Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MRmichiel schreef:de bordjes staan er wel maar alleen aan de nederlandse kant van het veen, de duitsers waren via het bos aan de duitse kant binnengekomen, meende ik zaterdag in de krant te lezen, ik weet het dus niet zeker.
stiekem ocharme da t is wel heel erg
Wat erg.
) Maar wat zullen ze geschrokken zijn. gelukkig heeft het paard niets!!
MayraS2 schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/wintersw ... 276706.ece
tctubantia.nl
WINTERSWIJK -’t Was laat in de ochtend toen André Vreeman bij zijn werk bij de woning aan de Kuipersweg in ’t Woold werd gestoord. ‘Er rende een meisje het erf op. Ze riep in het Duits ‘hilfe, hilfe’. Er zat een paard in de sloot’, zegt Vreeman.
Hij haalde Martin Roerdinkholder, de eigenaar van de woning, en samen renden ze achter het meisje aan. ‘Maar in de sloot zagen we niets en het meisje rende tot onze verbazing door. Het veen in. Na enkele honderden meters zagen we daar een paard dat tot de nek in het veen zat.’
Hij haalde Martin Roerdinkholder, de eigenaar van de woning, en samen renden ze achter het meisje aan. ‘Maar in de sloot zagen we niets en het meisje rende tot onze verbazing door. Het veen in. Na enkele honderden meters zagen we daar een paard dat tot de nek in het veen zat.’
De Duitse amazone Martine stond er naast. Volgens André helemaal in paniek. Dat ze niet veel konden uitrichten, werd in een oogopslag duidelijk. Daarom rende Martin terug naar huis. Hij belde de brandweer, pakte daarna een ladder en spanband en besloot met zijn tractor het veen weer in te gaan. ‘Ik ben hier opgegroeid, ken het veen door en door. We zouden een kans maken met de tractor het paard eruit te halen.’ Ondertussen kalmeerde André de compleet over haar toeren zijnde Martine.
Verder lijkt het mij idd ook erg eng om zoiets mee te maken.. ben ook blij voor de eigenarese, en het paard dat het weer goedgekomen is