Duke schreef:little_star schreef:maar waarom zou het nu dan niet ''zielig'' zijn ALS het zielig is? het regent nu toch ook de staart beschermd hun daar tegen of ligt dat nu aan mij? tocht lekker anders!
Als je dat zo verschrikkelijk zielig vindt, dan kun je maar beter niet gaan kijken op de gemiddelde stal. Ik kan dan wel honderd dingen opnoemen die veeeel zieliger zijn. Sorry, maar ik vind zulke reacties echt overdreven.
Kijk mensen, ik praat het niet goed, dit is gewoon heel vervelend, maar het is niet rampzalig ofzo.tinkerzzzz schreef:bij mijn pony is dit 2 jaar geleden ook gebeurd. Ik woon in zevenbergschenhoek,niet zo ver van ettenleur af.
Ik kwam sochtend mijn pony eten geven en zn staart was afgeknipt en meegenomen.Wij hebben ook aangifte gedaan, maar niets meer van gehoord.Mijn pony had in de zomer erg veel last van vliegen/horzels!!!!!!!
Geen vliegendeken op gehad en spray gebruikt?
uiteraard zijn er verschikkelijkere dingen, maar dat wil nog niet zeggen dat we dan maar over de kleine dingen heen hoeven te kijken.
Je hebt diefstal van een auto en diefstal van een snoepje, maar het blijft allebei diefstal, hoe groot of klein/duur of goedkoop het object ook is.
Dit is geen zware mishandeling, maar het is wel onrecht dat tegen het dier is gedaan, dus valt het onder mishandeling...
Vliegendekens of wat voor dekens zijn niet altijd een optie... ik heb bijvoorbeeld een paard gehad die zijn dekens kapot beet en er steeds met zijn benen in bleef hangen (na het rollen en sjorren aan zijn deken bleef het ding niet op zijn plaats) dus voor dat paard was een deken geen mogelijkheid. En spray werkt ook maar heel even. Na zweet of rollen werken die dingen vaak niet eens meer... dus wat is dan zijn beste weermiddel tegen vliegen en dazen? dat is toch echt zijn staart...
Dat er gruwelijke dingen gebeuren onder onze neuzen en we het niet eens door hebben is een geheel ander verhaal, maar daarom moeten we niet de kleinere dingen maar door de vingers gaan zien.