Dierenwelzijn neemt elf paarden in beslag * Update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Dierenwelzijn neemt elf paarden in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:34

Op het nieuws werd gemeld dat de omwonenden deden wat ze konden om de dieren wat eten en drinken te bezorgen. Niemand kende de eigenaar van de dieren. Ik vermoed zelfs dat de omwonenden diverse keren aan de bel hebben getrokken bij de dierenbescherming.

Vrees alleen dat die merrie met die wonde beter ingeslapen wordt. Ik zie niet in dat dit nog goed komt en een normaal been krijgt ze toch nooit meer.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:18

schandalig dat zo'n iemand nog dieren mag houden dat hadden ze bij het eerste voorval al moeten verbieden.
Hopelijk zijn ze nu zo wijs om hem het deze keer wel te verbieden.
De wond van die merrie ziet er niet al te best uit.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:21

bahbahbah. Gelukkig zijn ze 'ontdekt' en gaan ze nu als het goed is een fijne toekomst tegemoed. De veulens (waren ze van dit jaar?) hebben hopelijk een niet al te grote (voedings)achterstand opgelopen....

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:52

Getver..
Dat been...
Ja, de dierenbescherming in België... Scheve mond
Ik hoop voor die merrie dat ze iets kunnen doen voor haar.. en anders..spuitje, het klinkt cru, maar zo is het ook geen leven.

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:27

Wat erg, dit is echt krankzinnig! Hopelijk zijn alle paardjes nog te redden. Eventueel weet ik nog wel een plaats waar ze kunnen komen om aan te komen, mocht iemand hier contacten hebben...
Dit zag ik op de site van BLID (www.blid.be)

Paardenellende op weide te Maasmechelen

27 juli 2006 Nieuwsbericht © BLID

Dierenbeschermingsorganisatie BLID springt opnieuw in de bres voor verwaarloosde paarden. Op een onverzorgde, dorre weide aan het industrieterrein Oude Bunders in de Lausbedstraat te Maasmechelen, die amper natuurlijke bescherming biedt, lopen sinds enkele weken vijf paarden. De paarden staan onrustwekkend mager. Eén van de vijf merries heeft een enorm gezwel op haar onderbeen rechtsachter, dat dringend verzorging nodig heeft.

Vocht druipt letterlijk uit de wonde. Het paard zou naar verluid al enkele weken met deze blessure rondlopen. De bruine merrie staat enorm mager. Dit is wellicht te wijten aan het feit dat zij zich nauwelijks kan bewegen om zich van voedsel te voorzien. Stalrust, intensieve verzorging en bijvoederen kan dit paard misschien nog redden en zal zijn tijd vragen, afhankelijk van de ernst van de blessure. Als de verwonding al te ver gezet is, zal het dier uit zijn lijden verlost moeten worden. Omwonenden vonden dat de situatie inmiddels de spuigaten uitloopt. Voor hen is de maat vol, ze brachten BLID op de hoogte van deze locatie en dit extreme geval van dierenverwaarlozing.

Afbeelding Afbeelding

Naar verluid dropt de eigenaar zijn paarden hier al jaren, om er vervolgens niet meer naar om te kijken. Wekenlang al staan ze in de broeiende hitte, met weinig of geen beschutting, zonder vers gras, enkel wat dorre distels en in het beste geval een ontoereikend hoopje beschimmeld hooi. Het zijn omwonenden die uit medelijden de paarden voederen en water brengen, een situatie die niet langer houdbaar is, zo meldden de omwonenden nog. BLID heeft nu klacht ingediend bij de federale overheid dierenwelzijn. Er is een controle aangevraagd, deze moet verder uitsluitsel geven over wat er met het paard gaat gebeuren. BLID wil zonder uitstel een goede behandeling van de gewonde merrie en verzoekt tegelijk dat de andere paarden op zijn minst voldoende eten, drinken en beschutting tegen de zon krijgen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:52

Oh, mijn god, dat been... imho is het echt het beste om dat arme dier in te laten slapen, kan niet geloven dat dit nog goed gaat komen, hopelijk wel, maar hoeveel tijd én pijn zal het het dier gaan kosten. Dit zou die verrotte eigenaar moeten overkomen, maar die zak komt er vast weer gewoon mee weg...
Enne, Belgen onder bokkers, dit zal heus niet alleen in België gebeuren hoor, vast ook wel in Nederland.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:37

Dit lijkt me ook niet meer goed te komen. Gohhh...sommigen zijn gewoon ziek in hun hoofd. Zo'n wonde moet er toch al weken en weken zijn...

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:44

dat been is nog erger dan ik dacht en zoooo mager ook;( echt zo zielig gewoon... arm dier Verdrietig die heeft echt veel pijn.. levenslang opsluiten die kerel!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:12

Mooi dat ik er op den duur niet meer de dierenbescherming bij haalde want dat haalt ook niets uit kennelijk. Ik ging die dieren jatten en ergens onderbrengen op een goede plek. En elk paard dat daar nog kwam te staan, haalde ik stiekum weg. Maar ja, daar zou die eigenaar ook niet achter komen natuurlijk. Als je immers nooit gaat kijken....

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:42

Oh echt vreselijk, snap niet dat je dit je dieren aan kan doen..
En dat been ziet er echt ernstig uit, hoop dat het nog goed komt.

zoetekoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:13

Dat been... Wat is aan de hand? o__o Is dat een ontsteking of zo? Arm, arm dier!

draveropvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:02

spontaan lopen de rillingen over de rug bij het zien van het paard met beenwond. Die man zou zelf met zo'n wond een half jaar moeten lopen. Aan de wildvleesgroei te zien loopt die dier er al behoorlijk lang mee.
Dat er geen gras groeit is logisch met deze zomer maar zonder water en voer is belachelijk.
Jammer dat zo'n persoon het toch weer voor elkaar krijg er beesten op na te houden.
voor dit beest heb ik zeker nog een plekje vrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:17

De tranen schieten hier in mijn ogen, kippenvel over mijn lijf.. Verdrietig

Nooit geweten dat een been er zo gruwelijk uit kan zien
arm, arm dier

zulke man moeten ze toch..laat ik het maar niet zeggen....

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:43

gadver wat ziet het er uit... echt zielig gewoon.... hoe durf je om zoiets te doen, ik kan er echt kwaad om worden! die paarden kunnen er zelf helemaal niets tegen doen....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:13

Neem dan geen paarden als je er niet voor kan zorgen! Dit doe je toch geen paard aan!

Wat ziet dat er vreselijk uit, Ik word er stil van.. Vreselijk, dat een been er zo uit kan zien!

dolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:29

Lida schreef:
Ik heb nog wel een goed huis voor een van de paarden, dus wie meer info heeft mail mij even
kan zo nergens achter komen.

Het zou een openbare verkoop worden. Maar waar en wanneer is de vraag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:34

runningkawa schreef:

arm, arm dier

nou inderdaad, ben best heel wat gewend....... maar in mijn ergste nachtmerries heb ik niet kunnen bedenken dat een been er zo uit kan zien

dolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:00

KiWiKo schreef:
runningkawa schreef:

arm, arm dier

nou inderdaad, ben best heel wat gewend....... maar in mijn ergste nachtmerries heb ik niet kunnen bedenken dat een been er zo uit kan zien

Het feit gewoon dat deze merrie nog recht staat en er nog niet aan bezweken is, toont dat ze nog niet wil opgeven. Dan vind ik ook dat ze een kans moet krijgen om goed verzorgd, goed gevoed en geliefd te worden. Over de ernst van de verwonding ga ik me niet uitspreken, maar ik hoop van harte dat er iemand het geld, de tijd en het geduld kan opbrengen om dit dier en haar lotgenoten op te kopen en te verzorgen zoals het hoort.

eefda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:35

HOE DURFEN ZE DIE BEESIES DAT AAN TE DOEN Stoom uit je oren !!!!!!!!!!!!
dat is tog niet normaal Verdrietig

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:12

08 augustus 2006 Nieuwsbericht © BLID

De elf paarden die begin vorige week in beslag zijn genomen te Maasmechelen worden op 17 augustus openbaar verkocht te Tongeren.
Na een klacht van BLID aan de overheid, betreffende de verwaarlozing van de dieren zijn deze in beslag genomen.
Verdere informatie betreffende de verkoop kan verkregen worden op het Ontvangkantoor der Domeinen en Penale boeten Verbindingsstraat 26 3700 Tongeren 012/25.94.81 of Patrimonium
BLID hoopt dat de paarden een thuis krijgen die ze verdienen en dat ze gevrijwaard worden van het slachthuis en paardenhandel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:14

wat denkt de BLID, dat handelaren / slagers deze kans op goedkope paarden laten schieten ???????

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:53

Oei, laten we duimen dat ze goed terecht komen!

ckhobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:39

wat afschuwelijk! Bij zo'n vent zouden ze het zelfde moeten doen:
opsluiten, zonder eten en drinken, en dan gewoon weg laten rotten.
want meer verdient deze man en of vrouw niet!!!

Oog om oog, tand om tand

toch?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:33

KiWiKo schreef:
wat denkt de BLID, dat handelaren / slagers deze kans op goedkope paarden laten schieten ???????

de FOD is de instantie die de paarden in beslag heeft laten nemen, ik denk dat BLID hier op dit punt weinig meer in te brengen heeft, het ging hen er denk ik in eerste instantie om de paarden daar zo snel mogelijk weg te krijgen, wat ik persoonlijk heel triest vind is dat de eigenaar 6 jaar geleden ook al eens voor zulke feiten veroordeeld schijnt te zijn,

de beesten stonden met die hitte niet alleen zonder eten of beschutting in die wei, maar ook zonder drinken, dan kun je niet lang staan afwachten,

je kan inderdaad alleen maar hopen dat de arme schepsels goed terecht komen , of die merrie met de wonde aan het been nog te helpen is, is nog maar de vraag Huilen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:17

Ik ga vannacht niet kunne slapen denk ik na het zien van zulk mishandeling!!
Dat been van die merrie Misselijk Was er even niet goed van...
Zulke "mensen" zouden ze gwn levenslang moeten geven!!! Hamer