Het is niet altijd zo dat de trailer op de rem schiet bij losraken.
Dit heb ik nagevraagd bij een trailerboer omdat ik op stal al een aantal keer zag dat bij zxachtjes wegrijden na het aankoppelen een trailer eraf schoor en vrolijk doorhobbelde naar de muur van de stal.
Er is een bepaalde kracht nodig om een oplooprem aan te trekken en soms gebeurt het dat de auto nog te zachtjes rijdt of een bocht neemt als hij losschiet. Dan trekt hij hem dus niet op de rem!
En als hij wel op de rem schiet staat het hele circus echt niet in 1x stil. Het hoeft dus niet hieraan te liggen.
Verder hoeft het dier geen trailer-trauma op te lopen hoor.
We hebben eens een paard opgehaald wat een trailerongeluk had op de weg. Was van achter aangereden en trailer was eraf geschoten en lag op zijn kant. Toen het dier eruit was liep hij zo de andere trailer in en nooit lastig geweest erna. Dus wieweet valt het hier ook mee. Gewoon weer oefenen.
Er staat dat er technisch onderzoek plaatsvind hoe het heeft kunnen gebeuren. Ik hoop echt dat het een technisch mankement is geweest. Je vergeeft het jezelf anders echt niet, zou nooit meer durven rijden denk ik...
Ben blij dat ik tot het ziekelijke af alles 30x controleer en altijd alles zelf doe. Nooit koppelt een ander mijn kar aan !!
Brrrrrr, moet er niet aan denkenn, rij zelf elke dag langs de trekvaart en die is echt wat dieper.