'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:29

Blachelijk stom! Idd verhuis die drafbaan dan maar, of nee dat voetbalveld!!

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:32

waaaaaaaaaaaaaat!! ben dan miss meer een volbloed liefhebber maar mij gaat dit ook te ver... Zoveel voetbal velden.. en amper wat voor de drafsport... DAT WORDT STAKEN hehe... met ze alle op de drafbaan KAMPEREN

SHALALA

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:53

Pff wat een onzin allemaal...

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:40

wat heeft het nut om een hele drafbaan te verplaatsen terwel ook het voetbal veld daar heen kan ??

Roossje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:13

Mii_X_HarrY schreef:
waaaaaaaaaaaaaat!! ben dan miss meer een volbloed liefhebber maar mij gaat dit ook te ver... Zoveel voetbal velden.. en amper wat voor de drafsport... DAT WORDT STAKEN hehe... met ze alle op de drafbaan KAMPEREN

helemaal gelijk! ik woon er vlakbij dus ik zal actie ondernemen!

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:35

nadine0204 schreef:
Mii_X_HarrY schreef:

helemaal gelijk! ik woon er vlakbij dus ik zal actie ondernemen!

hehe ikke niet
maaruh.. heb tog vakantie dusss... ik weet niet wanneer ze er aan beginne... (of staat dat in dat stukje? niet helemaal geleze namelijk) maar dan moet er toch actie ondernome worden vind ik. Want iemand had ook gezecht dat er voor andere drafbanen die weggehaalt waren, dat daarvoor ook nieuwe plekke zouden komen alleen dat dat niet gebeurt is. Dan willen we dit keer dat het ZWART OP WIT staat }> ofniet???

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:46

astridXlaura schreef:
Wat stom! met ponykamp gingen wij daar altijd heen..... tsss...

klopt dat was vast met poelenburgh, maar het is gewoon achterlijk want waarom heeft az meer ruimte nodig dan moeten ze maar gewoon een wachtlijst voor leden maken hoor we hebben al wienig renbanen en deze blijft (vind ik dan)

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:02

ja, of gewoon dat ze er dit x echt voor zorgen voor een nieuwe en GOEDE locatie. Anders niet!!!

Roossje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:07

ik wil hem gewoon houden waar hij staat, ik woon er nu (nog) zo vlakbij

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:15

nadine0204 schreef:
ik wil hem gewoon houden waar hij staat, ik woon er nu (nog) zo vlakbij

Das waar...
Ik zou het ook niet leuk vinden als Duindigt weg zou gaan... waar al meerdere keren over gepraat werd Maar tot nu toe staat het er nog steeds

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:27

Er is al jaren spraken van dat de drafbaan in Alkmaar moet verhuizen. Dehuidige locatie is optimaal voor woningbouw (dichtbij het centrum) in combinatie met wat sport. Nu het oude AZ-stadion leeg staat en gesloopt wordt is het daar de tijd voor. Alleen kunnen de gemeente Alkmaar en het bestuur van de drafbaan niet tot een compromis komen. Die zijn al jaren aan het overleggen.

De voetbalclub uit het artikel, overigens niet AZ maar Jong Holland, maakt nu gebruik van de ruimte binnen de drafbaan om te voetballen. Waarschijnlijk is hun toegezegd dat als de drafbaan verhuisd zij nieuwe en ruimere velden krijgen.

Dat de drafbaan gaat verhuizen staat trouwens alvast. De vraag is alleen wanneer.

Superbabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:49

Belachelijk!! ja nou sorry maar als ze zo nodig groter willen worden moesten ze dat van tevoren bedenken en een grotere plaats uitzoeken.! Ze konden toch wel bedenken dat het op een moment te klein werd daar misschien! Lekker zijn ze!! :S

CherylDaraxo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:46

Ik woon aan het geestmerambacht in koedijk (gemeente alkmaar). Wij hebben de informatie gekregen dat de drafbaan weg gaat uit alkmaarderhout. Maar het geestmerambacht wordt uitgebreid. Het natuurgebied wordt groter en de drafbaan komt daar. Dit hebben wij van de gemeente te horen gekregen. Maar de drafbaan komt daar dan pas over een aantal jaren.

tijger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:03

sjoh al die voetbalvelden maar klagen dat ze te weinig ruimte hebben en dat terwijl er zo veel van die velden zijn.
Het word tijd dat de drafsport eens gaat klagen dat ze te weinig ruimte hebben

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:59

Tjeee zeg! Wij (Hestagaman) gaan er nog een mega IJslander wedstrijd organiseren in oktober. Nou ja hopelijk duurt het nog een tijd voor dat hij weggaat.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:30

Ja hoor, ga ff een eind fietsen ofzo!! De drafsport is een super sport en moet beoefend kunnen blijven worden OOK in Alkmaar!! Voetballers hebben al zoveel ruimte laat ze dan niet de ruimte van de drafsport-liefhebbers afjatten. Zoek je eigen ruimte zou ik zeggen!!

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:16

Nou ja zeg, ik ben daar echt op tegen. Ik vind het een mooi stekkie MET SFEER!!!

voor voetbal??? Geef 22 honden een bot en het wordt een chaos! Tjonge jong zeg er wordt een supermooi stadion gebouwd op het moment in alkmaar..
Jammer echt jammer

UpToDance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:17

dewipony schreef:
ik heb gehoord, dat ze de drafbaan ergens bij het geesmerambacht overnieuw willen openen, maar weet niet zeker of het waar is..

dr komt een ruiterpad by het geestermerambacht geen drafbaan!

En wat een onzin dat hij weg moet.. echt DOM, wrom gaat voetbal voor de paardensport?? :S

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:11

Wat een onzin dit zeg!! Waarom moet voetbal toch altijd belangrijker zijn dan welke andere sport dan ook???

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:32

miss omdat het heel popilair is !

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:52

bij ons is de drafbaan ook al afgebroken en die zou dus opnieuw gebouwd worden.....zo'n 4 jaar geleden....maar de gemeente heeft naar eigen nog geen geschikte locatie gevonden terwijl de draf en renbaan alleen afgebroken mocht worden als er een nieuwe locatie beschikbaar was en de gemeente zei 4 jaar geleden dat er een nieuwe locatie was en dat ze zo spoedig mogelijk gingen bouwen maar dat eerst de oude (2 jaar oud) baan moest worden afgebroken omdat er materiaal van die baan gebruikt zo worden......
okey wei wachten nog steeds....
zit zelf dan meer aan de kant van de rensport maar toch....
wij moeten nu altijd in belgië gaan trainen en dan moeten we 2 uur in de auto rijden en eerst was het een kwartiertje stappen.....
geloof maar dat iedereen hier heel boos was en ook nog steeds is......

Ronald1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:57

Zoals het daar geschreven staat klinkt het wel erg arrogant:"Zorg dat de drafbaan zo snel mogelijk verdwijnt en geef Jong Holland de ruimte voor herinrichting van het sportpark aan de Sportlaan in Alkmaar. "

Maar zoals gezegd is het al veel langer bekend dat de gemeente de drafbaan graag naar een andere plek wil verhuizen zoals bijvoorbeeld Geesterambacht. Als er iets moois voor terugkomt heb ik daar ook helemaal geen problemen mee. Alleen wel op de voorwaarde dat de huidige drafbaan zijn poorten pas sluit als de nieuwe drafbaan op diezelfde dag geopend kan worden!

BonnieSP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:43

ik woon vlak bij de geestermerambacht en er ligt al een ruiter pad uigegraven sommige delen kan je al rijden.

de draf baan komt daar ook omdat het daar uitgebreider kan worden heb er een brief van zo ver ik weet, zal kijken of ik hem vindt dan zet ik hem erop. maar ja tussen zeggen en ook echt bouwen zit ook een lange tijd waarschijnlijk.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:38

jong holland moet maar lekker balletje trappen in het az stadion, ruimte zat hoor!

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:56

Maar die drafbaan gaat toch niet weg omdat Jong Holland daar wil voetballen? Volgens mij gaat die drafbaan daar weg en daarom wil Jong Holland graag van de ruimte die daar vrij komt gebruik maken. Volgens mij draaien veel van jullie dat om.