Staart van pony zomaar gekortwiekt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:51

Duke schreef:
little_star schreef:
maar waarom zou het nu dan niet ''zielig'' zijn ALS het zielig is? het regent nu toch ook de staart beschermd hun daar tegen of ligt dat nu aan mij? tocht lekker anders!

Als je dat zo verschrikkelijk zielig vindt, dan kun je maar beter niet gaan kijken op de gemiddelde stal. Ik kan dan wel honderd dingen opnoemen die veeeel zieliger zijn. Sorry, maar ik vind zulke reacties echt overdreven.

Kijk mensen, ik praat het niet goed, dit is gewoon heel vervelend, maar het is niet rampzalig ofzo.

tinkerzzzz schreef:
bij mijn pony is dit 2 jaar geleden ook gebeurd. Ik woon in zevenbergschenhoek,niet zo ver van ettenleur af.
Ik kwam sochtend mijn pony eten geven en zn staart was afgeknipt en meegenomen.Wij hebben ook aangifte gedaan, maar niets meer van gehoord.Mijn pony had in de zomer erg veel last van vliegen/horzels!!!!!!!

Geen vliegendeken op gehad en spray gebruikt?

uiteraard zijn er verschikkelijkere dingen, maar dat wil nog niet zeggen dat we dan maar over de kleine dingen heen hoeven te kijken.
Je hebt diefstal van een auto en diefstal van een snoepje, maar het blijft allebei diefstal, hoe groot of klein/duur of goedkoop het object ook is.
Dit is geen zware mishandeling, maar het is wel onrecht dat tegen het dier is gedaan, dus valt het onder mishandeling...
Vliegendekens of wat voor dekens zijn niet altijd een optie... ik heb bijvoorbeeld een paard gehad die zijn dekens kapot beet en er steeds met zijn benen in bleef hangen (na het rollen en sjorren aan zijn deken bleef het ding niet op zijn plaats) dus voor dat paard was een deken geen mogelijkheid. En spray werkt ook maar heel even. Na zweet of rollen werken die dingen vaak niet eens meer... dus wat is dan zijn beste weermiddel tegen vliegen en dazen? dat is toch echt zijn staart...

Dat er gruwelijke dingen gebeuren onder onze neuzen en we het niet eens door hebben is een geheel ander verhaal, maar daarom moeten we niet de kleinere dingen maar door de vingers gaan zien.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:55

Tja, ik moet me blijkbaar onnodig gaan verdedigen, door maar weer eens te zeggen: ik praat het niet goed, het had niet mogen gebeuren, het is heel vervelend en het mag zeker niet door de vingers worden gezien. Iedereen moet van elkaars spullen, èn dieren afblijven.

Maar ik blijf erbij dat het niet rampzalig is. En tuurlijk kun je me gaan vertellen dat een staart het beste wapen voor het paard is tegen vliegen, dat niet iedere paard een deken kan dragen, dat spray maar even werkt. Vooruit, ik lees het ook nog, maar het is geen nieuws. Maar als we toch zo bezig zijn: waarom scheren dan mensen de sokjes, die het beste wapen zijn tegen mok? Waarom worden de oren geschoren, die het beste wapen zijn tegen vliegjes en vuil? Ach, je kan zoveel opnoemen.

Edit: ik klinkt een beetje cynisch, maar dat zijn de hormonen (zie onderschrift).

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:58

Jeetje, echt raar dat iemand zoiets doet zeg..!!
Ik knip toch ook niet imand z'n haar af als die bijv. slaapt..?!

Horsesandme

Re: Staart van pony zomaar gekortwiekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:03

occh echt zielig..
Dit heeft een oud-vriendin heb ik nu ruzie mee met haar pony gehad.. Toen ging ze haar pony bij de wei ophalen en toen was zijn staart eraf..

Goed dat ze aangifte heeft gedaan bij de politie die vrouw..

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:15

Duke schreef:
Tja, ik moet me blijkbaar onnodig gaan verdedigen, door maar weer eens te zeggen: ik praat het niet goed, het had niet mogen gebeuren, het is heel vervelend en het mag zeker niet door de vingers worden gezien. Iedereen moet van elkaars spullen, èn dieren afblijven.

Maar ik blijf erbij dat het niet rampzalig is. En tuurlijk kun je me gaan vertellen dat een staart het beste wapen voor het paard is tegen vliegen, dat niet iedere paard een deken kan dragen, dat spray maar even werkt. Vooruit, ik lees het ook nog, maar het is geen nieuws. Maar als we toch zo bezig zijn: waarom scheren dan mensen de sokjes, die het beste wapen zijn tegen mok? Waarom worden de oren geschoren, die het beste wapen zijn tegen vliegjes en vuil? Ach, je kan zoveel opnoemen.

Edit: ik klinkt een beetje cynisch, maar dat zijn de hormonen (zie onderschrift).

hahaha... nee meis, je hoeft je helemaal niet te verdedigen... je hebt gelijk... het is niet rampzalig, maar wel een verkeerde behandeling van een dier en dat is het punt een beetje.
Ik kan je heel goed begrijpen in de zin van " er gebeurden zoveel verschikkelijke dingen, veel erger dan dit en daar maakt niemand zich druk om". Idd... maar het gaat hier gewoon om een weide pony zover ik begreep. Niet een paardje dat in de watten gelegt word op stal en beschermt word tegen de elementen van de natuur en dat zijn vaak ook de 'troeteldiertjes' waar de sokjes en oortjes van worden bijgeknipt.
Het gaat er gewoon om dat er een ontschuldig hobbel diertje in de weide loopt die zich met niets en niemand bemoeit. En dat er dan een of andere dwaas komt die zomaar dat diertje zijn staartje afkipt waardoor dat diertje de hele zomer zich niet kan verweren tegen die rot insecten... Het is geen ramp, maar wel een gemeen iets om te doen.

En dat je zwanger bent... meis... ik raad je aan... geniet van dat moment, geef uitbranders wanneer je kan, want dit excuus heb je maar 9 maanden en wees eerlijk, uitbuiten totop het bot is wat je moet doen... hahahah (gefeliciteerd)

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:36

Verhaal met een staartje

Tegen de zomer is t toch alweer aangegroeid zeker?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:58

LiNDz schreef:
Verhaal met een staartje

voordat zoiets aangroeit kunnen er jaren overheen gaan...

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:09

Oooh wat zielig dit is bij ons op de manege ook weleens gebeurd...

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:14

LiNDz schreef:
Verhaal met een staartje

Verhaal zonder staartje kun je beter zeggen..
Dat duurt wel een aantal jaren..

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:27

LecyTinker schreef:
En dat je zwanger bent... meis... ik raad je aan... geniet van dat moment, geef uitbranders wanneer je kan, want dit excuus heb je maar 9 maanden en wees eerlijk, uitbuiten totop het bot is wat je moet doen... hahahah (gefeliciteerd)

Dank je. Dat doe ik dan ook, ha ha.

Volgens mij zijn wij het ook wel aardig met elkaar eens. So I rest my case.

(Ik zal alleen bij iedere 'aaah wat zielig' reactie, wel even achter mijn oren krabben)

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:50

wat sneu dat ga je toch niet doen

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:57

Verschrikkelijk!
Wat lopen er toch nog gekken rond op deze wereld..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:58

De mensen van tegenwoordig. ... Doen steeds meer maar dit is echt abnormaal en nog zielig ook maar is het bot ook afgesneden of gewoon alleen het haar als het ook het bot is dan vind k het abnormaal(Anders ook nog wel hoor!!!!!) dat arme beessie en de eigennarese is vast harstikke Down echt sneu..

siena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:01

Jeetje, vorige jaar rond deze tijd zijn bij ons op stal ook de staarten afgeknipt van twee paardjes, en kort geleden ook bij een stal nog geen 500 meter er vandaan. Wij dachten dat het misschien iets met carnaval te maken had ( t is maar een idee).

En het duurt inderdaad weer een hele tijd voor de staart er weer helemaal aangegroeid is. Ongeveer een jaar na dato 15cm!!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:15

Duurt idd jaren eer die staart weer terug is!

*hoopt flink dat ze nu wegblijven uit Etten-Leur*

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:22

Oeeii dat is bij ons in de buurt ook wel eens gebeurt...
Toen liep ik over straat, werd d'r gelijk gezegt "Je kan maar beter 24 volt rond je stal bouwen, straks doen ze dat ook bij jou paarden.."
Hmm...
Toch minderprettig tegen over dat paard..
Maar bij sommmige karrepaarden word het ook totaan de staartwortel geschoren...

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:33

Luckystory schreef:
Hi,

Kheb ook zoiets voorgehad.
Een paar weken geleden mijn shet op de wei gevonden met een afgeknipte staart en stukken uit haar lange manen geknipt.
Ik natuurlijk heel kwaad. Politie gebeld om klacht in te dienen tegen onbekenen. Daarna bleek dat een familielid van mij het gedaan had. (Klacht maar weer ingetrokken dus)
Uiteg van dit familielid: "Ik had paardenhaar nodig om iets te maken. En het is toch winter, dan hangt die staart toch alleen maar in de modder."

familielid of niet, ik zou ze toch echt persoonlijk de nek omdraaien.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:38

Ik vind het sowieso belachelijk! Wat is hier nou het leuke van? Wat bereik je er nou mee? Dat het paard de hele zomer jeuk heeft, nou dat geeft dus een kick zeg! Of je bent natuurlijk heel stoer tegenover je vrienden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:40

Niet dat ik het goedkeur, maar ik snap eerlijk gezegd ook de ophef hier niet geheel over...

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:41

Waar slaat dat op om dat te doen?!
Al zou iemand dat bij een van mijn pony's doen,
zou ik zoo verschikkelijk kwaad worden!
Ik bedoel maar:
Ik scheer hun hoofd toch ook niet kaal!
Ben benieuwd hoe die pony het van de zomer gaat krijgen zonder staart, en met vliegen!!
Hoe zielig kan je zijn?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:43

Triest dat er mensen zijn die zulke dingen flikken

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:01

Vervelend.
Ik ben al ruim 2 jaar een staart aan het kweken bij mijn paard, en geloof me, dat duurt heel lang......
Ik snap het ook niet, als je een staart nodig hebt kun je die gewoon bij een slachter halen.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:17

Je hoort toch van andermans paarden af te blijven!!
Een jaartje geleden is er op de manege waar ik les heb ook zoiets gebeurt,
die mensen hadden die week eerder gebelt om te vragen of ze nog paardenhaar hadden.
Ze hadden het lef om dezelfde week terug te komen(snachts)
Ze hebben van zo'n 8 paarden staarten afgeknipt en manen gejat.
Niet normaal gewoon! Daar kan ik echt zo kwaad om worden!
Geluk heb je dan nog wel dat ''de dader'' het paardje zelf verder niets heeft aangedaan.

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:36

Waarom hebben mensen paardenhaar nodig?

Sieraden?
Vioolsnaren?

ienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:01

Wat erg... dit is vorig jaar bij ons op stal ook bij twee jaarlingen gedaan, echt zwak dat mensen dit soort dingen doen! Die eigenaren hebben toen geloof ik ook aangifte gedaan maar de politie nam het geloof ik niet zo serieus en er is dus niks mee gedaan...