Stamcellen helpen renpaarden sneller herstellen van blessure

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo4ever

Re: Stamcellen helpen renpaarden sneller herstellen van bles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:36

Natuurlijk kan men principieel tegen een bepaalde methode zijn maar als je jonge
enige droompaard onder je uitgetrokken wordt na een eindeloos gevecht tegen een recidiverende peesblessure en dit zou de oplossing zijn, en het zou betaalbaar zijn.............Hoe principieel blijf je dan?

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:50

Ik was een paar dagen niet hier geweest vandar mijn latere reactie. Wat ik bedoelde ermee is dat een eigenaar die zo iets doet vanwege de hoop alleen er zelf maar nog rijker mee te worden. En daar hou ik niet echt van. Laat ze dan iets voor de maatschappij doen met dat geld.

E wat betreft de carriere na de rensport ik ken ook wel tallen waar ze paarden naar de slager brengen zodat ze in ieder geval nog geld opleveren meteen, zodat er geen tijd in gestoken hoeft te worden voor een andere rijtechniek of heropvoeding.

Rinskee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:23

classic_life schreef:
karuna schreef:
Ik vind het ook geen goede ontwikkeling. Voormensen om ze t egenezen op leven en dood ja, maar voor renpaarden zodat ze nog even veel geld kunnen verdienen voor de baas omdat alsnog afgeschreven te worden als ze niet ,meer genoeg verdienen nee dank je. dat gaat me echt veel te ver.

veel renpaarden die niet goed meer zijn worden verkocht als recreatie/dressuur/spring/endurance ect. paard

Ben het helemaal met jou eens! heel veel mensen denken dat mensen die dravers of renpaarden hebben ze mishandelen.
Die paarden vinden het zelf ook leuk hoor! die kikken erop en als een paard niet meer koerst betekend dat niet het einde sommige worden vor de fok gebruikt. sommige worden als recreatie paard verkocht en leven nog heel gelukkig.

En als je door deze theorie kan zorgen dat ze niet afgeschreven hoeven te worden vind ik het alleen maar goed. En Mensen verdienen inderdaad aan hun paarden maar dat is niet alleen in deze sport zo.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:29

Ik ben helemaal voor genetische modificatie. Daar is dit dus ook een onderdeel van. Kun je je voorstellen dat binnen een paar jaar Borstkanker hierdoor genezen kan worden?

Het gaat steeds een stapje vooruit. Ik denk dat heel veel paarden hier baat bij kunnen hebben.. Verder ga ik met TabeR mee

ellenlouise

Re: Stamcellen helpen renpaarden sneller herstellen van bles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:46

Leo4ever schreef:
Natuurlijk kan men principieel tegen een bepaalde methode zijn maar als je jonge
enige droompaard onder je uitgetrokken wordt na een eindeloos gevecht tegen een recidiverende peesblessure en dit zou de oplossing zijn, en het zou betaalbaar zijn.............Hoe principieel blijf je dan?

Weet ik niet. Zou ik op dat moment beslissen.

Ik ben tegen genetische modificatie omdat het de natuur nog verder uit balans brengt. Zo is er b.v. genetisch gemodificeerde mais. Deze is ongevoelig voor een bepaalde keversoort en hierdoor is de oogst dus veel groter. Klinkt goed toch? Alleen is het zo dat het aantal kevers hierdoor terugloopt. Nou zal iemand hier die kevers missen, alleen zijn er weer andere dieren die die kevers eten en die zullen dan ook in aantal afnemen/uitsterven en die dieren worden weer door andere dieren gegeten enz enz. Ze noemen het niet voor niets een kringloop. Dingen die nu allemaal leuk en aardig klinken hebben vèrstrekkende gevolgen voor het milieu. Dat is oa de reden dat ik er sterk op tegen ben.

Het lijkt me veel duurzamer om te kijken hoe we blessures kunnen voorkomen dan hoe we ze achteraf kunnen genezen.

Maar ik schijn één van de weinigen te zijn die er zo over denkt.

Enne Inga, leuk hoor dat we borstkanker kunnen genezen maar dan komt er gewoon weer iets anders......

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:34

Ellenlouise nee hoor je bent niet de enige ik denk er net zo over. Je moet denk ik niet gaan sleutelen aan de natuur in je eigen voordeel op korte termijn. Meestal zijn de gevolgen op langere termijn erger dan de oplossing op korte termijn.

En hierboven stond er ergens wat als het je eigen droompaard zou zijn. mag het ook gelden voor je eigen gezondheid. Ik heb medicijnen geweigert omdat er hamsters voor omgebouwd waren. Zodat ze een bepaald stofje produceren waar ik dan ietsje beter van zou worden. Ik heb ze daarom geweigert en later bleek ook dat de bijwerkingen op langere termijn (jaren later) heel erg waren. Omdat de mens niet gebouwd is om hamstercellen binnne te krijgen.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:44

lijkt me geen prettig idee dat je hamstercellen krijgt

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:32

EllenLouise; ik ben het op sommige punten echt wel emt je eens, maar wat ik ook wel vind; is dat paardrijden, paarden op stal zetten etc. ook zó ver weg van de natuur is, dat hele dressuur bijvoorbeeld, alle pasjes die een paard moet zetten, met springen; een paard springt niet in zijn officiele leefomgeving, noem maar op. Ik vind dit wel kunnen, want kankerpatiënten zou je dan ook niet meer kunnen/mogen bestralen en/of een chemotherapie kunnen geven.