Draver verongelukt in Wolvega

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Re: Draver legt loodje in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:47

ik wist het ook al even en ja dat kan gebeuren, het is heel erg natuurlijk maar niks aan te doen.
En zo gevaarlijk is de sport niet, denk dat er meer paarden sterven bij bv military dan hier.
Maar alle sport is gevaarlijk dan.
En ook ik vind de kop zeer respectloos toen bv Poetin overleed werd het ook niet zo gezegd, we kunnen toch op zijn minst een beetje respect op brengen voor het arme beestje en de eigenaar
Laatst bijgewerkt door _Inge op 29-03-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:47

evitatinkle schreef:
Als je die ongelukken soms ziet op de drafbaan..

Ik kan in 25 jaar drafbaanbezoek de ongelukken die ik heb gezien zo'n beetje om één hand tellen. Hoeveel ken jij er?

Ik was er helaas ook bij en moet misschien wel even vermelden dat het gemiddelde paard ook niet zomaar door een hek duikt....

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:50

classic_life schreef:
ik had gehoord dat het paard gespieds werd door een stok of iets dergelijks

Paard is na een rondje loslopen door een ijzeren hek gedoken. Paard had o.a. vleeswonden, een slagaderlijke bloeding en een gebroken bovenbeen/schouder. Dat laatste was iets wat niet verholpen kon worden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:52

Wat verschrikkelijk... Arm paard, was nog niet eens oud....

Ik wens idd de eigenaren en iedereen 'involved' sterkte toe...
Groetjes, mij

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:54

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het door de bomen van de kar en de lijnen kwam dat hij zo naar buiten liep. Toen hij voorbij kwam stond hij steeds op de buitenste lijn. Pure paniek.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:57

Wat vreselijk zeg. Echt een nachtmerrie voor elke paardenliefhebber, veel sterkte voor de eigenaar!

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:00

Elke sport brengt risico's met zich mee. Ik denk niet dat er meer ongelukken gebeuren in de drafsport dan bij andere (paarden)sport. Ik ben zelf niet bekend met draf- of rensport, maar ik vind het wel jammer dat er zulke vooroordelen over bestaan.

Sterkte voor iedereen die erbij betrokken is. Een paard verliezen is nooit leuk.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:00

WendyBZ schreef:
classic_life schreef:
ik had gehoord dat het paard gespieds werd door een stok of iets dergelijks

Paard is na een rondje loslopen door een ijzeren hek gedoken. Paard had o.a. vleeswonden, een slagaderlijke bloeding en een gebroken bovenbeen/schouder. Dat laatste was iets wat niet verholpen kon worden.

paard van onze buurmester(ben zn naam even kwijt maar hij werkt bij bertje leeman) zat achter dat paard... die was volgende dag wel 5 kg afgevallen van de schrik

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:02

Ik heb een mailtje gestuurd naar de site waar dit bericht opstond heb gezegt wat ik ervan vond!

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:11

ahh lees dat Soert het ook maar zo heeft overgenomen van een site, vind het niet netjes van die site dan ...blijft een respectloze kop

BarbaraNova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:14

Heel erg, veel sterkte voor iedereen involved.

Helaas gebeurt dit overal wel eens en niet alleen in de draf of rensport.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:17

Ik heb ook de foto zien staan in de leeuwarder courant dat hij viel voor de sulky ik schrok behoorlijk toen ik die foto alleen al zag! Ik wens de eigenaren heeel veel sterkte!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:19

Ik heb die foto's gezien, en het zag er echt heeeeel zielig uit

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:25

Aan die val zelf heeft ie dus weinig overgehouden. Het was de val een rondje later door het hek heen.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:34

WendyBZ schreef:
evitatinkle schreef:
Als je die ongelukken soms ziet op de drafbaan..

Ik kan in 25 jaar drafbaanbezoek de ongelukken die ik heb gezien zo'n beetje om één hand tellen. Hoeveel ken jij er?

Ik was er helaas ook bij en moet misschien wel even vermelden dat het gemiddelde paard ook niet zomaar door een hek duikt....

zo dan was je er vroeg bij! In je profiel staat dat je 24 bent

Ik ken een aantal ongelukken, de meeste lopen goed af. Wat ik bedoel met gevaarlijke sport is dat het karretje erachter een extra gevaar met zich meebrengt. Paardensport is altijd gevaarlijk.

Dit is ook wel heel raar gegaan met het paard. Ook sterkte voor iedereen die het gezien/meegemaakt heeft!

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:47

evitatinkle schreef:
zo dan was je er vroeg bij! In je profiel staat dat je 24 bent

Op twee maanden na, dan rodn ik net zo lief af.

Ronald1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:57

Die avond was ik ook in Wolvega. Een minuut voor de betreffende koers stond ik op de plek waar het dramatische ongeluk gebeurde. Daarna was ik even naar boven, heb de aanrijding in die koers recht voor me zien gebeuren maar de dodensprong over de reling gelukkig niet.

Het ongeluk in de koers zelf was ook nieteens zo erg. Juist het feit dat het paard niet gewoon als een gek rond bleef lopen (wat meestal het geval is bij een loslopend paard) maar de reling over wilde springen maakte het koersincident een fatale afloop had.

Met het gevaar en de ongelukken in de draf- en rensport valt het verder gelukkig reuze mee. Mensen, oordeel pas als je meer informatie hebt.

Tot slot, sterkte voor alle betrokkenen.

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:57

Het is afschuwelijk wat er is gebeurd, vooral voor het paard natuurlijk want die vraagt er niet om om voor deze sport gebruikt te worden. Maar laten we nu niet meteen allemaal negatieve dingen over de drafsport gaan zeggen want dit bericht is al erg genoeg. Ik vermoed dat de "drafsport-mensen" door zo'n soort bericht zelf ook weer eens op de feiten gedrukt worden dat ze een risicovolle sport beoefenen en zelf weer de grootste voorzichtigheid gaan toepassen bij hun paarden. Vind het dan niet echt nodig om hier meteen weer negatieve dingen over deze sport te gaan plaatsen, want niet alleen drafrennen zijn gevaarlijk, maar elke tak van paardensport heeft zijn linke punten. Ik heb zelf niet zoveel verstand van drafsport omdat mijn interesses er niet liggen, maar eigenlijk is dit pas de eerste x dat ik over een ongeluk met dodelijke afloop hoor in de drafsport(in tegenstelling tot andere takken van paardensport), terwijl ik toch al bijna 15 jr in de paardensport zit. Ik hoop dat t niet een gebrek is aan mijn kennis, maar dat de ongelukken echt zo weinig voorkomen.

Ik las dat het paard in kwestie in de sulky/tuig van een ander was gesprongen, weet iemand hoe het met dat andere paard is afgelopen en hoe het met de (noem je dat menner/jockey? bij dravers?) is?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:01

Volgens mij valt het hier nog wel mee met de negativiteit richting de drafsport en dat is maar goed ook.
Neemt niet weg dat het ongeluk zelf wel een behoorlijk naar gezicht moet zijn geweest.

Over de titel: die kopieer ik gewoon rechtstreeks van de nieuwsberichten.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:16

KimH schreef:
Hij heeft alleen last van zijn duim, tja en hij vind het natuurlijk ook verschrikkelijk om een paard op die manier te verliezen

Ja wie niet ...
Niet leuk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:23

Op concours rende een paar jaar terug een paard met opzadelen weg.
In het aangrenzende land, was helaas prikkeldraad en daar rende hij een paar keer door.
De afloop zal ik vast niet hoeven te vertellen.
Is nu de dressuursport verschrikkelijk?

Als dit paard gewoon zijn rondje was blijven volgen op de baan, was er ook niets gebeurd.
Helaas ging het anders...

Sterkte voor de eigenaren en alle andere betrokkenen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:27

een kennis van ons die op dd en wolvega rijd heeft het voor d'r ogen zien gebeuren...
gruwelijk..

sterkte aan alle betrokkenen en eigenaar

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:28

Ow wat vreselijk! Je zal het maar zien gebeuren, gelukkig is het paard snel uit zijn lijden verlost. sterkte aan de eigenaar en de betrokkenen

Ik heb het ook mee gemaakt dat een paard op een wedstrijd door het prikkeldraad rende en het weiland in stormde, paard was binnengehaald en werd gecontoleerd op verwondingen nou er was nog geen schrammetje te zien, de meneer heeft gewoon zijn wedstrijd gereden.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:38

Idd RK!

Ronald gelukkig dat je er weg was! En tja ik heb nu al 4 jaar stage gelopen bij entrainement schoonhoven en die waren ook erg onder de indruk. Dus het treft iedereen in dit wereldje!

Shezzit: Hij is idd op een andere sulky gestapt en toen gestruikeld. In de krant kon je zien dat die band half omlag. Volgens mij heeft die er verder niks aan over gehouden!

Alle betrokkenen sterkte!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:41

Jeetje arm paard! Dat ie zo aan zijn einde moest komen