Acht ernstig verwaarloosde pony's in beslag genomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:21

Jeetje...stomme mensen Waarom zou je ooit een paard zo verwaarlozen..dan ben je echt niet goed
Gelukkig dat ze afgepakt zijn

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:23

emmaatjuh schreef:
hoe kun je zoiets doen bij een paardje..
ik zou zo iets wel is willen doen bij die mensen.

Beetje onrechtvaardig; jij vind dat het verboden is om een paard te mishandelen, maar omdat hij dat wel gedaan heeft wil jij dat ook maar bij hem doen?? Dan doe je dus wat je zelf nogal stom vind. Dat is dus pas stom!

Ik vind het sneu voor de dieren, hopelijk komen ze dr weer helemaal bovenop!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:09

Elsemieke schreef:
emmaatjuh schreef:
hoe kun je zoiets doen bij een paardje..
ik zou zo iets wel is willen doen bij die mensen.

Beetje onrechtvaardig; jij vind dat het verboden is om een paard te mishandelen, maar omdat hij dat wel gedaan heeft wil jij dat ook maar bij hem doen?? Dan doe je dus wat je zelf nogal stom vind. Dat is dus pas stom!

Ik vind het sneu voor de dieren, hopelijk komen ze dr weer helemaal bovenop!

Mag aannemen dat jij ook wilt dat hij gestraft wordt?
Hij deed het zonder reden - die beesies hebben niks misdaan....
dus ik vind het geen vergelijking....

Neverhere

Re: Acht ernstig verwaarloosde pony's in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:31

Waarom wordt er toch steeds zo lang gewacht voordat er wordt ingegrepen

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:31

Vorig jaar zijn er ook al dieren bij deze handelaar in beslag genomen.
Ik snap ook niet dat het weer kan gebeuren.
De dieren, schapen, paarden, koeien en hooglanders staan aan een provinciale weg.
Dat er weer pas zo laat is ingegrepen.
Heel de winter hebben deze zielige hoopjes dier buiten gestaan met geen enkele beschutting.
Er werden wat penen en een rol hooi in de wei gegooid en dat was het.
Deze man heeft 20 paarden mogen behouden en volgens mij ook de rest van zijn vee.
Snap je dit nou nog?
In de krant staat dat er niet wordt verteld om welke handelar het gaat.
Hij wordt nog beschermd ook???
Ik ken hem niet van naam maar de beesten staan bij Wagenberg.

jomaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:12

Ja ik weet om wie het gaat als ze uit Wagenberg komen. Er zijn al vaker pony's en andere dieren in beslag genomen. Die mensen kopen op de veemarkt de pony's die eigenlijk naar de slacht moeten. Komen dus al in een vermagerde toestand bij hem op de wei. Hij geef die pony's inderdaad hooi en lopen altijd buiten. Verder wordt er niets mee gedaan. Misschien dat er zo af en toe eens een pony verkocht wordt. Bij de boerderij ziet het er niet netjes en opgeruimt uit, de mensen zelf zijn ook echte boeren. Maar vinden wel dat die pony's nog een kans verdienen. Of je daar die pony's een plezier mee doe???? Op zich hebben die pony's al zoveel meegemaakt zijn uitgehongert en gaan van de ene naar de andere handerlaar, bij hem staan ze in de wei tot ze echt niet meer kunnen. Zeg niet dat hij juist handelt maar als ik vandaag een verwaarloosde pony koopt en die zichtbaar in de wei plaats dan heb ik morgen ook de politie op mijn dak.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:59

sjeetje zoiets doe je toch niet ....

is er ook al nieuws over wat er nu met ze gaat gebeuren???

erg hoor!!!!!

xxxxiejs Nikita

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:35

het is echt niet normaal!! die mensen zouden levenslang moeten krijgen! maarja...ze zullen er goed vanaf komen

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:10

Moeten we ook maar - met zijn allen - in de Oostvaarders Plassen gaan kijken, daar zijn vorig jaar 700 dieren verhongerd !!

jomaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 07:40

Er zijn nu een hoop mensen boos op de boer uit wagenberg, en wensen hem van alles. Maar wie heeft nu eigenlijk die pony's zo verwaarloosd? Hij heeft ze al mager en onverzorgt gekocht. Op een veemarkt zou een betere controle moeten zijn. Die pony's kunnen dan worden afgemaakt. Want niemand zit te wachten dat die pony's in een wei worden gezet met alleen een baal hooi, toch?

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:12

ik_rij_z schreef:
jeEtJJ, wATT ZielUgH,
StomMe MenSen

msn taal is niet toegestaan...let daarop aub.

Gaat het om een boer uit Wagenberg?
Dan weet ik ook wel om wie het gaat, zijn bijnaam is "dikke wout" oid.
ALS het hem is dan.
Ik ben al een hele tijd geleden bij hem geweest, en de pony's zien er niet al te jofel uit, maar hij krijgt ook een hoop zooi binnen qua pony's, dus ik weet het niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:19

en dit is al weer het zoveelste geval je hoort het de laatste tijd steeds vaker maar ik weet zeker dat echt niet alle gevallen gemeld worden!
als je niet goed voor een beest kan zorgen moet je er ook geen aanschaffen! ookal is het nog zo zielig dat ze naar de slacht gaan...sommige pony's zijn beter af bij de slacht dan bij zoon eigenaar...

jomaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:58

Gaat het om een boer uit Wagenberg?
Dan weet ik ook wel om wie het gaat, zijn bijnaam is "dikke wout" oid.
ALS het hem is dan.
Ik ben al een hele tijd geleden bij hem geweest, en de pony's zien er niet al te jofel uit, maar hij krijgt ook een hoop zooi binnen qua pony's, dus ik weet het niet.[/quote]

Ja dat is hem. Hij heeft de vorige keer een boete gekregen. Het is gewoon zijn manier van pony's houden.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:40

die arme beestjes zijn verpest voor het leven!

dollydot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:02

jomaro schreef:
Er zijn nu een hoop mensen boos op de boer uit wagenberg, en wensen hem van alles. Maar wie heeft nu eigenlijk die pony's zo verwaarloosd? Hij heeft ze al mager en onverzorgt gekocht. Op een veemarkt zou een betere controle moeten zijn. Die pony's kunnen dan worden afgemaakt. Want niemand zit te wachten dat die pony's in een wei worden gezet met alleen een baal hooi, toch?

Bovenstaande is echt niet zo hoor.
Mijn vriendin heeft eens haar miniponytje verkocht aan mensen bij haar uit de buurt.
Die mensen vonden na een jaar uiteindelijk het toch maar niets zo'n pony en hebben hem verkocht naar die man uit Wagenberg.
De pony was goed verzorgd toen hij werd verkocht. Die mensen wilde er gewoon van af.
Tot haar grote schrik zag zij het minishetje bij die handelaar in Wagenberg lopen en hij werd er niet dikker op toen hij daar liep nml. alleen maar magerder.
Zoals je weet hebben shetlanders niet eens veel eten nodig dus je kunt wel nagaan hoe weinig hij heeft gehad.
Wie weet is dit ponytje ook wel in beslag genomen.

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:08

Frekja schreef:
Moeten we ook maar - met zijn allen - in de Oostvaarders Plassen gaan kijken, daar zijn vorig jaar 700 dieren verhongerd !!

Jammer dat jullie dit niet lezen en/of reageren. Staats Bosbeheer is daar de baas. Niet boer Jan, of Piet !!
Jan en Piet zijn te pakken en tgegen SBB durft niemand op te treden , jammer hoor !

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:14

jomaro schreef:
Zeg niet dat hij juist handelt maar als ik vandaag een verwaarloosde pony koopt en die zichtbaar in de wei plaats dan heb ik morgen ook de politie op mijn dak.

Dat kun je voorkomen door de DB of de DA al van tevoren in te lichten dat je zo'n dier hebt binnen gekregen. Maar ik kan me voorstellen dat iemand, als het al te vaak voorkomt, die moeite niet wil nemen en die extra kosten ook niet wil maken.

Het enige probleem waar ik nu over val is dat het er 8 zijn. Een paard dat je ondervoed binnenkrijgt, vooruit, dat kan een geval zijn van verwaarlozing door een ander. Maar 8? Dan schort er toch iets aan het voerpatroon van de persoon in kwestie die ze op het land heeft staan.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:35

Frekja schreef:
Frekja schreef:

Jammer dat jullie dit niet lezen en/of reageren. Staats Bosbeheer is daar de baas. Niet boer Jan, of Piet !!
Jan en Piet zijn te pakken en tgegen SBB durft niemand op te treden , jammer hoor !

hé, ben het helemaal met je eens hoor!!
vind het vreselijk, heb het topic ook gevolgd en daarin mijn menigng gegeven..
snap echt niet hoe ze zo kortzichtig kunnen zijn om een zelf gecreërde omgeving met dieren als natuur te bestempelen..
zelfs de reeën worden bijgevoerd in de winter toch?!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:21

en over de boer van deze 8 paarden, het is vind ik wel een nobel streven om verwaarloze, kansarme pony's en paarden voor de slacht weg te kopen.. maar hij zal toch moeten weten dat een vermagerd paard veel meer verzorging nodig heeft om erbovenop te komen, en echt niet kan groeien van koude en hooi..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:26

Frekja schreef:
Frekja schreef:

Daar wil ik ook best voor opkomen hoor!
Belachelijke situatie daar!

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:07

Ja, dat vind ik ook; ....maar wat kunnen we er aan doen/ tegen doen ?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:14

Frekja schreef:
Ja, dat vind ik ook; ....maar wat kunnen we er aan doen/ tegen doen ?

Ik ben ook niet zo bekend daarin
Het is l*llig gezegd, maar omdat het nietbij mij in de buurt is.....ga ik er niks aan doen....
Wil best helpen, maar niet "íets" beginnen

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:57

daantjuhhh schreef:
ja ook ik snap het niet hoor.
het is te belachelijk voor woorden.
ik rij wel eens met mijn paard in een hal van een manege.
deze manege is extreem goed voor de paarden en andere dieren,, soms zelfs TE goed, haha.
de paarden en pony's krijgen zelfs een vakantie in de zomer, dan gaan ze allemaal met een vrachtwagen naar een grote volle grasweide en mogen ze 3 weken lekker bijkomen en genieten.
En een poos geleden was er iemand van de dierenbescherming op bezoek.
Er was een klacht geweest over een vieze stal?
Stallen worden daar dagelijks gemest, en netjes gemest.
Deze meneer was dan ook weer rap weg, na het zien van de uitermate goede verzorgende dieren.

Maar goed ik bedoel maar, dan kan na een klacht iemand heeeeel snel komen. (overigens anonieme klacht)
Maar dan worden paarden ECHT verwaarloost en dan word er niet ingegrepen, geen klachten etc..
Ik snap dat niet hoor, want het kan blijkbaar wel.

de dierenbescherming doet niet veel..
Op de camping waar ik elk jaar ben, staat een manege. Een goede manege. Maar daar tegenover is een klein stukje land en wat schuurtjes en containerstallen. Ik en een vriendin gaan daar altijd heen, want de dieren daar worden echt slecht verzorgd. In de zomer hebben ze niet eens elke dag water! Ik heb het over paarden, pony's, schapen en geiten. Soms heeft hij kippen en konijnen en 1 keer een jonge stier die er vaststond en 5 emmers met water leegdronk toen we water gaven. Meer hebben we niet gegeven want dat is slecht zoveel in 1 keer..
Het eten wat er staat is beschimmeld. Ze zitten vaak in de containerstallen midden in de zomer zonder water. Het is in zo'n stal echt warm dan!
Sommige dieren zijn ziek en hebben wonden die niet verzorgd zijn.
Elk jaar bellen we wel een paar keer anar de dierenbescherming maar er is nog niks gebeurd.
Vorig jaar toen we weer eens water gingen geven, was er een stal met allemaal kleine geitjes. Wij emmers met water daarin leggen. Zien we een geit liggend in zijn eigen poep en urine. Hij kon niet meer opstaan en zat onder de wonden. Zo zielig. Wij de dierenbescherming alweer bellen en dat zeggen. De volgende avond toen we daar kwamen lag de geit er dood in en heeft er nog wel een week dood ingelegen voordat de eigenaar er kwam en het opmerkte. Dus er is niemand geweest!!!
komt er vorig jaar eindelijk ene busje van de dierenbescherming. Wij erheen want ze waren op de camping. Maar ze kwamen niet om onze meldingen maar om een kat die op de camping los liep en een gebroken pootje had. Wij dat ene weer uitlegggen maar nee daar waren ze niet voor gekomen.. Ze zouden het wel rapporteren..
Pff onzin.. De dierenbescherming is niks!
Dit weekend zijn we even naar de camping geweest om de caravan schoon te maken enzo. De dieren daar zijn er nog steeds! En er lag ook een dode shet.. :S:S Ik kom al 9 jaar op die camping en elk jaar bellen we wel een paar keer.. Maar na 9 jaar is er nog niks gebeurd :S
Daarom geven wij ze elke zomer voer en water en vaak zetten we de paarden in zijn weiland, waar hij dan nooit wat tegen doet dus dan staan ze in die wei ook echt een paar week

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:11

@Liennuh: Als ik in jouw situatie was geweest was ik al minstens 10 keer persoonlijk bij de dierenbescherming lansgegaan. En behoorlijk de boel op stelten gezet. Het is toch voor de zotten dat ze wel komen voor een goedgevoederde kat met een gekneusd pootje, maar niet voor een halfdode geit in een sterk opgewarmde containerstal.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:28

Ik zou de dierenbescherming ook halen hoor...
Of SBS bellen enzo!