Honderd paarden in galop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Re: Honderd paarden in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:31

Kunnen we dat ook niet eens organiseren? Bokt-paardenstrandrit?
En gelijk dat record vestigen natuurlijk...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:40

wauw lijkt me onwijs gaaf!
maar denk dat mijn pony helemaal zou doordraaien

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:44

leuk als er eentje vandoor gaat

zelf draag ik (bijna) altijd een cap maar vind dat dat ieder zijn keus is
zal mij echt een worst zijn of jantje en pietje wel of geen cap draagt

lijkt me mega gaaf zo'n grote groep

geloof de grootste groep waar ik ooit in gehobbeld heb ruim 40 was

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:47

Wow, met 100 paarden. Aan de ene kant lijkt me dan dat je altijd wel problemen krijgt, maar aan de andere kant ... dan lopen ze gewoon allemaal in die groep. Dus zo lang de voorste paar hun paarden onder controle hebben zal het allemaal wel loslopen.

Lijkt me echt gezellig...

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:07

Ik hoop dat er nog iemand met foto's komt! Balen dat ik dit niet wist, had echt graag mee willen gaan met haflinger en cap. Met mn kwpn'er had ik dit niet moeten doen, die wilt altijd voorop, als er dan nog 99 voor hem lopen, bezwijkt hij er denk ik aan

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:11

Hmmn, met zo'n grote groep in wilde gallop over het strand, daar ben ik ook een beetje huiverig voor.

bart zal waarshcijnlijk ook flippen, alleen al omdat hij dan de zee weer ziet, hij is vorig jaar meegweest naar zee, en hij is helemaal fan...
... het zadel alleen niet...

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:38

Sjoert schreef:
Als je op de link klikt van het artikel, zie dat er ook 1 reactie is over het feit dat er op de foto bijna niemand te zien is met een cap.
Dat vond ik wel weer een typische reactie.

Op de foto niet...maar in het echt wel.....ik denk dat meer dan 60% met een cap op reed...
Ik hoef gelukkig niet, heb vooraf een neuroloog geraadpleegd.....cap bleek niet nodig, er valt niks te beschermen....

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:52

Binnenkort komt er een foto-topic want ik heb foto's gemaakt omdat een vriendin van mij mee reed als begeleiding en ik ook op manege noot rij zo af en toe en er vaak te vinden ben!Alleen heb ik het nu erg druk met leren voor school dus moet nog ff tijd vinden om ze te uploaden!

Er zijn wel al foto's op internet te vinden!op deze link:
http://www.hollands-noorden.nl/htm/strandtrit.htm

Die van mij volgen nog! alleen waar zal ik ze zetten? verslag van de dag foetsie sinds de nieuwe indeling van het forum

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:06

aaah echt te gaaf Eigenlijk zou bokt dat ook moeten doen dat is echt te cool

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:09

op de foto's die ik via bovenstaande link bekijk heeft anders het merendeel een cap op

lijkt me ook erg gaaf om mee te doen aan zoiets, jammer dat ze de 200 niet hebben gehaald.

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:09

we zouden t kunnen organiseren proberen dan

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:10

ik had toen gelzen dat ze ongeveer 250 paarden wouden krijgen, maar helaas

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:13

Roane schreef:
Hmmn, met zo'n grote groep in wilde gallop over het strand, daar ben ik ook een beetje huiverig voor.

Beste Roane, er zijn 2 manieren om tot kwalificaties als "wilde Galop" te komen.....of zelf deelnemen en het ervaren, of deelnemers er naar vragen.

Er is in geen enkel geval door de groep als geheel in galop gegaan, het bleef beperkt tot kleine groepjes van 2 tot 6 paarden die zich terug lieten vallen om dan het gat dicht te galopperen terwijl er door de organisatie een flinke groep 'blokkers' aan de voorkant reden die consquent het tempo bepaalden. Er is in 3 gevallen op aangeven van de leiding overgegaan tot een rustige draf, iedere keer tijdig gestopt omdat we als groep andere strandgebruikers tegenkwamen.

Nadat iedereen zich comfortabel begon te voelen met de grote groep kon er ook tussen de paarden door gegaloppeerd worden zonder dat dit tot onrust leidde, er was tenslotte ruimte zat, zelfs met 300 paarden zou het geen probleem opgeleverd hebben.

Zoals ik elders al schreef, de organisatie verdient een dikke pluim. Garanties zijn er nooit te geven en onervaren ruiters hebben hier niets te zoeken, die doen er beter aan binnen de veiligheid van de omheinde bak te blijven. Maar heb je vertrouwen in jezelf en je paard.....kom dan volgend jaar en oordeel voor jezelf. Maar pas wel op.....aan dit soort evenementen zou je verslaafd kunnen raken...

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:24

Dat lijkt me echt gaaf! Maar idd. de kans is wel groot dat jij óf je paard een trap krijgt..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:30

Ik schrok al, hihi.

Maarja, meerijden met een groep van 100 ruiters doe ik niet dagelijks...

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:37

Roane schreef:
Ik schrok al, hihi.

Snap ik...maar doe het dan tenminste 1 keer in je leven.....volgend jaar krijg je een nieuwe kans...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:39

Roane schreef:

Veel succes .

Ik hoop van harte dat het jou wel lukt. Ik en enkeling heb het nl. al eens geprobeerd. Ruim andershalf jaar geleden. Dat record ga je zeer waarschijnlijk niet redden, aangezien je dus minstens 10.000 paarden nodig hebt. Waarom zul je vragen. Aanvraag voor record moet van tevoren bij het Guiness Boek of Records. Antwoord zal iets zijn in de trant van. minstens x aantal, want er zijn paardenevementen ergens in land zus en zo waar dus 10.000 paarden (ja echt waar) aan meedoen. Ook de lengte e.d. zijn onder voorwaarden. Je hebt een vergunning nodig, ehbo moet aanwezig zijn ect ect. Ik zal denk ik nog wel ergens de voorbereidingen nog wel op schijf hebben staan, zeker weten doe ik het niet. Kan altijd nog een keertje voor je zoeken. Maar veel succes.

Roane schreef:
Ik schrok al, hihi.

Elk jaar de mogelijkheid om met stroa mee te rijden. Ruim 100 ruiters met paarden doen er dan mee, o.a. in Burgh-Haamstede, Renesse en Noordwelle.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:49

Ach waar een wil is, is een weg.

maar ik zie het probleem ja. Echt waar? Nee joh!

Nooit geweten dat er zoveel bij komt kijken!
Is het record 10.000 dan?

*blijft nieuwsgierig*

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:57

Sammie schreef:
Roane schreef:

Veel succes .

Ik hoop van harte dat het jou wel lukt. Ik en enkeling heb het nl. al eens geprobeerd. Ruim andershalf jaar geleden. Dat record ga je zeer waarschijnlijk niet redden, aangezien je dus minstens 10.000 paarden nodig hebt. Waarom zul je vragen. Aanvraag voor record moet van tevoren bij het Guiness Boek of Records. Antwoord zal iets zijn in de trant van. minstens x aantal, want er zijn paardenevementen ergens in land zus en zo waar dus 10.000 paarden (ja echt waar) aan meedoen. Ook de lengte e.d. zijn onder voorwaarden. Je hebt een vergunning nodig, ehbo moet aanwezig zijn ect ect. Ik zal denk ik nog wel ergens de voorbereidingen nog wel op schijf hebben staan, zeker weten doe ik het niet. Kan altijd nog een keertje voor je zoeken. Maar veel succes.

Roane schreef:
Ik schrok al, hihi.

Elk jaar de mogelijkheid om met stroa mee te rijden. Ruim 100 ruiters met paarden doen er dan mee, o.a. in Burgh-Haamstede, Renesse en Noordwelle.

En idd, eind maart in Noordwelle op stroa waren er 144 paarden en pony's, en heeeel veel belgische knollen....

Smari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:23

EricPrast schreef:
Tsjah, dat met die caps is wel een beetje slordig. Op 5 november jl heeft de ijslandervereniging voor Noord-Holland, Hestagaman, een strandrit gehouden bij Callantsoog waaraan bijna 200 (194 ofzo) ijslanderruiters deel hebben genomen. De organisatie had ruimschoots onder de aandacht gebracht dat rijden met cap verplicht was en ik heb dan ook inderdaad NIEMAND zonder cap zien rijden. Zo kan het dus ook!

Eric, klopt, officieel (oftewel via inschrijving en betaling zijn er 198 geteld, via Hargen zijn er nog 6 IJslanders aangesloten bij de groep). Overigens hadden we ook speciaal voor die dag een verzekering afgesloten die ook het dragen van een cap verplicht stelde. Én van de gemeente moesten we zorgen dat de mest geruimd werd van het strand anders kregen we geen ontheffing en evt. zelfs een boete per "hoop", dus hebben wij ook een "poep-schep-brigade" achter de groep aan laten rijden. Ook hadden we voor extra veiligheid de reddingsbrigade ingehuurd voor die dag, die reden mee met een busje.

En wat betreft het Guiness Book of Records, ook die hadden we ingelicht voor de IJslanderrit en kregen ook de medeling dat we minstens 10.000 paarden bij elkaar moesten krijgen om mee te kunnen doen. Schijnt dat in Mongolië e.a vaker zoveel paarden bij elkaar komen. Voor ons (IJslanders) is het niet mogelijk om aan zoveel paarden te komen, er zijn maar rond de 4.000 IJslanders in Nederland................., dus die 200 was helemaal zo gek nog niet!!!
Misschien wilden ze hiermee wel alleen over ons record heen komen, wel een leuke uitdaging voor andere rassen ook misschien???

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:49

Roane schreef:

ik denk dat wij dat wel kunnen . lijkt me n heel goed idee. jij hebt het bedacht dus mag t organiseren. ik wil je wel helpen

ze hadden pippi langkous-pony's.... en ik wist neit dat er ook minifjorden bestonden?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:54

haha ja da stukje vond ik ook zo vaag: pipi langkous paarden en minifjorden

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:01

jaa leuk organiseren

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:22

ziet er gaaf uit lijkt me ook leuk om mee te doen mschien volgend jaar