ZZ-Zwaar kampioen Hanzon gediskwalificeerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:35

sanne_ schreef:
Onzin? Weet je waarom die regels bestaan? Om te zorgen dat er geen ziekten de stallen ingaan en om besmetting van andere paarden te voorkomen. Dan ben je best een beetje enorm gruwelijk ontzettend giga-dom als je pas gaat controleren als een paard al 4 dagen op stal staat!

Natuurlijk moeten de deelnemers hun papieren op orde hebben, maar om het onzin te noemen dat er niet eerder is gecontroleerd vind ik pas 'een beetje dom'.

Als je even leest waar ik op reageer, zul je merken dat wij het helemaal met elkaar eens zijn!

Tara13

Re: ZZ-Zwaar kampioen Hanzon gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:49

het is wel een beetje erg lullig voor hem!!
is ie nederlands kampioen geworden, krijg je dit.. maar jaa regels zijn regels hee

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:51

het is dom van hem om te gaan starten als het paspoort niet in orde is. Beetje jammer dat ze er zo laat achter komen, maar evengoed, hij zat al vanaf het begin fout, dus ja...

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:43

zielig is het
Maar als je op wedstrijd gaat dan kijk je dat toch allemaal van te voren?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:55

Mij dus ook overkomen in Tolbert bij de showjumping, was 4 de in het klassement, dus mocht meedoen aan de finale. Maar de basis entingen stonden nog in een oud boekje, wisten wij niet dat je dat moest omzetten. Maar jah regels zijn regels, dus je word uit het klassement gegooit en einde finale baalde als een stekker want er liep wel een dierenarts rond die het kon omzetten maar dat wouden ze neit meer.

Maar jah regels zijn regels.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:00

jaja, ben ik weer met mijn ijslanders!!!
even een opmerking:
mijns inziens is de hele achterliggende gedachte van het feit alle paarden netjes geënt moeten zijn hierbij achterhaald.
op ijslanderwedstrijden kom je met je vrachtwagen of trailer het terrein op rijden, staat er een DA bij de poort en moet je uitstappen en je papieren + paspoort en boekjes laten zien.
Dan opent de DA je trailer, gaat naar binnen en kijkt of het paard op het oog gezond is. De entingen worden gecontroleerd en als alles ok is mag je verder het terrein op en je paard uitladen.
Een paard wat niet gecheckt is mag onder geen voorwaarde worden uitgeladen of straffe van diskwalificatie!!
Dit is steng, maar wel de beste manier..
Het paard van Theo Hanzon had al de hele week in de box gestaan en is daar gewoon gereden, en pas vóór de prijsuitreiking kwamen ze erachter dat er iets niet klopte.
Stel dat het paard wat had gehad, dan heeft het nog 4 dagen "de tijd gehad" de hele stal te besmetten.. En dat is nou juist de achterliggende gedachte, dat dat niet moet kunnen.
Het hele idee lijkt me dus behoorlijk achterhaald..

celintjuh

Re: ZZ-Zwaar kampioen Hanzon gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:58

nou Teho.. Als je dit leest hier is HANNEKE , Laat ze hier maar kletsen.. je weet wel beter.. Het ging goed en daarmee uit.. verder niets aan te doen.. heel K L O T E, maar voor de stal ben je kampioen
Liefs Hanneke!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:25

theo en spargo zijn gwn de beste combinatie van het zz-zwaar en dat hebben ze ook laten zien,en dat weet iedereen
en al helemaal de mensen van stal .gwn heel erg vervelend dat er iets niet met de papieren in orde was...en regels of niet,theo en spargo zijn gwn de nr 1!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:52

Dit is wel een heel oud topic he.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:49

Daarom een slotje
(het is tenslotte voorpagina nieuws )