ING bank moet openheid geven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:41

Liezel1 schreef:
Sammie schreef:
Prijzen van 2,5 miljoen komen ook niet 'vaker' voor. Anders wil ik wel weten waar jij werkte
en?? komt het "vaker" voor?

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:43

niet zo gepikeerd!!! was maar een geintje....

ontopic: ik denk dat het heel verstandig is dat de ING even onder druk gezet wordt. Wat er gebeurd is, is natuurlijk verre van goed te noemen...
Ben benieuwd wat er gaan gebeuren.. de ING is een machtig concern.

MisterGi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:15

Hoe machtig ook, niet onkwetsbaar

Dat ze uiteindelijk openheid moeten geven over dit hadden ze waarschijnlijk ook niet verwacht

Zunzuncito

Re: ING bank moet openheid geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:18

Volgens mij is dat niet gepikeerd zijn. Volgens mij wil ze zeggen dat het wel mee viel met die 2.5 miljoen aan waarde...
En ik snap niet dat iemand kan denken dat de ING hier niks vanaf KON weten. Het was toch al duidelijk dat Poetin iets gekregen had. Ze heeft verdorie een maand voor de veiling nog wegens een peesirritatie in de kliniek gestaan. Ze had waarschijnlijk niet eens mogen lopen die dag, maar dat geld he...

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:33

Ik vind eigenlijk dat een dierenarts hier wel verantwoordelijk voor was.
Er zal heus wel een keuringsrapport zijn en die is voor de eigenaar, dus wat dat ten gaat geloof ik het verhaal niet helemaal.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:15

Als de ING moet dokken vermoed ik dat de ING alsnog opnieuw beslag laat leggen op de ANDERE paarden van Van der Zwan......... Uiteindeljik heeft de eerste veiling dan niet genoeg geld opgebracht om de schuld af te lossen.

Het zal voor de ING verder wel een principe-kwestie zijn. Het bedrag is op de ING balans niet eens terug te vinden. Zo klein is het.

Ik krab me trouwens wel achter de oren als ik lees dat de ING aan Van der Zwan geld overmaakte met als onderpand een PAARD..........
Probeer zelf als brave burger maar eens wat geld te lenen voor je 2-onder-1-kappie...........

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:22

Ik heb van een "bekende" uit de paardenwereld wel eens meer gehoord dat van der Zwan een zeer slechte betaler is.
Toen bekend werd dat zij Poetin hadden gekocht was het eerste dat hij zei "hier komt niets van terecht".

Ik heb het idee dat het krantenknipsel wel wat verdraaid is. Ik kan toch ook geen hypotheek nemen op mn paard?
Zal dan toch eerder het pand zijn waar ze dat op hebben gehad.
En meestal gaan ze dan eerst het inventaris endergelijk verkopen dan het gehele pand. Misschien hebben ze het zo dus ook bij hen gedaan....
(ik weet het ook niet hoor....)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:31

trudydejong schreef:
Ik heb het idee dat het krantenknipsel wel wat verdraaid is. Ik kan toch ook geen hypotheek nemen op mn paard?
Zal dan toch eerder het pand zijn waar ze dat op hebben gehad.
En meestal gaan ze dan eerst het inventaris endergelijk verkopen dan het gehele pand. Misschien hebben ze het zo dus ook bij hen gedaan....
(ik weet het ook niet hoor....)

Uit eersere berichten had ik toch vernomen dat de paarden expliciet het onderpand vormden.............

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:47

Je moet ook maar geloven dat hij echt 2.5 miljoen gekost heeft, en als je een heel goed verhaal hebt , dat ze het vanzelf wel weer terug gaat verdienen met nakomelingen en embryotransplantatie en niet te vergeten ze zou naar de Olympische spelen gaan, wie weet zag de ING dat ook wel zitten.. Maar goed het blijft een treurig verhaal dat het paard hier zo de dupe van moet worden..

listiglistje

Re: ING bank moet openheid geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:06

Als de ING bank het niet doet, doe ik het wel.....

Via een insider heb ik gehoord waar Poetin tijdens de dubieuze verdwijning stond. Volgens insider wisten dit meer mensen uit de paardenwereld.
In een kliniek in Duitsland met een licht mankementje wat eenvoudig te verhelpen is. Dus absoluut geen wilde verhalen....

Deze insider was tevens tussenpersoon voor mensen die Poetin tijdens deze veiling zouden aankopen. Helaas bood de Franse meer.

Maar om het verhaal kort te maken. De insider wist tijdens de dubieuze verdwijning al van Poetins medische gegevens en zeker ook tijdens de keuring. Zijn klanten dus ook en ik neem aan de Franse ook.

Deze tussenpersoon was ook verbaasd wat er in korte tijd met Poetin is gebeurd, in de tijd dat hij met die klanten in onderhandeling is geweest, was Poetin volkomen gezond. Tussenpersoon dacht destijds meteen aan hoefbevangenheid.....weinig mee gedaan en meteen op een volle wei gegooid in Frankrijk.

Ik weet niet meer wat exact de sectieuitslag was....maar Poetin was destijds gezond!

MissChoutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:07

esilep schreef:
2.5 milioen euro? Ik wist niet dat paarden zo duur kunnen zijn! Wat voor een paard is dat dan?

onder welke steen heb jij geleefd het afgelopen jaar??

terecht dat de ING openheid moet geven, wanneer inderdaad blijkt dat Poetin niet gezond was zullen ze elke cent terug moeten betalen. En zal de veiling niet genoeg zijn geweest en dus opnieuw moeten. Het is alleen de vraag of ze het bedrag van Poetin dan nog bij elkaar krijgen met de overige paarden.

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:14

Daar gaan we weer het Poetin verhaal. Ik geloof dat het een kleine blessure is geweest het paard was ingespoten met pijn stillers dat is algemeen bekent en ook gecommuniceerd. Inspuiten van corticosteroide kan een ernstige vorm van hoefbevangenheid veroorzaken en het daarom ook van het grootste belang dat een paard behandeld daarmee volstrekte rust krijgt. Dit staat te lezen in alle literatuur en zeker dierenartsen weten dat.

Ik heb dit al eerder gezegd dat ik vragen zet bij de controle van de dierenarts en de oprechtheid van de ING die gewoon geld wilde zien en het als een prestige zaak ging zien.

Ook de rol van de curator kan hierbij een rol spelen en ik stel ook vraagtekens bij deze inmenging want het enige dat die zien is de commissie die ze krijgen.

Ik krijg ook een vreemd gevoel bij het niet vrijgeven van het dossier van de verkoop van Poetin Dit ruikt voor mij altijd gelijk maar vreemde praktijken en erkennen van fouten. Als je correct gehandeld hebt dan is het juist voor deze organisatie van belang zo duidelijk mogelijk te communiceren over het verloop van deze dubieuse zaak.

Ik denk dat prestige van de betrokkene een grote rol heeft gespeeld en dat er iemand verantwoordelijk is voor het leed wat het paard en de kopers is aangedaan. Een onderzoek van een onafhankelijke partij zou zeker gewenst zijn en publicatie daarvan zou ze zaak afsluiten en we kunnen hieruit alleen maar leering trekken hoe om te gaan met paarden en niet economische en of persoonlijke belangen zwaarder te laten wegen. Dit verhaal kent alleen maar verliezers. Wij als paarden liefhebbers, de eigenaar, de bank, de kopers.

Laat het een les zijn voor iedere partij

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:31

Wie ook schuld heeft, ik ben erg benieuwd of de waarheid nu ooit boven tafel komt, en of er eens duidelijk komt over dit vreemde verhaal.

Loretta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:07

Senja_x schreef:
we kunnen hieruit alleen maar leering trekken hoe om te gaan met paarden en niet economische en of persoonlijke belangen zwaarder te laten wegen. Dit verhaal kent alleen maar verliezers. Wij als paarden liefhebbers, de eigenaar, de bank, de kopers.

Laat het een les zijn voor iedere partij
\

De journalistiek vaart erbij kun je wel zeggen.

Zo met dieren omgaan houdt ik ook echt niet van want hoe mooi die ook loopt het blijft uiteindelijk toch een paard.