Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
snoetie schreef:ik vind het niet zo'n goed initiatief, als je een gek paard heb, en je hebt wel je rijbewijs kunnen er alsnog ongelukken gebeuren, ik denk dat het niet zozeer aan het rijbewijs ligt, maar meer aan het paard..
en ik heb al een ruiterbewijs, dat ze dát dan eens verplichten!

Mloes schreef:Huh gaat het hier nou om een rijbewijs of een ruiterbewijs ?Ik snap t niet meer
. Die "leren " het paardrijden dus zichtzelf een beetje aan( dit is dus maar een voorbeeld he
). Als een soort bewijs dus verplicht word als je met een paard de weg op wil vind ik dus geen verkeerde zaak. _Marjolein_ schreef:Oh? Dan moeten fietsers ook een fietsbewijs hebben, want ja, er zitten ook onverantwoordelijke fietsers tussen. Gelukkig heb ik een hele brave knol, die eigenlijk vrijwel nergens van schrikt. Maar ja, het blijven beesten.
Misschien dat ze die regel moeten aanpassen, mensen jonger dan 16 een ruiterbewijs laten halen ofzo. Dan kunnen ze ook wel een wettelijke regel maken voor een cap dragen, nu ze toch bezig zijn
Ik vind het maar onzin.

Sorane schreef:Goede zaak!! Dat haalt een hoop onverantwoordelijke penny's van de weg!
Of het daadwerkelijk in ongelukken gaat schelen betwijfel ik.
Er zijn genoeg ruiters met een rijbewijs die alsnog hun paard niet de baas zijn op de weg.
Michelle schreef:Het is aan de ene kant onzin, maar aan de andere kant wel goed.
Eens omdat:
Er zo een hoop "niet serieuze ruiters van de weg worden gehaald" Er toch een stukje "kennis" bijgebracht wordt
Niet mee eens omdat:
Jonge ruiters mogen dan of helemaal niet meer naar buiten zelfs niet onder begeleiding. of ze moeten het bewijs halen wat ouders vaak weer "te" duur vinden of "niet weten of hun kind er wel mee door gaat.
Er weer iemand aangesteld moet worden om controle uit te oefenen.
Het probleem vaak niet eens bij de ruiter maar bij de medeweggebruike ligt.
Het puur weer een "breng geld in het staatskasje" is.
Ik vraag me inderdaad af of het oude dan nog geldig is. anders ga ik het gauw halen
.
.
.
. 
chocky84 schreef:Lijkt me een goed idee!![]()
Gaat alleen wel weer geld kosten!![]()
En het lijkt me ook een goed idee om in het examen voor het gewone rijbewijs voor de auto ook in de theorie mee te nemen hoe ze moeten omgaan met paarden in het verkeer; rustig inhalen, niet toeteren etc....