Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:34

edit, idd de helft van de kinderen zat te huilen bij de preken 's avonds. Er was 1 meisje die zei dat ze nog niet helemaal zeker wist of ze helemaal voor het geloof wou gaan, en of hij haar kon helpen kiezen. Nou hij wist het al wel, als zij dat nog niet wist had ze l voor de duivel gekozen, en was ze al verloren..... tranen natuurlijk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:40

Mijn god ik zit dit verhaal met stomme verbazing te lezen. Ik blijf dit topic even volgen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:45

zoiets heb ik ook nog nooit gehoord Scheve mond Denk je leuk op ponykamp te gaan, krijg je dat... Ik blijf ook even volgen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:46

hahaha ja inderdaad die dingen ken ik ja, als ik m'n vla niet at zaten we met de hele tafel samen te spannen en uiteindelijk at een ander het Haha!
wat vega's betrefd nooit moeite mee gehad. en tsja guus was nou eenmaal een beetje dwaas...alles wat hij zei nam ik met een container zout...attie was wat dat betrefd veel relaxter over alles. het was jouw keuze en god gaf de optie tot kiezen dus goede en slechte keuzes bestaan niet Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:50

En als ik het goed begrijp is Attie nu dus weg en blijft die griezel alleen met zijn eigenkeuze mensen over....
Gruwel.

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:22

jeetje, wat een rare verhalen! Zweverig gedoe...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:23

Ik had nog nooit van het woord 'sektarisch' gehoord Blond

Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:31

torette schreef:

Zweverig zie ik als vriendelijk, licht maar prettig gestoord, niveau Elly en Rikkert.
Deze man zie ik als een dictator, taliban in de naam van God.... zeker niet zweverig.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:37

deedee19 schreef:
Mijn god ik zit dit verhaal met stomme verbazing te lezen. Ik blijf dit topic even volgen.

Hier hetzelfde.
Christelijke ponykampen, oke, goed.
Ik ben zelf ook christelijk en ook de manege waar ik rijd is christelijk en die organiseren ook ponykampen.
Ze bidden voor het eten en lezen na het eten geloof ik ook uit de bijbel, maar als je niet gelooft, oke, zolang je maar respect hebt voor de mensen die het wel doen en niet gaat vloeken enzo.
Maar wat ik hier lees, dit slaat alles.
Van die meisjes die helemaal over de toeren zijn enzo. Scheve mond

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:43

Sjoert schreef:
Kimmie_Paard, als je niet weet wat er gebeurd is, lijkt het me niet de bedoeling om hier van alles te gaan roepen.

dit is wat ik heb gehoort op het nieuws, ze vertelden er alleen niet bij wat hij heeft gedaan dus ik roep niet zomaar vanalles

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:54

Wat een walgelijk verhaal, dat zulke mensen bestaan zeg Boos!

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:04

Geen woorden voor, het is beter voor iedereen dat niemand zich meer opgeeft voor kampen bij baruch, daar zitten viesjes luchtjes aan. En niks tegen geloof, daar is iedereen vrij in. Maar als je op ponykamp gaat kan het niet zo zijn dat je meer met de neus in de bijbel zit als op de pony

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:06

oww ja dit was van de week ook al bij rtl nieuws.. Die man werd toen ook geintervieuwd met op de achtergrond meisjes die op ponykamp waren... Het zag er niet uit! was een meisje dat echt niet (goed genoeg) kon rijden die reed daar met sportschoenen en zonder cap!! Nou lekker verantwoordelijk ben je dan als leider??? Je kon echt zien dat dat meisje een beginner was! Toen had ik al zo mijn twijfels.
Ik geloof dat er van die kampen zijn om kinderen eens lekker te hersenspoelen.. . Ow wat was ik blij dat ik van mijn vader mij niet naar zo'n christelijk ponykamp mocht (vriendin van me mocht alleen maar naar zo'n ponykamp en ik wilde graag mee). Dat zegt op zich ook wel wat dat mijn vader me daar niet naartoe liet gaan. Mijn vader is gelovig dus dar lag het niet aan...

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:09

amondi schreef:
torette schreef:

Zweverig zie ik als vriendelijk, licht maar prettig gestoord, niveau Elly en Rikkert.
Deze man zie ik als een dictator, taliban in de naam van God.... zeker niet zweverig.

Je hebt gelijk..

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:11

Wat ik trouwens niet snap: dat het bekend is dat die man een meisje heeft aangerand en dat hij dan nog zulk werk mag doen? Als ouders laat je dan neem ik aan, je kind daar ook niet meer naar toe gaan?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:14

Je moest eens weten wat met de mantel der liefde wordt toebedekt in deze kringen. Hij hoeft maar een keertje te zeggen dat God hem vegeven heeft en dan is het alweer goed. Hier in de buurt zit ook zo'n sekte en de mensen die daar naartoe gaan weten donders goed wat de gevaren zijn, alleen staan ze er grotendeels achter en geloven ze heilig in: dan zal God het wel gewild hebben.... Als kind sta je volledig machteloos.

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:16

jakkes!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:18

Zo zie je maar weer wat voor extremistische engerds er onder de Christenen zijn. Extremisme komt voor onder alle geloven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:20

eveline_B schreef:
Zo zie je maar weer wat voor extremistische engerds er onder de Christenen zijn. Extremisme komt voor onder alle geloven.

Niet alleen onder een geloof, in alle levenswijzen en culturen heb je extremisten. Chistenen zijn niet "een soort van mensen", bijna iedereen die ik ken is chistelijk (opgevoed), maar niemand die ik ken is zoals deze man. Dat heeft niets met geloof te maken, wel met de psychische toestand.

Nanak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:45

dat lijkt me eng Scheve mond blijf dit even volgen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:06

Ik blijf dit idd ook even volgen, had er nog nooit over gehoord maar vind dit wel heel raar..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:12

'k Ben echt met stomheid geslagen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:22

christelijk prima, maar dit gaat te ver

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:23

amondi schreef:
torette schreef:

Idd! Raar verhaal, ik hou dit even in de gaten

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:25

Geschift zijn dit soort mensen.. Ik wordt hier zo boos van! Helaas weet ik hoe gestoord zulk soort mensen zijn, en geloof me, dat is veel meer dan een beetje dwaasheid. Hoe ontzettend overtuigd zij van zichzelf zijn, eng gewoon. Met die overtuiging praten ze alles voor zichzelf goed en kunnen daardoor dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen. Walgelijk!