VS wil paardenslacht verbieden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: VS wil paardenslacht verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:34

ik vindt slachten dier vriendelijker als het in laten slapen
want bij het slachten is het bij me vorige paard heen vriendelijk gedaan en hij heb er nkks van gemerk
tewijl me vriendin de paard inliet slapen en dat paard heb gewoon liggen knokken voor de dood en dat was niet prettig hoor
dus of het nou mag of niet mij paard die ik nu heb en die heb pijn en wordt nooit meer beter gaar zij gewoon naar de slacht klaar ik vondt het heel netjes gaan bij me vorige paard

maar dit is mij mening en befrijp dat andere mensen er anders overdenken en de keuze is gelukkig aan je zelf

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:37

Als ze niet meer geslacht mogen worden krijg je overschot aan paarden..En dan?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:38

breken er weer meer ziektes uit en dan zijn we de l u l

jill_hv_niek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:45

ik eet geen paardenvlees want ik vind het niet lekker maar ik ben niet tegen slachten, in nederland word er op een fatsoelijke manier een dier geslacht zonder dat ie pijn lijd, ze krijgen een masker over hun hoofd en daar schiet een pen uit rechtstreeks in de hersenen van het dier....en dan isie dr geweest, dat vind ik niet zo'n heel probleem

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:47

jill_hv_niek schreef:
ik eet geen paardenvlees want ik vind het niet lekker maar ik ben niet tegen slachten, in nederland word er op een fatsoelijke manier een dier geslacht zonder dat ie pijn lijd, ze krijgen een masker over hun hoofd en daar schiet een pen uit rechtstreeks in de hersenen van het dier....en dan isie dr geweest, dat vind ik niet zo'n heel probleem

mijn vorige paard kreeg een zort muis (computermuis) op zijn hoofd en hij storte in en was geen na stuip of iets het was netjes gedaan
oke wat er verder gebeurt wil je niet weten heb ik ook niet gezien Huilen als ik het er over heb springen nogsteeds de tranen in me ogen zo een lief paard en dan zo veel pijn gehad (niet door de slacht)

jill_hv_niek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:50

pascha7 schreef:
jill_hv_niek schreef:

mijn vorige paard kreeg een zort muis (computermuis) op zijn hoofd en hij storte in en was geen na stuip of iets het was netjes gedaan
oke wat er verder gebeurt wil je niet weten heb ik ook niet gezien Huilen als ik het er over heb springen nogsteeds de tranen in me ogen zo een lief paard en dan zo veel pijn gehad (niet door de slacht)

nee ik hoef de rest ook niet te zien:S, maar ik vind dat het niet op een dieronterende manier gebeurt

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:50

hoe bedoel je?

jill_hv_niek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:05

dat ik niet hoef te zien wat er gebeurt naar dat de dieren afgemaakt zijn.... Boos! volgensmij eet ik nooit meer van mn leven vlees dan

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:16

jill_hv_niek schreef:
dat ik niet hoef te zien wat er gebeurt naar dat de dieren afgemaakt zijn.... Boos! volgensmij eet ik nooit meer van mn leven vlees dan

nee Vork

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:52

nee.. niet om wat voor dier.. maar op de manier hoe ze vervoerd worden, en ondertussen behandeld worden en dan hoe ze geslacht worden.
Ja mensen zijn vleeseters dus maak je een dier dood, en een mens neerschieten kom je voor in de gevangenis.. beiden komen hetzelfde aan hun eind hoor...

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:08

en dan? wat doet amerika met een paard dat dood is of uit zijn lijden gehaald moet worden? wat doet amerika met al die mensen die hun paard dan maar links laten liggen, want ze krijgen er geen geld voor bij de slager en ze kunnen er zelf niet voor zorgen (kijk maar naar animal police, zo vaak dat er paarden verwaarloosd worden). Dat zal alleen nog maar meer voorkomen. Amerika kan beter investeren in een goede en diervriendelijke manier van slachten. ik denk dat van deze regel alleen meer dierenleed komt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:46

Volgens mij werkt dit inderdaad nog meer verwaarlozing in de hand. Nu kan het paard nog geslacht worden (wat overigens meestal normaal gaat, transport is een ander verhaal), maar straks niet meer. Wat doen mensen dan? Inslapen kost geld. Volgens mij is dit geen slimme beslissing.
Overigens snap ik het drama rondom paarden slachten sowieso niet. Waarom zijn paarden zielig en andere dieren niet? Daarbij eten mensen al 10.000 jaar vlees.

_cowboy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:13

Dat de paardenslacht in de V.S verboden word, vind ik goed, hun gezond verstand, laat het werken, enkel in Europa is dus het paardevlees zo goed in de smaak gevallen, dat men zelfs geen onderscheid maakt tussen Paarden, en de wordende paarden, met name de VEULENS
Het maakt de Westerse Europeaan niet uit waar het vlees vandaan komt, als het maar in zijn/haar bord komt.
Men heeft ooit onderling een verbond gesloten, geen paarden te slachten, maar dat heeft men in Europa geschonden, veulens van paardemelkerijen, die verkocht worden belanden zelfs vlugger in de slachthuizen dat men denkt, die veulens hebben dus de kans niet gehad om een volledig paard te kunnen worden, dit zou men in Europa ook moeten stoppen
Maar daar zal GAIA geen werk van maken, ze lopen veel liever rond met gossup en breken zelfs de wet op privacy, zoals men de persoon op een rodeo te geel filmde en het dezelfde dag door de Regionale Televisie Van de kempen liet uitzenden, en ook nog andere bladeren zoals hart voor dieren heeft men er ook nog een artikel over geplaatst, ook met de foto van de ruiter erbij, ik vind dat dus ook geen zaak voor gaia
Laatst bijgewerkt door _cowboy_1 op 30-10-07 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:18

ben bang dat dan het hek van de dam is. Er zijn altijd mensen die hier geld mee willen/kunnen verdienen. Niet slachten in US??? Dan toch gewoon op transport en in ander land slachten. Ik vind dat geen verbetering voor die arme dieren. Dat betekent uren/dagen op transport en we weten allemaal hoeveel leed dat KAN veroorzaken Boos! . Nee, geen slacht, geen goede zaak helaas.

Pak dan liever de manier van slachten aan als dat in US zo'n ramp is.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:26

_cowboy_1 schreef:
Dat de paardenslacht in de V.S verboden word, vind ik goed, hun gezond verstand, laat het werken, enkel in Europa is dus het paardevlees zo goed in de smaak gevallen, dat men zelfs geen onderscheid maakt tussen Paarden, en de wordende paarden, met name de VEULENS
Het maakt de Westerse Europeaan niet uit waar het vlees vandaan komt, als het maar in zijn/haar bord komt.
Men heeft ooit onderling een verbond gesloten, geen paarden te slachten, maar dat heeft men in Europa geschonden, veulens van paardemelkerijen, die verkocht worden belanden zelfs vlugger in de slachthuizen dat men denkt, die veulens hebben dus de kans niet gehad om een volledig paard te kunnen worden, dit zou men in Europa ook moeten stoppen

Wat is het verschil met kalveren?? Daar gebeurt precies hetzelfde mee (zeg niet dat ik er mee eens ben).
Daarnaast is de slacht zo slecht nog niet, als het op een diervriendelijke manier gebeurt is het zelfs een zachte dood voor het paard. Merkt er immers niks van.....
Dus om het nou af te schaffen...?? Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet niet hoe de slagers in de VS te werk gaan....
Ik denk dat je door afschaffing meer dierenleed in de hand werkt ipv het voorkomt. Wat gaat er dan gebeuren met de paarden die ziek dan wel afgekeurd zijn? Gaan die dan een fijn paardenleven tegemoet? Het zou de ideale situatie zijn maar heb ernstig mijn twijfels of dat ook gebeurt....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:29

ik neem aan dat alle amerikanen straks vegetariër gaan worden? Varkens en koeien zijn ook best liehief!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:32

Jozef, dit topic is bejaard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:10

Dit is inderdaad een oud topic Lachen Vandaar hier een slotje.

Mocht je graag willen door discussiëren over de slacht in US ofniet Lachen Dan kan je een nieuw topic openen op PP.