon duitsland)
dropje2 schreef:milou123 schreef:toch blijf ik voor duitsland...(ben niet koppig..wil gewoon duitsland)
Wat heb je met Duitsland? Frankrijk, Belgie of desnoods Nederland, maar waarom nou persee Duitsland?
pharagirlke schreef:nou van mij mogen ze het ook in Belgie doen, dat is lekker kort bij dan kan ik ook een keer gaan kijken
Verder kan ik het ergens wel begrijpen dat de ruiters zich een beetje uitgesloten voelen als ze weet ik hoe ver van de andere sporters gegooit worden.
Er zullen op de olympische spelen vast wel plaatsen zijn waar de sporters wat kunnen drinken oid. En het lijkt me dat het dan wel fijn is als je ook eens met niet paardenmensen kan praten
(is maar een hersenspinsel van me hoor, sorry als ik het fout heb)