Wijn schrapt wegenbelasting voor aanhangwagens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iski

Re: Wijn schrapt wegenbelasting voor aanhangwagens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:54

Geld.....ehhhhh gold dus alleen voor trailers....aanhangers e.d. zwaarder dan 750 kilo.......en dan blijven er maar weinig paardentrailers over die belastingplichig waren....dus een kwestie van storm in een glas water....

beantsje

Re: Wijn schrapt wegenbelasting voor aanhangwagens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:21

iski schreef:
Geld.....ehhhhh gold dus alleen voor trailers....aanhangers e.d. zwaarder dan 750 kilo.......en dan blijven er maar weinig paardentrailers over die belastingplichig waren....dus een kwestie van storm in een glas water....

Foutje iski
Elke trailer (inkl laadvermogen!!!) is zwaarder dan 750 kg en is belastingplichtig.
Alleen die lichte karretjes zonder kenteken en met witte kentekenplaat zijn niet belastingplichtig.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:52

Ze heffen na vanaf het moment dat hij op jouw naam staat geschreven. en aangezien de trailers nu al een aantal jaar op naam staan kan dat wel oplopen.
Maar om het bedrag hoefde je het echt niet te laten...

vivian001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:58

Wanneer gaat het eigenlijk in?
Ik kreeg nl. vandaag gewoon nog een acceptgiro!!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:08

bel Zalm maar even of je die nog moet betalen, zou ik zeggen

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:12

joyce B schreef:
Ze heffen na vanaf het moment dat hij op jouw naam staat geschreven. en aangezien de trailers nu al een aantal jaar op naam staan kan dat wel oplopen.
Maar om het bedrag hoefde je het echt niet te laten...

Je betaald alleen als je de trailer gebruikt op de openbare weg! Dan zullen ze dus moeten aantonen dat de trailer gebruikt is over die periode. Als ik alleen in de zomer de trailer gebruik, dan kan ik in de wintermaanden rustig niet betalen, als ik er niet mee op de openbare weg kom.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:06

Dat controleren ging vroeger net als met de wegenbelasting, regelmatig auto's fotograferen. Dat gebeurt tegenwoordig niet meer.
Je moet dus al net de pech hebben dat je onderweg een douane-auto tegenkomt die je gaat controleren. Die kans is echt heel klein.

Zelfs als je bekeurd wordt, wordt het niet gecontroleerd (zoals met de APK bijv. wel gebeurt). Ben laatst geflitst maar kreeg geen naheffing.

Laureentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:11

heb nog nooit betaald. Is ook niet aangegeven door de man van wie wij de trailer gekocht hebben (erkend bedrijf). Gebruik hem bijna iedere dag (paard naar wei brengen en weer naar huis halen). Ben vaak douane tegengekomen (woon in grensgebied) maar ben nog nooit aangehouden (kijken alleen naar drugs e.d.).
maar vanaf welke datum vervalt de belasting dan? Niet dat ik er erg op achteruit zou gaan, de nieuwe zorgverzekering zorgt er alleen al voor dat mijn koopkracht met 5% daalt. Is toch belachelijk. Ben er best kwaad om. Hoor de minister nog zeggen, nee de burgers gaan er niet op achteruit, nou wanneer je geen kinderen hebt en geen partner daalt mijn koopkracht toch echt wel met 5%!!!!. Stelletje............

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:43

Ik heb deze week nog even gebeld met de belastingdienst. Het gaat waarschijnlijk (het is nog niet rond) in per 1-1-2007. Tot die tijd dus netjes betalen!! Ik heb me dus toch maar aangemeld en moet precies 5 euro betalen voor het hele jaar. Je betaald maar een kwartaal als hobby-ist. Als je gepakt wordt (schijnt regelmatig in de buurt van wedstrijden gecontroleerd te worden) kost dit het dubbele van het normale tarief (20 euro) + een boete. Dat is me die 5 euro dus wel waard. Ik heb overigens nog niet eerder betaald, wist het niet en gebruik de trailer ook niet zo veel. Maar dit jaar gaan we hem meer gebruiken, dus ook maar doen zoals het hoort. Uiteindelijk houden ze er niets aan over want de administratiekosten zijn dus hoger dan het tarief.