Paard in trailer te water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danifur

Re: Paard in trailer te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:10

jeetje! Wat een nachtmerrie zeg!
Gelukkig is alles in orde met de merrie.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:51

Jeetje, als ik zoiets zie, durf ik bijna niet meer op pad te gaan, er kan zoveel gebeuren ..

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:09

dat is schrikken...
gelukkig is de merrie ongedeerd gebleven

fergusje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:23

wat erg....
het doet je er nogmaals aan herrinneren dat ongevallen altijd onverwachts gebeuren en je er meestal zelfs niets aan kan doen ...
als je er aan denkt is het eigenlijk wel beangstigend...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:09

arm paard gelukkig maar dat het paard het overleefd heeft! en wat zal je je als eigenaren machteloos gevoeld hebben!

ben heel benieuwd oe de trailer los is gegaan....er is dus dubbel iets niet goed gegaan met het aankoppelen...als de trailer al losschiet van de trekhaak zat ie ten 1e al niet goed vast(dit hoor je te controleren!)
ten 2e dat kabeltje wat de trailer op de rem trekt als ie los schiet van de trekhaak heeft dan ook niet goed gezeten(veel mensen doen die voor t gemak om de trekhaak, ipv onder de auto aan het ringetje vast te maken)

als de mensen alles goed hebben aangekoppeld is het een heel naar ongeluk, maar vaak koppelen mensen de trailer niet goed aan, zie da helaas maar al te vaak gebeuren helaas vaak uit onwetendheid ipv onwil das het vervelende ervan.
ik deed dat kabeltje eerst ook altijd simpel en makkelijk om de trekhaak heen(zo van mn moeder geleerd) tot iemand die zn E gehaald had zei dat dat helemaal niet zo hoort!!

gucci_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:21

oo wat erg zeg .
gelukkig dat het goed afgelopen is.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:11

Ik zag gisterenavond de politie en een grote vrachtwagen met daarop de trailer zonder achterklep en dacht al hier is iets ergs gebeurd en ik ga niet kijken.....
Maar gelukkig is het toch nog naar omstandigheden goed afgelopen ... maar ben dus ook erg nieuwsgierig hoe de trailer los heeft kunnen komen ..

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:09

Rijd ik gister daar met een stalgenootje over de Alberdaweg in Jubbega, zien we dus zwaailichten...
Wij moesten al eerder de weg af, niet wezen kijken, maar heb even naar huis gebeld. Daar hebben ze het opgezocht en toen hoorde ik dit ook.
Ik zou in 1e instantie te kijken, toen ik nog niet wist wat er was, maar toen ik het hoorde wou ik de ellende toch niet zien.

Hoe het heeft kunnen gebeuren, mij een raadsel... Maar het zet je goed aan het denken!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:28

zoooo :S het zou je paard maar wezen.
Wat zullen die mensen geschrokken zijn...

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:55

Dit is echt je grootste nachtmerrie als je met je dier op pad gaat.
Getver zeg......
En dan de angst of je 'm er wel of niet zal uitkrijgen BAH BAH BAH

Gelukkig komt dit niet al te vaak voor !
Gelukkig voor dit paard dat ie er met een grote schrik vanaf is gekomen

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:40

jeetje wat een nachtmerrie..
gelukkig is het goed afgelopen..
ook al doet me vader de trailer altijd goed vast, tijdens het rijden ben ik ook altijd bang voor zulke dingen, ookal kan het eigenlijk bijna niet gebeuren..

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:49

Woow het zal je maar gebeuren ik zal me dood schikken wat hun ook hebben gedaan waarschijnlijk. gelukkig is het goed afgelopen en mankeert het paard niks behalve mis.. trailer angst

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:17

we kunnen er lang en breed over speculeren waarom de trailer los is geraakt, fijn dat de merrie geredt is. het lijkt me geen pretje om zo lang in dat koude water te moeten staan.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:23

"My worst nightmare" en een van de redenen dat wij dus een grote vrachtwagen hebben voor onze paarden.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:27

Het is niet altijd zo dat de trailer op de rem schiet bij losraken.
Dit heb ik nagevraagd bij een trailerboer omdat ik op stal al een aantal keer zag dat bij zxachtjes wegrijden na het aankoppelen een trailer eraf schoor en vrolijk doorhobbelde naar de muur van de stal.

Er is een bepaalde kracht nodig om een oplooprem aan te trekken en soms gebeurt het dat de auto nog te zachtjes rijdt of een bocht neemt als hij losschiet. Dan trekt hij hem dus niet op de rem!
En als hij wel op de rem schiet staat het hele circus echt niet in 1x stil. Het hoeft dus niet hieraan te liggen.

Verder hoeft het dier geen trailer-trauma op te lopen hoor.
We hebben eens een paard opgehaald wat een trailerongeluk had op de weg. Was van achter aangereden en trailer was eraf geschoten en lag op zijn kant. Toen het dier eruit was liep hij zo de andere trailer in en nooit lastig geweest erna. Dus wieweet valt het hier ook mee. Gewoon weer oefenen.

Er staat dat er technisch onderzoek plaatsvind hoe het heeft kunnen gebeuren. Ik hoop echt dat het een technisch mankement is geweest. Je vergeeft het jezelf anders echt niet, zou nooit meer durven rijden denk ik...

Ben blij dat ik tot het ziekelijke af alles 30x controleer en altijd alles zelf doe. Nooit koppelt een ander mijn kar aan !!

Brrrrrr, moet er niet aan denkenn, rij zelf elke dag langs de trekvaart en die is echt wat dieper.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:09

zo dat zal je maar over komen,
jeetje dat is schrikken

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:51

Jeetje dat is niet zover van ons af!
Wat vreselijk dat dit gebeurd is. En idd het zal je maar overkomen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:25

Best wel eng zeg!!! Bij mij is de trailer ook 1 keer losgekomen, maar toen zat er geen paard in, toen had ik ook niet goed gecontrollerd. Ik controleer het nu zelfs 3 keer en dan ben ik nog bang dat er iets fout gaat :S

Wobster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:46

Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen een fout hebben gemaakt bij het aankoppelen van de trailer!! Ik ken ze al jaren en weet zeker dat ze altijd wel 10 keer kijken of alles goed vast zit.
Oorzaak wordt onderzocht door een expert.

De merrie maakt het uitstekend. Loopt lekker buiten te briesen alsof er nooit iets gebeurd is. Paard is heel erg rustig gebleven tijdens de hele gebeurtenis en is vrolijk naar huis gestapt nadat het uit het water was gehaald.
De eigenaren hebben natuurlijk flink de schrik te pakken.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 12:07

Hey, da's fijn om te lezen dat het goed met de merrie gaat.
Zoiets is altijd een angstige gebeurtenis, voor zowel dier als eigenaren.

YourtheOne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:12

Achh het zal jou paard maar zijn

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:11

Het zou je maar gebeuren, verschrikkelijk! Gelukkig dat alles goed is afgelopen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:51

Gelukkig maar dat alles goed gekomen is.. zou er niet aan moeten denken wat er wel niet allemaal fout kon gaan

De schrik zit er vast wel in

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:50

Wow...Als je erbij nadenkt wat er gebeurt had kunnen zijn...Het had zo veel erger kunnen aflopen... Maar goed dat het arme dier gered heeft kunnen worden... Zo zie je maar dat je altijd 3x moet controleren of alles goed vast zit...Aaahw wel zielig hoor!!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:03

ik heb ook ooit 1 keer iemand anders een trailer laten aankoppelen, ging daarna een paard laden, was de trailer niet over de kogel geklikt. Dus op het mometne dat het paard op de trailer stapt kiept deze achterover en schiet van de auto. Omdat het en moeilijk laadbaar paard was, toch doorgeladen. En naderhand alles goed vastgemaakt
Sindsdien controleer ik altijd zelf me trailer voordat ik wegrijd, en als ik het niet vertrouw stop ik onderweg