Behandeling eiste tol van miljoenenmerrie Poëtin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:02

corticoseroïden is voor de duidelijkheid een ontsteking remmer. Ik kan het weten ik krijg ze zelf af en toe ook toegediend.

Dit paard stond onder behandeling en niet zomaar. De desbetreffende dierenarts heeft hier een groot aandeel ingehad. Hij heeft het goedgekeurd en de ING bank die heeft het paard in beslag genomen en dus is de eigenaar niet meer verantwoordelijk. Op het moment dat de kliniek heeft aangegeven dat het paard onder behandeling stond en wat voor behandeling dan is de ING verantwoordelijk voor zijn daad.

ING moet zich bezig houden met geldzaken en niet met paarden zaken. Al met al mag er nu best een strafrechtelijkonderzoek worden gedaan naar deze zaak. Ik vind het, en dat vond ik ook al, getuigen van een wanprestatie en grove nataligheid. een wanprestatie om een paard kapot te maken en nalatigheid door niet zorgvuldig handelen.

Ik kan me bijzonder pissig maken om dit soort acties van een stelletje burocraten die niet gehinderd worden door enige vorm van kennis. Het zou eens tijd worden dat er scherp op wordt toegezien dat dit soort dingen niet meer mogen gebeuren.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:39

Al vraag ik me dus in dit hele verhaal ook af wat er bij van der Zwan gebeurd is, dat ze een dergelijke blessure had.

Unfaithful

Re: Behandeling eiste tol van miljoenenmerrie Poëtin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:53

Arm paard.... zo zie je maar weer dat heel veel mensen het alleen maar voor het geld doen

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:48

Wat sneu zeg. Ik vraag me af of Van der Zwan misschien voorzien heeft dat de curator dit ging doen en daarom de merrie toendertijd verborgen heeft? Ik weet niet hoe die mensen zijn, maar als ik het vermoeden zou hebben dat mijn merrie zoiets te wachten stond zou ik haar ook verbergen.

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:48

Woorden schieten tekort...

Fijn voor Poëtin dat ze nu haar rust heeft... wie weet wat er nog meer was gebeurd!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:54

MissJ schreef:
Al vraag ik me dus in dit hele verhaal ook af wat er bij van der Zwan gebeurd is, dat ze een dergelijke blessure had.

peesontsteking kan zoveel oorzaken hebben
hoeft niet eens iets ernstigs voor e gebeuren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:22

Ze is gekomen en weer gegaan, een legende die ophield met bestaan

Ben benieuwd hoe dit verhaal verder gaat.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:17

Roemloos ten onder. En dat voor zo'n mooi paard, echt afschuwelijk.
Dat is nou hoe deze maatschappij met dieren omgaat: alles voor het geld. Willen we met zijn allen goedkoop vlees eten dat zetten we tig dieren in de bio industrie en willen we geld verhalen van mensen, dan laten we gewoon een kreupel paard voorrijden op cortosteroiden.
Ik zeg mijn bankrekening e.d. bij de ING accuut op, walgelijke bank, daar wil ik verder niet mee geassocieerd worden.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:11

oei, ik had al zo'n voorgevoel... Arm dier!

Om hier hoefbevangenheid aan over te houden is het ook langer toegedient. Twee weken behandeling heeft dit effect nog niet..

Cortico's onderdrukken het immuunsysteem en worden gebruikt bij ontstekingen en allergische reacties

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:37

Geld, altijd weer geld!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:10

~En wat te denken van de DA, die het paard willens en wetens ingespoten heeft, terwijl hij/zij wist dat het dier pijn leed en niet gereden mocht worden.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:20

Toen het net gebeurt was mochten we ook niets zeggen over degene die haar in training hebben genomen voor de veiling...

Maar deze behandeling en de problemen van de merrie moeten bekent zijn geweest bij de mensen die er een paar weken mee zijn opgetrokken. "Ich habe es nicht gewüsst", is niet van toepassing bij zo'n zware blessure.
Bah!

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:38

Shezzit schreef:
Maar wat is er mis met/het gevaar van corticoseroïden? Wij spuiten dat ook in onze paarden (het helpt enorm goed tegen zomer eczeem) en nog nooit is er 1 paard hoefbevangen van geworden. Gaat dat hier om een andere vorm van t middel (wij gebruiken Kenacort).

"Corticosteroïden" is een verzamelnaam voor een scala aan hormonen dat in de bijnier wordt geproduceert (naast mineraalcorticoïden, (nor)adrenaline en zelfs een beetje sexsteroïden). Er zijn talloze vormen, geproduceerd met behulp van bacteriën, synthetisch geproduceerd, geisoleerd uit bloed, enz. Het ene molecuul is groter dan het andere, en het ene hormoon is ook groter/anders gevormd dan het andere.

Inderdaad worden ze gebruikt om immuunreacties (ontstekingen) te onderdrukken; allergie (zomereczeem), autoimmuunreactie (bijvoorbeeld arthritis), of andersoortige overmatige ontstekingen (peesontsteking, ontstekingen die meer schade aanbrengen dan gerepareerd kan worden).

Waarschijnlijk werd het middel gebruikt om de peesblessure te behandelen, maar in de verkeerde handen kan 't snel tot bijwerkingen leiden (waarschijnlijk stond ze daarom ook op de kliniek en niet thuis op stal). En wanneer de bijwerkingen niet optijd behandeld worden (ja, 't is dweilen met de kraan open...) loopt 't uit de hand.

Xavier Marie heeft Poëtin de dupe zien worden van haar eigen waarde. Naast dat zijn bankrekening wellicht nu een paar cijfertjes minder telt, heeft hij het zich minstens net zoveel aangetrokken als wij, dat iemand dit lijden veroorzaakt heeft.

Strafrechtelijk gezien is een dier absurd weinig waard, en ik weet ook niet in hoeverre iemand hiervoor vervolgd kan worden. Opzettelijk veroorzaken van pijn en lijden kan wellicht bewezen worden, maar wat voor straf daaraan hangt?

Laten we de verantwoordelijken berechten in de VS, voor een schadevergoeding van de aankoopprijs, dierenartskosten, en emotionele schade. €900.000, €50.000 (schatting hoor), €3.000.000

Ik denk (hoop?) ook wel dat een paar mensen (de verantwoordelijken dus) hierdoor op zo'n manier hun baan verliezen, dat alle verdere carrièremogelijkheden zich achter de kassa van de plaatselijke supermarkt bevinden.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:59

Je vergeet civiel rechtelijk: oplichting, economisch delict, verzwijging etc. Daar kan je ook over procederen. Als deING slim is betalen ze zo snel mogelijk een schikking...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:02

Denk ook niet dat de ING echt zit te wachten op negavtieve publiciteit die er nav zo'n zaak zal komen.

Mistic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:11

Zo zie je maar dat er toch meer achter steekt.
Ik hoop dat ze dit helemaal tot aan de bodem aan uitzoeken en dat er een schadevergoeding betaald gaat worden.

Het geld wat ING verdient heeft met de verkoop van dit paard lekker weer in het putje verdwijnt (in de juiste handen, van Marie)

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:22

zonde gewoon, echt zo zonde.
gelukkig is er nog een kleine poetin en volgens mij heeft die Franse vrouw nog wel een paar embyos van Poetin, tenminsten dat hoop ik maar voor haar.

Echt zonde dat het zo is gelopen, jammer.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:22

Zouden we niet iets kunnen doen om dit algemeen bekend te maken voor elke Nederlander zodat ze weten wat voor moraal de ING-bank heeft?(als deze echt de hoofdschuldigen zijn natuurlijk)

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:27

Daar zie ik eerlijk gezegd dan weer het nut niet van in.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:31

Dat kan!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:36

Nee, dat is ook voor mij not done. Je weet niet half of de ING b.v. een expert opdracht heeft gegeven om de verkoop te bewerkstelligen. Ik zou het al snel een onzinnige lastercampagne vinden. De andere banken zijn ook niet schoon en alleen omdat het hier een waardevol paard betreft moeten we actie ondernemen?

Geef liever je tijd aan Brooke's hospitaal, dat is vele malen erger dan 1 geblesseerde merrie die toch 2 weken heeft moeten lopen.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:01

Met die 2 weken lopen begon de ellende pas bij Poëtin.

Het arme dier is langere tijd bevangen geweest en moet veel pijn gehad hebben.

Het sneue is dat dit dier in rijkdom leefde, terwijl de dieren waar Brooke zich voor inzet vaak lijden door armoede en onwetenheid.
Niet minder erg, maar de omstandigheden waarin Poëtin leefde maakt het gebeuren nog onnodiger. Omgeven door mensen met geld en kennis, die helaas die middelen niet in het belang van deze merrie hebben gebruikt.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:35

amondi schreef:
Nee, dat is ook voor mij not done. Je weet niet half of de ING b.v. een expert opdracht heeft gegeven om de verkoop te bewerkstelligen. Ik zou het al snel een onzinnige lastercampagne vinden. De andere banken zijn ook niet schoon en alleen omdat het hier een waardevol paard betreft moeten we actie ondernemen?

Geef liever je tijd aan Brooke's hospitaal, dat is vele malen erger dan 1 geblesseerde merrie die toch 2 weken heeft moeten lopen.

Amen.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:31

O jee, we worden weer christelijk.

Ik schreef overigens ook: als de ING echt de hoofdschuldigen zijn......
Het is ook iet zo dat er een lastercampagne bewerkstelligt moet gaan worden maar een kleine vermelding in de media, die dan natuurlijk op ware feiten gebaseerd moet zijn, kan geen kwaad vind ik.
Het gaat mij om het moraal en niet meer om die merrie, die is toch al dood, dus het vergelijk met Brooke's gaat een beetje aan mij voorbij helaas.
Maar goed, het was maar een opmerking en niemand is het ermee eens dus dan weet ik voldoende.

Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat de mannen in de pakken vanwege geld zulke beslissingen nemen over een levend wezen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:49

Welkom in de wereld, alles draait om geld.