afgelopen nacht alle goede zadel gestolen van stal Vredehof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: afgelopen nacht alle goede zadel gestolen van stal Vredehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:25

Afschuwelijk dat er nog zulke sneue mensen zijn :S
Bij ons zijn laatst ook tig zadels en andere spullen gejat , echt niet normaal weer. Zelfs in een kist met een slot zijn je spullen tegenwoordig niet meer veilig Boos!
je hoort gewoon met je poten van andermans spul af te blijven.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:26

maar bij ons worden geen wedstrijden gehouden en is het een pensionstal dus geen manege... Als er iemand die vreemd is binnenkomt valt dat meteen op.... echt zo maf gewoon

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:55

Echt erg dat er zulke mensen bestaan!
Bij ons in de stad is ook een manege al 2x beroofd van de duurdere zadels, de goedkopere hebben ze gewoon laten hangen..

Wij staan niet zo heel ver daar vandaan, met een pensionstalling..
Ik denk dat er ook niet veel mensen weten dat daar paarden staan, omdat als je het erf op kijkt je gewoon een schuur ziet met een huis &een groot erf..
Maar toch.. Nagelbijten / Gniffelen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:05

tsja, het gebeurt aan de lopende band. bij een hoop klanten van mij hebben ze ook dergelijk zeeeer ongewenst bezoek gehad Boos!
bij mij op stal wordt extra gecontroleerd, en overal zijn extra sloten geplaatst. toch adviseert de pensionhouder je zadel mee naar huis te nemen.
het schijnen inderdaad polen of andere oost-europeanen te zijn, die eerst goed verkennen, en dan alleen het dure spul meenemen. voor de ochtend aanbreekt zijn de zadels vaak al het land uit; je ziet ze hier echt nooit meer terug.
ontzettend balen dus, en zorg in ieder geval voor een goede verzekering van je dure spullen.
aan alle gedupeerden: veel sterkte gewenst!
(en als je een nieuw zadel moet: www.bestfitzadelservice.nl)

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:09

Bij ons in de buurt is het gelukkig weer even wat rustiger.. maar het is hier ook een hele tijd raak geweest! Gelukkig is deze ellende ons bespaard gebleven... ze hebben het wel geprobeerd maar zijn zich rot geschrokken van het alarm en hebben hem gesmeerd.. veel te bang om gepakt te worden..

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:11

ja idd, gewoon eng dat die mensen ( mabey polen ) eerst ff komen rondkijken met (waarschijnlijk ) de smoes van of ze werk hebben...Boos!
echt NIET grappig..
maar niemand kan nu zn kast dichtdoen, want bij de meeste is hun slot verbogen, deuren echt Stukgekraakt enzo...
stelletje mafkezen.. Stoom uit je oren

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:17

ik heb eigenlijk meer het gevoel dat het hier om een bende of zoiets gaat.. bij ons op stal is een aantal maanden geleden ook ingebroken en zijn er ook alleen dure merkzadels gestolen. ook zijn er veel dressuur zadels gestolen en hebben ze de meeste springzadels laten hangen. later hebben ze ook bij ons kruiwagens terug gevonden in het bos waar sjabrakken en zelf 1 zadel bij lag!!! dit hebben ze dus waarschijnlijk laten vallen, toen ze op de vlucht zijn geslagen. ik vind het vreemd dat het steeds dezelfde verhalen zijn, want bij ons hebben ze ook zeker weten eerst gekeken waar ze moesten zoeken want anders vind je die zadels niet even zomaar.. als het dus echt om een bende gaat zou het voor de politie toch wel makkelijker moeten zijn om deze op te sporen..

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:15

Jeetje, waarom moeten mensen nou zo nodig aan de spullen van een ander zitten?? Boos!
Zielig hoor!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:22

Overal idd hetzelfde verhaal, maar wel de meest logische werkwijze denk ik...

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:28

verschrikkelijk dat al die zadels gestolen zijn...mijn eigen zadeltje ligt thuis op de steun hier Vork word ie niet zo snel gestolen als op stal..

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:33

Ik heb ook mazzel. Zaterdag is mijn zadelmaker geweest die mij vertelde dat mijn huidige zadel ook niet goed ligt. Ik heb ze dus mee naar huis genomen.

Cardy, ik denk niet dat het bekenden zijn. Bij Enthoven en Mieke zijn ze ook al geweest. Op dezelfde wijze via de weilanden het erf op gesniekt. Op dezelfde wijze de kasten kopen gebroken. Met hetzelfde soort gereedschap (zelfde soort schades).

De zadels gaan hoogstwaarschijnlijk rechtstreeks naar de oostbloklanden waar ze verhandeld worden.

Heb hoop dat de KN van J. nog wat opleverd. Zij had er overduidelijk die grote blauwe chip op aan de zijkant.

Afwachten. Mijn kast is trouwens niet open geweest door mijn bovenslot.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:40

ja maar an, J. had datatec, maar die grote chip, is er zo af te snijden en er kan zo door de zadelmeker een flapje op worden gezet..
ja jij heb echt mazzel met je bovenslot! dat zal wel te veel tijd hebben gekost!
xxx

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:42

Ze hebben t wel geprobeert hoor, Ik heb ook van die rare afdrukken in de zijkanten zitten.
Bij peen hebben ze het niet eens geprobeert heb ik begrepen.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:44

nee idd, peen dr kast niet nee! die heeft ook een kieffer dus zeker mazzel, anders was ze die ook kwijt denk ik!!

ff offtopic..: haha wat leuk dat jij ook op bokt zit..Tong uitsteken
xxx

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:49

wat dacht jij dan, dat ik zo'n saaie muts ben.
Weet jij wat Man gaat doen? Zij is 'm wel kwijt.
Vind het erg sneu.
Kunnen von en ik weer t bos niet in dit weekend. Want zij is ook haar zadel kwijt. En Zaartje heeft niet een makkelijke rug om even bij iemand wat te lenen. Verd#####mme.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 22:58

dierfysio schreef:
(en als je een nieuw zadel moet: www.bestfitzadelservice.nl)

Ja laat hun ook komen, had net een maand een mooie KN tango bij hun gekocht. Had eindelijk de perfecte zadel gevonden en ook nog eens goeie survice.... maarja

Woensdag komen ze weer, dus hoop op het zelfde zadel Tong uitsteken

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:54

Op het eerste blad staat over mensen die op de manege rondscharrelen overdag.

Bij ons spreekt eigenlijk iedereen vreemden wel aan. De stal-eigenaren zijn er heel gehaaid op. Vreemd volk krijgt begeleiding of wordt weg gestuurd. Bij ons zijn er niet alleen kasten open gebroken van nmensen met dure zadels maar eigenlijk alle kasten die makkelijk open te krijgen waren. De hoekkasten (waar geen koevoet tussen pastte) zijn niet geprobeerd. Kasten met extra slot sommige wel geprobeerd maar niet gelukt. Waar ze het idee hadden van een extra slot is het soms niet eens geprobeerd. Ze zijn inderdaad wel selectief te werk gegaan mbt meenemen van de zadels. Heeft iemand overigens nog stallen in de omgeving ingelicht?
Ik heb wel een vriendin gebeld die in Aalsmeer staat. Zij zou de stal-eigenaar even inlichten. Die manege heeft een zadelkamer (manege-zadels) met een afgesloten deur met erin kleine glazen ruitjes.

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:05

Klopt ze hebben eigenlijk gewoon alle kasten opengemaakt en gek genoeg ook weer dicht gedaan. Vraag me niet hoe maar het is waar. En verder hebben ze inderdaad ook oudere zadels meegenoemn die voor de handel echt niet zo interessant meer zijn maar voor degene waar ze van waren nog heel veel waarde hadden. Ik hoop voor iedereen dat het gaat lukken om het via de verzekering terug te krijgen anders hebben veel mensen toch echt wel een probleem denk ik.

Nu maar hopen dat ze niet nog een keer komen. Ik neem in ieder geval voorlopig mijn zadel nog wel even mee naar huis.....het was overigens gister wel extra fijn om te rijden en om op mijn eigen lekkere zadel te zitten Haha!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:12

ja joh tamaar wrijf het er maar in haha maarja woensdag kan ik hopelijk ook weer rijden

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:26

Dat blauwe ding waar jullie het over hebben is volgens mij van J. haar beugelriemen hoor die zijn namelijk van Stubben heb ik ook. En dat is niet zo'n data ding. Die wordt volgens mij onzichtbaar in het zadel ergens verwerkt. Anders zou het wel heel erg makkelijk zijn...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:33

ON -> VN

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:45

Nee, J. had er echt een ronde blauwe chip op zitten. Zat op het zweetblad vast net achter haar been. Mij viel het namelijk ook op. Wist niet wat het was en heb het toen gevraagt aan J. Danique weet alleen weer te vertellen dat ie makkelijk te verwijderen is. Dat wist ik weer niet.
Ach, J. heeft al zoveel pech gehad het afgelopen jaar. Vind het zo naar voor haar. (voor allemaal trouwens).
Eerst N. kreupel, toen zij weer met hechtingen, nu weer 't zadel gejat. PECHJAAR!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:55

Het lijkt idd wel te heersen in het noorden van Zuid Holland en het zuiden van Noord Holland Scheve mond. Begin dit jaar zijn er ook al zadels gestolen in Noordwijk Scheve mond.

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:35

Een troost is dat ze wel geld hebben...niet dat dat het goed maakt hoor. Maar ze hoeven niet krom te liggen om een zadel te kunnen betalen. Er zijn op stal echt wel mensen die niet zomaar weer even 1200 euro of meer kunnen neerleggen. En hopelijk werkt haar verzekering een beetje mee.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:47

Ze kijken idd altijd de stallen door en onderzoeken kasten.
Was er zondag een wedstrijd? Meestal komen de op open dagen waar ze niet opvallen en ondertusen onderzoeken ze alle kasten met wat erin hangt.
Tip: Hou op wedstrijden je kast zo dicht als maar kan.
Bij ons op de oude stal is het ook gebeurd en de manier van hoe ze te werk gaan is vrijwel hetzelfde als op o.a. Manege Waarland en Manege/Stal Mul (van Mark en Piet Mul).