Regiokampioenschappen Lisse dit weekend afgelast ivm Rhino !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:39

nou ja afwachten maar, ne het erf niet af!

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 15:03

CGJ12 schreef:
SuuS1981 schreef:
Ik geloof dat jij je niet helemaal lekker voelt

Inenten of ruimen.
Anders blijft het dweilen met de kraan open........

Nog geen 5.4H1N variant gevonden?

Als je werkelijk niks zinnigers te zeggen heb dan dit soort stompzinnige opmerkingen, plaats dan gewoon niets !!

Dit topic is bedoeld om de mensen die daar zouden starten te informeren.

Ben blij dat er mensen zijn die dit soort risico's wél serieus nemen, net zoals de organistie van deze wedstrijd.

samoth

Re: Regiokampioenschappen Lisse dit weekend afgelast ivm Rhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:04

zo dat is een goede teken
als allemaal op wedstrijd komt en is daar ook rhino geconstateerd wordt er over heel provincie verspreidt
rhino is dus op stal waar me paard staat en als jullie iets wil vragen is de pb box altijd open

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:27

sjenna schreef:
Ik hoop wel dat er mensen zijn die uit de regia lissen en hoofddorp komen, dat ze niet het risico nemen om toch ergens op wedstrijd te gaan en dan doel ik voor al de springkampioenschappen in Blokker dit weekend. Hoofddorp valt namelijk onder Noord Holland.

Denk dat De Eenhoorn ook niet echt zit te wachten op Rhino, dus daar zal het denk niet doorgaan of de mensen die uit het besmette gebied komen gaan niet starten!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:05

Krijg nou de *piep* Heb ik me net afgezegd ivm verkoudheid van mijn paard (wat overigens géén rhino was ) en mocht ik de maand februari niet op pad... verplaatsen ze nu de hele hap naar maart!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:20

Th0mas schreef:
als allemaal op wedstrijd komt en is daar ook rhino geconstateerd wordt er over heel provincie verspreidt
rhino is dus op stal waar me paard staat en als jullie iets wil vragen is de pb box altijd open

Sterkte!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:42

Alweer Rhino? , Sterkte met de getroffen paarden.
Het vorige gebied was Drenthe, en een paard van vriendin is er dus aan overleden, gelukkig hebben we het buiten onze stal kunnen houden, dus ik weet hoe vervelend het is. Maar het kan ook zo weer weg zijn. (Het virus.)

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:55

Th0mas schreef:

Mijn paardje staat daar dus ook op stal, je kunt ook een pm sturen naar mij

Verder vindt het een beetje raar dat het nu pas afgelast wordt terwijl er al bijna 2 weken bekend is dat er Rhino heerst in haarlemmermeer.
Er vorige week is er zelfs gewoon in hoofddorp een wedstrijd doorgegaan ondanks alles.

Ik zal zo voor Haarlem even informeren, ook omdat een kennis van mij daar zondag start.

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:01

Allereerst sterkte voor de mensen die er direct mee te maken hebben...

Verder: ik heb net het secretariaat gebeld van de wedstrijd in Haarlem en zij laten het toch gewoon doorgaan (na overleg met enkele dierenartsen).
Ik heb zelf nu toch besloten om niet te gaan, aangezien ik op een manege sta met vrij veel (oudere) paarden. Ik wil die andere paarden niet onnodig in gevaar brengen. En, de regiokampioenschappen worden normaal gesproken niet zomaar afgelast, dus het is ernstig genoeg...

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:16

wij hebben het ook op stal gehad..het is een drama!...maar goed, gelukkig zijn we er weer vanaf(waren allemaal ingeent 2 maal per jaar)..maar alle maatregelen die je moet nemen zijn totaal niet overtrokken!.. het is echt een besmettelijk iets!...was je kleding, je haar, andere schoenen, handschoenen etc. als je ook maar denkt dat je contact heb gehad....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:24

sabje19 schreef:

Verder vindt het een beetje raar dat het nu pas afgelast wordt terwijl er al bijna 2 weken bekend is dat er Rhino heerst in haarlemmermeer.
Er vorige week is er zelfs gewoon in hoofddorp een wedstrijd doorgegaan ondanks alles.

Belachelijk van de organisatie in Hoofddorp dat die wedstijd wel is doorgegaan

Maar zou het feit dat deze wedstrijd nu is afgelast ook niet te maken hebben met het feit dat het in Voorhout ook geconstateerd is?
Hoewel ik het verband niet zo zie met de Regiokampioenschappen van NH omdat Voorhout (en Lisse overigens ook) toch wel provincie ZH is.

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:45

Netje schreef:
Netje schreef:

Als je werkelijk niks zinnigers te zeggen heb dan dit soort stompzinnige opmerkingen, plaats dan gewoon niets !!

Dit topic is bedoeld om de mensen die daar zouden starten te informeren.

Ben blij dat er mensen zijn die dit soort risico's wél serieus nemen, net zoals de organistie van deze wedstrijd.

Is dat voor mij bedoeld of voor de ander die je in de quote hebt staan?

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 18:49

Nee niet voor jou, maar over dat ruimen of enten etc.

Dus voor CGJ12 !

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:57

Netje schreef:
Nee niet voor jou, maar over dat ruimen of enten etc.

Dus voor CGJ12 !

Oh gelukkig, ik schrok al...
Ik vond die reactie namelijk ook niet echt gepast... ik zit zelf ook een beetje in de stress me al die rhino verhalen. Ik vind het echt vervelend voor de mensen waar het wel al op stal is! Hoop wel dat het onze stal zal overslaag....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:02

Ja, ik was ook niet zo blij met de mededeling dat er Rhino vlakbij was. Ik had Unique ook als het niet afgelast was, teruggetrokken. Geen risico !.

Hoorde trouwens dat er in Weesp dit weekend een wedstrijd niet doorgaat omdat daar Droes heerst. Lekker gaat het met al die ziektes !

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:09

jeetje dat schiet niet op zeg... al die ziektes bah!

Wij gaan ook dit weekend niet op pad inderdaad.. gewaarschuwd mens telt voor twee!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:10

De wedstrijd op Manege Hillegom is dit weekend ook afgelast vanwege rhino in Hoofddorp

melmzs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:49

ik moet morgen in blokker starten. regio kampioenschappen pony's maar die wedstrijd is niet afgelast. ik heb er nog voor gebeld! maar het gaat gewoon door. is het wel verstandig om te gaan?

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:58

melmzs schreef:
ik moet morgen in blokker starten. regio kampioenschappen pony's maar die wedstrijd is niet afgelast. ik heb er nog voor gebeld! maar het gaat gewoon door. is het wel verstandig om te gaan?

Ik had de DA gebeld en die zei: bij regiokampioenschappen komen er paarden (of in jouw geval pony's) uit de hele regio, dus kan de besmetting overal vandaan komen. Conclusie: niet gaan !! Want je weet niet waar andere pony's mee in contact zijn geweest.

Bovendien heeft het in die omstreken ook pas nog geheerst (ik weet niet hoe lang dat geleden is?).

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:09

Beetje kort door de bocht, iedereen moet voor zichzelf beslissen.

Maar niemand garandeert jou dat de trailer naast die van jou, niet uit een besmette stal komt. Anders dan bij pluimvee en koeien zijn er geen richtlijnen voor Rhino uitbraken.
Een beetje dombo denkt dan ook, bij ons heerst toch al Rhino, ik kan maar net zo goed gaan.....

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:12

Fitzroy schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat de wedstrijden niet doorgaan.
Bij het Ruitercentrum in Lisse zijn ook nog eens 36 stallen gevestigd. (ik heb daar zelf ook met mijn paard gestaan)
Ik denk niet dat die mensen blij zullen zijn met een invasie van paarden ook uit besmette gebieden. Er zijn ook ruiters met paarden uit Hoofddorp geselecteerd. En als het in Voorhout ook is geconstateerd wordt Lisse aan 2 kanten bedreigd.

Voorhout ook? waar heb je dat vandaan?
Ik krijg het hier altijd een beetje benauwd van....mn oude pony staat in voorhout en mijn merrie is nu 9 maanden drachtig! Wij zouden ook met een van de drachtige merrie's gaan starten in Hillegom, maar veiligheid gaat voor alles!!!!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:37

Van de KNHS site onder nieuws:

"Aan de KNHS is gemeld dat er in de omgeving van Voorhout (Zuid-Holland) en Hoofddorp (Noord-Holland) een uitbraak is van het rhinopneunomie virus. "

Ik kan me ook voorstellen dat de uitbraak in Hoofddorp idd niet de enige reden is geweest, dit was immers verleden week al bekend.

kinamaylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:40

het heerst nu ook al in zuid-holland me wedstrijd is van zondag afgelast

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:51

SuuS1981 schreef:
nou ja afwachten maar, ne het erf niet af!

Nee idd veel te gevaarlijk.

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:42

wedstrijd nootdorp ook afgelast voor allle zekerheid en terecht!!!