Paard zakt met voet door bodem trailer

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNatas

Re: Paard zakt met voet door bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:26

Egt heel erg Gaaaap
Ik doe nu egt voorzichtiger met trailers.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:29

alweer??? pff ik kijk er tegen op die lange reis met surprise te maken met een gehuurde trailer Bloos!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:13

Wendos85 schreef:
Needje schreef:
Nou idd. Daarom zou ik ook echt over de zeik gaan tegen die gene die mij met een rotte bodem de weg op stuurt! Je gaat er van uit dat ze alles goed nakijken. Daar betaal je gdvr toch voor?!!! Boos!

Ja precies!!! Helemaal mee eens!
Echt verschrikkelijk!

Ja ik ben het er ook mee eens!
Het is echt heel erg als zoiets gebeurd...

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:04

runningkawa schreef:
Wat erg!

Zeker als je dit uit probeert te sluiten door de trailer na te laten kijken.
Dan ga je niets vermoedend de weg op.

Het is een schandelijke zaak dat dat kan gebeuren, echter je moet natuurlijk ook niet blindelings overal op afgaan. Als jij je auto laat keuren en sochtends met starten maakt hij vreemde geluiden en er komt vuur uit de uitlaat Knipoog maar hij is goed gekeurd dus jij hebt zo iets van mij overkomt niks.. Is dat ook niet heel erg slim.

Een rotte bodem waar een paard met zijn been doorzakt moet jezelf toch ook opmerken lijkt mij.
Maar dat maakt het allemaal niet minder erg en heel erg slecht van het keuringsbedrijf.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:14

Heb net de bodem van mijn 6 jaar oude trailer laten vervangen,
een Blomert 1.5 paards. Had hem weggebracht om er trapbescherming in te laten zetten en werd een half uur later gebeld met de mededeling dat ik er beter een nieuwe bodem in kon laten zetten..... Mijn eerste reactie was hoe kan dit ?!
6 jaar oud?! Blomert geeft niet thuis, fijn zo'n onverwachte kostenpost van 700 euro! Vind het belachelijk snel,had hiervoor een oude Westfalia 2 paards van 25 jaar oud, en die was puntgaaf! Gelukkig werd het op tijd geconstateerd.....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:04

Ik heb ook mijn trailer (4 jaar oud) vorig najaar laten controleren en een beurt laten geven (remmen ook los etc) dan verwacht je inderdaad dat het goed is... Geloof dat ik toch maar wat vaker echt onder de trailer moet gaan liggen om de bodem te checken.

Wat een ellende als je paard door de bodem heen zakt zeg! En dan ook nog na een recente keuring. Ben benieuwd hoe dat opgelost wordt en hoop dat het paard weer helemaal herstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:24

er1k schreef:
runningkawa schreef:
Wat erg!

Zeker als je dit uit probeert te sluiten door de trailer na te laten kijken.
Dan ga je niets vermoedend de weg op.

Het is een schandelijke zaak dat dat kan gebeuren, echter je moet natuurlijk ook niet blindelings overal op afgaan. Als jij je auto laat keuren en sochtends met starten maakt hij vreemde geluiden en er komt vuur uit de uitlaat Knipoog maar hij is goed gekeurd dus jij hebt zo iets van mij overkomt niks.. Is dat ook niet heel erg slim.

Een rotte bodem waar een paard met zijn been doorzakt moet jezelf toch ook opmerken lijkt mij.
Maar dat maakt het allemaal niet minder erg en heel erg slecht van het keuringsbedrijf.

Het is niet mijn vak. Dus ik denk niet ik dat zomaar zie.
Verder zie je het denk ik echt niet zomaar.
Heel mooi ligt er op dat moment de gietvloer overheen en lijkt alles oke.
En ik geef toe dat ik niet voor elk ritje onder de trailer ga liggen en met een schroevendraaier ga steken. En ik verwacht dat de meeste dat niet doen Lachen

Om die rede laat je je trailer nakijken.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:52

Gewoon een aluminium bodem erin laten zetten. Kost even wat maar het is een stuk veiliger...
Ik hoop maar dat het paard oké is.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:59

Ehh Blond zijn dan niet alle bodems van trailers van aluminium?, behalve dan van die echt hele oude trailers vantoen aluminium nog niet bestond?

Ik heb al meteen het gevoel dat ik iets heel doms zeg, ahum....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:01

nie de eerste keer dat er zo een ongeluk met die bodems gebeurd.
mischien moeten ze een extra onderzoek voor de bodem doen ofzo

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:45

lennie schreef:
Ehh Blond zijn dan niet alle bodems van trailers van aluminium?, behalve dan van die echt hele oude trailers vantoen aluminium nog niet bestond?

Ik heb al meteen het gevoel dat ik iets heel doms zeg, ahum....

Nee, in de meesten zit een houten bodemplaat. Dit kan gaan rotten onder invloed van vocht/mest/urine. Zelfs met een rubber bekleding erin. Het is belangrijk om elk jaar de bodem te laten checken. Ik heb dus om extra zeker te zijn voor een aluminium bodem gekozen. Ik moet er echt niet aan denken dat mijn paarden zoiets zou overkomen, brrrr. Is er al iets bekend over hoe het met het paard gaat?

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:00

Ja, dat lijkt me logisch dat hout gaat rotten door mest en vocht. Eigenlijk belachelijk dan dat niet alle trailers standaard een alu bodem hebben! Ik ga dat voor mijn trailer eens goed uitzoeken, hoewel ik het ding alleen in geval van nood nodig heb. En dat is hopelijk nooit meer!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:49

En ik heb er al zo'n hekel aan om met de trailer met paard erin weg te gaan.. Nagelbijten / Gniffelen
Doodeng zulk soort verhalen.. Het zou je maar gebeuren zeg..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:33

vreselijk hoor... zo raar dat ze bij de keuring niet gezien hebben dat de bodem rot was... je zou ze eigenlijk moeten aanklagen.. wat heb je dan in hemelsnaam aan een keuring??

Ik hoop dat alles goed is gekomen voor het paard + eigenaar..

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:36

Zag het paard gisteren nog steeds op de kliniek staan, het gaat redelijk met hem. Wat ik zo kon zien in de stal dan.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:39

Wow heftig! Je gaat er wel van uit dat de trailer goed is als je em laat keuren. Gelukkig dat het al wat beter gaat met het paard.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:37

Was die trailer van karton ofzo ???

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:45

Mietje schreef:

Ik heb exact hetzelfde verhaal gehoord kort geleden. Trailer gekeurd, 1e keer daarna tijdens het laden zakt het paard met een voet door de bodem. Niets aan de hand met het paard maar wel belachelijk natuurlijk.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:05

Mietje schreef:
En ik heb er al zo'n hekel aan om met de trailer met paard erin weg te gaan.. Nagelbijten / Gniffelen

Ken je nagaan Mietje ....hoe leuk het paard het vind als hij "meemag" naar concours in dat wiebelding!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:09

Cristina schreef:
Was die trailer van karton ofzo ???

Wat is dit nou weer voor opmerking? Verward

Pffff

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:12

Citaat:
een Blomert 1.5 paards. Had hem weggebracht om er trapbescherming in te laten zetten en werd een half uur later gebeld met de mededeling dat ik er beter een nieuwe bodem in kon laten zetten..... Mijn eerste reactie was hoe kan dit ?!
6 jaar oud?! Blomert geeft niet thuis, fijn zo'n onverwachte kostenpost van 700 euro! Vind het belachelijk snel,had hiervoor een oude Westfalia 2 paards van 25 jaar oud, en die was puntgaaf! Gelukkig werd het op tijd geconstateerd.....

Westfalia's zijn heel goed!! Zijn eigenlijk de beste trailers. Ze gebruiken goed en stevig materiaal. Wat jaaaaren mee gaat.

Een nieuwe kopen geeft totaal geen garantie dat het goed is. Momenteel moet alles goedkoper en lichter. Hierdoor is het materiaal veel zwakker en gaat zo rotten.
Hoe weet ik dit?/ Mijn vriend verkoopt 2e hands paardentrailers. Hij krijgt geregeld trailers binnen van 2002/ 2003 waar de bodem al van aan het rotten is.
Ook zo'n mooie gietvloer lijkt heel leuk, maar als daar een gaatje in zit blijft het vocht en urine er onder en kan bijna niet weg drogen, waardoor het hout ook veel sneller gaat rotten en wat jij weer niet ziet door die gietvloer. Beter is rubber matten die je er uit kan halen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:37

CherokeeChum schreef:

Tja ,ik heb hetzelfde verhaal met mijn Hotra trailer.Je wilt niet weten hoe erg die verrot was!Je kon de bodem tussen duim en wijsvinger zo verpulveren.
Bosgra,waar hij wegkomt gaf niet thuis!!
Hotra bood aan om er voor 300 euro een nieuwe bodem in te zetten.
We hebben hem nu ingeruild voor een Bockmann vol alluminium.
Dat risico wil ik NOOIT meer lopen!!!!
Al waren wij er "op tijd"bij. Boos!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:31

Hotra zijn ook k*t trailers, die bodems rotten altijd.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:40

Ieks.. dit is mijn grootste nachtmerrie!

Altijd goed contoleren de trailerbodem.

Dit kun je doen met een schroevendraaien, en dan overal tegen de bodem tikken, hoor je ergens een ander geluid of prik je er zelfs door heen dan weet je dat hij daar rot is. Dat is wat je zelf kunt doen

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:40

Je moet nog wel aardig hard prikken met je schroevedraaier om door de gietvloer heen te komen.
Daar lag meteen ook bij ons het probleem.Door de gietvloer kun je niet heen kijken.Daar zaten hele kleine gaatjes in en daar is vocht in gekomen.Dat alles is niet met het blote oog te zien.
Van onderaf zag je wat kringen maar daar was het niet op zn ergst.