Man rijdt paard in weiland aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Man rijdt paard in weiland aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:15

@orsini, waarom voel jij je aangesproken? Ik had het meer over de superlullige reactie van bijvoorbeeld @paardjuh.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:21

Omg wat erg, ik hoop niet dat het het paard van onze kenissen is die in Notter wonen Ach gut Want zo groot is notter niet

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:25

Tiessie schreef:
@orsini, waarom voel jij je aangesproken? Ik had het meer over de superlullige reactie van bijvoorbeeld @paardjuh.

voelde me een beetje aangesproken omdat ik ook mijn mening gaf over de bestuurder, maar als het niet zo is bedoeld...ok,

maar goed dat ik iig mijn mening mocht kan geven Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:42

Desiree schreef:
Sja, mannen achter het stuur, bloed aan de muur!

Hij had gewoon op moeten letten.

Dat kun je van ieder ongeluk zeggen dus.... Het heet niet voor niets ongeluk!! Het is gewoon domme pech. En had veel erger kunnen aflopen. Had ook fietsers kunnen raken hierdoor...

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:59

kimmie1 schreef:
Ik denk dat de leeftijd van de man in kwestie al weer genoeg zegt.

Dit vind ik dus zo'n belachelijke conclusie!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:22

Jeetje, wat verschrikkelijk zeg, om op deze manier je paard kwijt te raken. Wel raar dat de merrie geraakt werd, je ziet zo'n auto toch aankomen? Verward en in een weiland zou ze weg moeten kunnen komen..

maar we weten de ware toedracht niet, dus het is wel heel makkelijk om met het vingertje te gaan wijzen.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:33

Wat weer een ellende. Ik krijg de indruk dat er wekelijks een dode te betreuren valt in de paardenwereld t.g.v. een verkeersongeluk.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:38

passepartout schreef:
Wat weer een ellende. Ik krijg de indruk dat er wekelijks een dode te betreuren valt in de paardenwereld t.g.v. een verkeersongeluk.

niet alleen in de paardenwereld hoor
als je gaat zwemmen vind je lichaamsonderdelen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:45

Esmeralda schreef:
passepartout schreef:

niet alleen in de paardenwereld hoor
als je gaat zwemmen vind je lichaamsonderdelen Vork

Nou ja armpje meer of minder.

Anyway, als hij door de omheining heen is gecrossed, moet het toch wel hard zijn gegaan, idd de macht over het stuur kwijt geraakt, gaat meestal ook gepaard met hard rijden en als dat paard net bij de omheining staat, heeft ie pech.

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:47

Marijkeeee schreef:
jeetje wat verschrikkelijk, stomme man
verschikkelijk voor de 4 jarige merrie nog zo jong

ik snap dat je in de 1e instantie boos bent op die man, maar hij verloor de macht over het stuur,
kan hij ook niks aan doen..maar wel heeel erg voor de eigenaren!

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:49

Desiree schreef:

hoe kan je nou opletten als je de macht over het stuur verliest?
en iedereen kan in de berm terecht komen he?
maar wel vreselijk voor paard en eigenaar!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:52

Ik reed net over een dijk en in de verte zag ik m'n verzorgpony tussen de andere paarden draven.
Normaal staat ie in een andere wei en terwijl ik aan het staren was, kwam ik ook half op de andere weghelft.

Gelukkig lette vriendlief op, want van die tegemoetkomende Passat had mijn 106je het niet gewonnen.

Maar geen slimme actie van me het had heel rot af kunnen lopen, ook al reed ik netjes de juiste snelheid.

Ik vraag me alleen af wat de reacties waren geweest op een artikel over een 26-jarige bestuurster van een 106 die een Passat ramt.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:53

Wat ontzettend triets voor de eigenaar van de merrie. Verdrietig

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:57

@ Stennisje: dan had je van mij dus dezelfde reactie gekregen.

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:11

ik had hier verder niks over gehoord maar erg triest voor de eigenaar van deze merrie

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:23

kimmie1 schreef:
@ Stennisje: dan had je van mij dus dezelfde reactie gekregen.

Dit was je reactie Kimmie1:
kimmie1 schreef:
Ik denk dat de leeftijd van de man in kwestie al weer genoeg zegt.

Zou inzake Stennisje helemaal niet meer van toepassing zijn toch?? Haha! Knipoog
ook niet in geval van deze man trouwens

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:31

Afschuwelijk! Verdrietig Het is natuurlijk niet normaal dat een paard, wat eerst nog rustig aan het grazen was, slachtoffer word van zoiets. Maar of het nu normaal is of niet, het paard is ingeslapen om best wil... De eigenaar is verdrietig dat er zo een eind aan moest komen, en k neem aan dat de automobilist zich ontzettend schuldig voelt, hij is zich een ongeluk geschrokken...
Maar hopelijk heeft de eigenaar nog goede herinneringen aan zijn jonge merrie Huilen Verdrietig

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:47

Misschien heb ik weinig vertrouwen in mensen, maar het zal mij niets verbazen als het die automobilist niet eens wat kan schelen dat het paard dood is. Maar misschien zit ik er wel naast. Verder kunnen we niet echt oordelen over het ongeluk, hoe en waarom het is gebeurd. Ik vind het heel erg triest voor dat paard en voor de eigenaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:49

Jura schreef:
Misschien heb ik weinig vertrouwen in mensen, maar het zal mij niets verbazen als het die automobilist niet eens wat kan schelen dat het paard dood is. Maar misschien zit ik er wel naast. Verder kunnen we niet echt oordelen over het ongeluk, hoe en waarom het is gebeurd. Ik vind het heel erg triest voor dat paard en voor de eigenaar.

Wat een suggestieve opmerking zeg.....Het woordje misschien komt wel erg vaak voor.....

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:50

@ Slimmerik: juist wel ivm stennisje, hoe vaak zie en hoor je niet over mensen rond die leeftijd snel afgeleid in verkeer, te hard, niet aan de regels houden, voorrang nemen ipv recht ophebben enz noem maar op. Zie ze hier dagelijks voorbij komen, zelf ook al de nodige ellende mee gehad als ik met mn paard over de weg heen ging.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:56

kimmie1 schreef:
@ Slimmerik: juist wel ivm stennisje, hoe vaak zie en hoor je niet over mensen rond die leeftijd snel afgeleid in verkeer, te hard, niet aan de regels houden, voorrang nemen ipv recht ophebben enz noem maar op. Zie ze hier dagelijks voorbij komen, zelf ook al de nodige ellende mee gehad als ik met mn paard over de weg heen ging.

grrrr net lap tekst kwijt i.v.m. uitloggen...

Kimmie ik vind 26 jaar normaal geen probleem meer hoor. Als je met 18 begint met rijden dan heb je toch een brok ervaring als je 26 bent.
Wel de jongeren tussen 18 en 23 jaar vormen vaak een probleem. Let wel op het woordje: vaak want het blijven gelukkig toch uitzonderingen die roekeloos zijn.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:57

slimmerik schreef:
Desiree schreef:

Dat kun je van ieder ongeluk zeggen dus.... Het heet niet voor niets ongeluk!! Het is gewoon domme pech. En had veel erger kunnen aflopen. Had ook fietsers kunnen raken hierdoor...

erger?? je kunt hier niet praten over erger..ik krijg kippenvel bij dit stukje zeg, arm paard bah

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:58

Ik wil even zeggen dat dit helemaal niet met te hard riiden te maken hoeft te hebben.
Ik heb vorig jaar een zelfde ongeluk gehad op de dijk bij mij ik reed 40 waar je 80 mocht en toch vloog ik de bocht uit recht een weiland in met shetlanders, ik had alleen het geluk dat die pony's weg liepen.
Maar ik kan je verzekeren dat je je echt helemaal het schompes schikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:20

Het was een ongeluk, het is waarschijnlijk niemand's schuld. Het is gebeurt en dat is al erg genoeg..

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:31

slimmerik schreef:
Wat een suggestieve opmerking zeg.....Het woordje misschien komt wel erg vaak voor.....

Suggestief wil ik het niet noemen, ik zeg gewoon dat ik denk dat mensen die niets met paarden hebben het allemaal niet zo erg vinden. En ja, het woordje misschien omdat alles wel van meerdere kanten te bekijken is. Dus ik beweer niet dat ik gelijk heb, maar er meerdere kanten aan een verhaal zitten, zoals ook uit mijn laatste zin blijkt. Het lijkt wel een beetje alsof je je aangevallen voelt, ik snap niet waar je je druk om maakt.