@oma456. Ik begrijp best dat je baalt dat er niets met de paarden gedaan kan worden. Maar persoonlijk vind ik je wel een beetje egoistisch overkomen.
Velen van ons, rijden puur voor de hobby. Wij hebben een andere broodwinning en voor de lol rijden we in het weekend een wedstrijdje of een rit of wat dan ook. Onze paarden worden er echt niet slechter van, als ze een paar weken geen concours van dichtbij zien. Het is jammer, helemaal mee eens, maar die Z halen we dan volgend jaar wel weer hoor

De boeren waar het nu om gaat, hebben afgelopen jaren klap op klap op klap gehad. We hebben abortus bang (?), varkenspest, MKZ, vogelpest en weet ik al niet meer gehad afgelopen jaren. Deze boeren zijn afhankelijk van hun dieren. Om te kunnen wonen, te kunnen leven, te kunnen eten, te kunnen overleven. Ik ben heel bang, dat er, als die pest weer uitbreekt in Nederland, dat dan echt de genadeklap uitgedeeld gaat worden aan heel veel boeren.
En uiteraard is het balen, dat het helemaal plat gaat, maar ik denk dat we eindelijk eens te maken hebben met vooraf nadenken van die overheden. In de meeste vroegere uitbraken, werden pas maatregelen genomen op het moment dat het in veel gevallen al te laat was. Wie weet wat ons allemaal bespaard blijft, nu er in ieder geval preventief al maatregelen genomen worden....
Nee, die paar wedstrijdjes, die wegen mijns inziens niet op tegen al die dode dieren die we misschien weer gaan krijgen... Denk eerst aan de boeren, voor wie dit echt belangrijk is, voordat je gaat piepen om een gemiste hobbyrit!