Paardenfokker krijgt veel lagere straf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Paardenfokker krijgt veel lagere straf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:03

Mireille1970 schreef:
Ik reed er in die tijd. En Iwan staat nu in Engewormer (van een particulier van manege veldt), had toen zijn beentje gebroken als veulen weet je nog.

Ik ging ook wel met Roma en haar zoon mee. Die zoon heette iets van winston, vernoemd naar de beide zonen van deze fokker...

Ik heb er jaren gelopen en heb nooit één ding gemerkt van speciale attentie of wat dan ook. Ik was toen rond de 12-17 ofzo.

En Bianca reed die dieren toen... vriendin van mij.

Shao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:24

jij zat daar ws voor mijn tijd. Toen ik er kwam was Iwan vlgs mij een jaartje of 3-4 . Ik heb dus van zijn veulentijd niets meegekregen. Hij was toen enkel zadelmak maar verder niets. Heb er een hele tijd bij Ton de Kok meegelesd, reed ondertussen ook de ponies nog.

Ben eventjes er weggeweest (puberen en stappen en even geen tijd meer voor de paarden) maar toen weer teruggekomen. Iwan was ondertussen helaas verkocht. Was toen al eens sprake van dat ie verkocht zou worden toen ik hem nog reed, mijn ouders waren bereid hem voor me te kopen, hij heeft Iwan toen gelukkig toch gehouden.

Ben toen met Kelly (veulen van Hiriska werd gereden door J. te Nootdorp en stond daar ook) begonnen zadelmak maken en volgens mij daarvoor Joker.

heb het er altijd heel erg naar mn zin gehad, en een hele hoop geleerd.

Ben uiteindelijk m'n eigen paard gaan kopen en woon ook niet meer in Zoetermeer.

Shao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:24

Bianca. die was er toen ook niet meer. Hij had het wel vaak over haar, zij reed Roma is het niet?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:26

Shao schreef:
Bianca. die was er toen ook niet meer. Hij had het wel vaak over haar, zij reed Roma is het niet?

Ja precies en heeft eigenlijk het paardengebeuren toen opgezet.

Ja Hiriska, die J die haar reed heb ik jaren les van gehad. Leuk mens !! En Hiriska deed het goed hoor. Joker en Kelly ken ik ook nog wel...

Shao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:29

Winston zegt mij overigens ook niets....ook voor mijn tijd.

Hiriska is uiteindelijk terug bij ons op stal gekomen, nadat ze volgens mij Z2 was. Volgens mij heeft ie er nog een veulentje uit gehaald, na Kelly.
Ik ging wel vaak mee stro brengen bij J. vond Hiriska altijd een erg imponerend paard, maar was toen ook jonger en kleiner.

Raar he eigenlijk.....schrok echt even toen ik het las. Belde mn moeder en die kon het ook niet echt geloven. Heb tijdens een moeilijke en rottige periode daar veel gezeten op stal en mn moeder had altijd veel contact met hem over mij.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:41

Ow bah bah bah!
Ze kiezen hun slachtoffers uit.. Zo slim zijn ze ook nog wel.. En gedrag kan met de jaren veranderen..

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:05

Ik vond hem echt altijd een schat. Gewoon een aardige man. Nooit rare grapjes, nooit schelden, nooit raar doen of je paaien. Onbegrijpelijk dit..................

RenzaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:44

Hiriska staat er nu nog Lachen .
De pony's zijn allemaal verkocht en een deel van de paarden ook, geloof dat Hiriska, Miroma, Kelly, Romi, Romaly en Uro (die laatste 3 zijn iig van na jullie tijd, zijn veulens van Kelly en Miroma) er nog staan. Lopen wel nog steeds verzorgsters rond, alleen geloof nu alles wel boven de 18.
Ik heb daar dus Renza verzorgd, na jullie tijd nog (zo'n 6 jaar geleden) en fiets er nu nog elke dag langs.
Blijf het een raar idee vinden, heb echt nooit problemen met die man gehad en dan hoor je zoiets Scheve mond

srolro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:54

Ja, idd dan hoor je zoiets maar wie weet nu werkelijk wat er aan de hand is. Niemand, want het is allemaal van horen en zeggen. En als er nog verzorgers rondlopen en ze zijn boven de 18 dan zal dat wel goed gaan. Die zijn oud en wijs genoeg om dat zelf te kunnen bepalen

RenzaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:01

Hoe alles precies zit weet ik niet, maar ik heb (een tijd geleden) al van meerdere mensen dit verhaal gehoord (ook bijv. van een meisje dat Renza verzorgde, maar toen ze dit hoorde toch maar gestopt is voor hij de gevangenis uitkwam oid).
Dus wat er nou precies gebeurd is weet ik niet, maar geloof wel dat er iig iets aan de hand is en dat het krantenbericht (waar geen naam in staat) hier op slaat.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:43

Kan het niet zijn dat er in die man z'n leven de laatste tijd iets is veranderd/gebeurd, wat z'n seksuele behoeftes heeft veranderd?

Vrouw in de overgang, iets anders gebeurt?

Niet dat zoiets het goed praat.
Bepaalde neigingen hebben is 1 ding, maar er aan toe geven en de goed/fout grens overschrijden ten koste van anderen is stap 2.

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:55

Volgens mij gebeuren dit soort dingen veel vaker dan dat we denken....echt erg..

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:46

ik ken een vd meiden persoonlijk en heb daar ook lesgeven,
mijn gevoel zij dat er iets niet pluis was alleen op dat moment kon ik niet aan dit denken, de meid die ik les gafis jaeren lang misbruikt!! echt verschikkelijk

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:53

abcde schreef:
mijn gevoel zij dat er iets niet pluis was alleen op dat moment kon ik niet aan dit denken, de meid die ik les gafis jaeren lang misbruikt!! echt verschikkelijk

Echt waar... Tjonge... ik sta er nog steeds van te kijken...

Vreselijk. hoe lang speelde dit al en wanneer is hij achter de tralies gegaan?

lauranaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:34

hoi.ken het verhaal precies ben jaren geleden ook misbruikt op een manege!heb het altijd voor me gehouden totdat ik in de krant las dat die ene man was opgepakt.ben toen pas naar de politie gegaan en heb mijn verhaal gedaan.Blijft je leven lang bij je.Mijn ouders weten nu nog steeds niets.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:40

Dat vind ik altijd zo moeilijk, dat juist de mensen die het meest van je houden het minst van je weten.

lauranaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:47

mijn ouders dachten ooo die zit op de manege daar zit ze wel goed,beter als op straat hangen.Mijn ouders gingen nooit maar dan ook nooit mee naar de les of zoiets.kwas pas 10 jaar ongeveer tot en met mijn 13e!!!!!!
kheb nu twee dochters kga er heel beschermend mee om en laat ze niet graag alleen,besef nu pas wat het met je doet.En toch ben nu 36 en nog steeds paardengek.heb het nooit opgegeven.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:00

even off topic... voorheen reagerende ik in dit topic onder Shao......nu dus Shao Lanneke

Citaat:
Hiriska staat er nu nog .
De pony's zijn allemaal verkocht en een deel van de paarden ook, geloof dat Hiriska, Miroma, Kelly, Romi, Romaly en Uro (die laatste 3 zijn iig van na jullie tijd, zijn veulens van Kelly en Miroma) er nog staan. Lopen wel nog steeds verzorgsters rond, alleen geloof nu alles wel boven de 18.

Ben er nog eens een keer wezen kijken, omdat ik een tijdje op de Manegerie gestaan heb, (reed jij daar ook niet Renza)

Heeft hij alle pony's verkocht? hij dreigde er vroeger wel altijd mee, als het tegenzat ofzo of ze hadden het land gesloopt ...haha je wist altijd dat ie het toch niet meende!

En joker, wat is daarmee gebeurd? Met zadelmak maken een paar keer flink hard vanaf gestuiterd Haha!

Kelly was wel leuk, was de bedoeling dat die voor mij zou zijn(zie hij altijd, dat dat mijn paardje was Haha! ) Heb haar nog wel zadelmak gemaakt en licht ingereden maar ben kort daarna wegens omstandigheden weggegaan. Daarna nog een korte periode teruggegaan maar toch niet lang daarna mijn eerste eigen paard gekocht.

Wel sneu voor zijn familie ook, zal nog best een nasleep hebben. Zal alles niet nu verkocht worden aan paarden enzo?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:38

dit spelet al heeeeeeeeeeeeeeeel lang, dat het nu pas aan het ligt is gekomen is echt bizar, eindelijk heeft iemand de bal aan het rollen gebracht zij is letterlijk en figuurlijk zwaar bedreigd en de stad uit gejaagt door de familie vd man want die zat toen vast!!
er zijn zelf mensen die aangifte hadden gedaan maar die zaken waren al verjaard.

het is ook niet zo dat alle meiden die daar komen sexsueel misbruikt zijn/ worden.
die persoon in kwestie kiest er een paar uit! om het zo maar te zeggen.

ik wens iedereen die door deze man iets is aan gedaan sterkte!!
en voor meiden die daar nog steeds komen en toevallig dit lezen, zoek aljeblieft een andere verzorgpony en blijf daar weg want voor je het weet ben jiij de volgende!

RenzaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:54

@ Shaolanneke: Ja klopt ik reed idd bij de Manegerie. Hij heeft nu echt alle pony's verkocht (of z'n vrouw, ik weet niet precies hoe het zit, ben er zelf ook alweer een paar jaar geleden, nog voor dit allemaal bekend was, voor het laatst geweest en toen stond alles er nog, maar heb van iemand begrepen dat z'n vrouw nu, of iig toen hij in de gevangenis zat, de paarden een beetje regelt). Wat er met de rest van de paarden gebeurt weet ik niet, ze zijn er iig nog wel, zie ze altijd in de wei staan als ik langs fiets.

Joker btw is ook verkocht, geloof dat die uiteindelijk ook Z dressuur was Lachen en toen ik daar voor het laatst was was hij gewoon wel redelijk braaf, alleen beetje sloom (en bang voor Shetlanders).

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:12

vind het echt heel naar dat dit allemaal is gebeurd, nogmaals ik heb daar een toptijd gehad.

Jokertje.....was altijd al beetje sloompies, alleen niet met inrijden Haha!

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Hij zat dus al achter slot en grendel begrijp ik?

RenzaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:16

Ja ik heb het er ook wel naar m'n zin gehad.
Geloof dat hij nu weer vrij is, alleen snap ik dat het krantenbericht niet echt, want dan zou hij nadat hij weer vrij is een lagere straf krijgen Verward

srolro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:12

abcde schreef:

Ja, ik weet ook over wie jij het hebt maar daar is hij van vrijgesproken. HEt was al bekend dat zij een grote del was maar dat is nu alleen maar nog mee bewezen. Allemaal verhalen ophangen en daat alleen voor een paard en geld. Dan ben je wel heel diep gezakt

srolro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:15

Ik weet ook waar de ponys en Joker naar toe zijn gegaan. Ik ga niet zeggen waarheen ik kan alleen zeggen dat het met allemaal goed gaat.
Joker heeft Z1 dressuur gelopen en heeft B gesproken op de hippiade. Kelly is bijna Z2 dressuur.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:01

srolro schreef:
abcde schreef:

Ja, ik weet ook over wie jij het hebt maar daar is hij van vrijgesproken. HEt was al bekend dat zij een grote del was maar dat is nu alleen maar nog mee bewezen. Allemaal verhalen ophangen en daat alleen voor een paard en geld. Dan ben je wel heel diep gezakt

zo en hoe weet jij over wie ik het heb!
wat eem lef heb jij om te beweren dat mensen een rechtzaak aan spannen voor geld en een paard!!
zit jij zelf ook onder de plak van die man ofzo??????????????
zulke uitlatingen kun je beter voor je houden Boos!

Boos! Boos! Boos! Boos!