Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alinda1305 schreef:gelijk hebben ze
al dat bij voeren is vaak nergens voor nodig die beestjes leven zo heerlijk in de natuur denk je dat ze echt in het wild bij voer krijgen
dan komt toch ook niemand ze voeren.
ze eten naar lust en met bui voeren blijven ze eten tot dat het op is.
manzano schreef:Heb je wel eens op de steppe gekeken in afrika? Die beesten hebben zelfs tijden lang geen drinken...... en geen gras! Dus tja.....
Beesje schreef:Ik heb niet alles er over gelezen, dus misschien een domme vraag maar hebben ze na die vorige sterfte de populatie gelaten voor wat het is of hebben ze er nieuwe dieren bij gezet?
@ Riemke: als je d'r geen zin in hebt: je hoeft het niet te lezen hoor
runningkawa schreef:Het klopt dat er meer dieren bij komen als er meer voedsel is.
Maar moet je beesten zo laten lijden?
Schiet ze dan neer...
Destiny22 schreef:Ik woon in Almere en kom daar wel eens want je kan er ook heerlijk wandelen en kijk hoe het met de paarden gaat natuurlijk. Maar in deze tijd helemaal als er veel regen of sneeuw gevallen is en het is koud zodat het gras niet groeit. Is het eten erg schaars dus voor het aantal dieren die er staan is er eigelijk te weinig eten. Het is wel een onzettend groot gebied en verder hebben ze het daar perfect. Alleen in de winter is het afzien voor ze en vind ik dat op het moment dat er te weinig eten voor ze is Ze best een beetje bijvoerd kunnen worden. Ik vind het niet nodig dat de dieren sterven, omdat dat de natuur is terwijl het een kleine moeite kost ze even bij te voeren, want uiteindelijk zijn het nou eenmaal niet 100 % wilde dieren ze zijn best tam en je kan ze gewoon aaien als je er geduld voor hebt en wat lekker mee hebt
Karl66 schreef:Destiny22 schreef:Ik woon in Almere en kom daar wel eens want je kan er ook heerlijk wandelen en kijk hoe het met de paarden gaat natuurlijk. Maar in deze tijd helemaal als er veel regen of sneeuw gevallen is en het is koud zodat het gras niet groeit. Is het eten erg schaars dus voor het aantal dieren die er staan is er eigelijk te weinig eten. Het is wel een onzettend groot gebied en verder hebben ze het daar perfect. Alleen in de winter is het afzien voor ze en vind ik dat op het moment dat er te weinig eten voor ze is Ze best een beetje bijvoerd kunnen worden. Ik vind het niet nodig dat de dieren sterven, omdat dat de natuur is terwijl het een kleine moeite kost ze even bij te voeren, want uiteindelijk zijn het nou eenmaal niet 100 % wilde dieren ze zijn best tam en je kan ze gewoon aaien als je er geduld voor hebt en wat lekker mee hebt
De grootte van de populatie is afhankelijk van de hoeveelheid voer in schraalste periode, bij ons dus de winter, door bijvoeren verhoog je het voeraanbod in die schrale periode. Het gevolg is dat er meer veulens geboren gaan worden en de winter daarop veel meer sterfte of nog meer bijvoeren enz. enz. enz.
runningkawa schreef:Ze moeten er daar al afschieten voordat ze op een dag na zelf dood zijn...
runningkawa schreef:Ze moeten er daar al afschieten voordat ze op een dag na zelf dood zijn...
runningkawa schreef:er zijn 339 beesten gestorven. (Laatste nieuws bericht, nu vast meer)
65 % is afgeschoten.
220 dieren (zo uit mijn hoofd gerekend)
Dus 119 hebben er lang geleden.
Laat ik dat aantal dieren hier eens in mijn wei zetten en dat zelfde doen.
Zullen we eens kijken hoe snel ik (terecht) de dierenbescherming op mijn stoep heb?
En je kunt als je een beetje van de natuur weet wel een beetje berekenen hoeveel beesten er op hoeveel hectare staan.
Dus voor het zover is er al een aantal uit gooien.
Want natuurlijke selectie..niet zo
Dan moet je er wat roofdieren bij gooien, die hebben ze al te pakken voordat ze op sterven na dood zijn.
Met andere woorden, het is kul als mens denkt dat na te kunnen bootsen