Boerenpaard zakt in beerput

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:47

Ben het eens met wat de rest zegt, je gaat toch na 1 keer wel nadenken.

Nathalie02

Re: Boerenpaard zakt in beerput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:13

Arm dier

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:52

Arm beest..Hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt.

En echt dubbel pech voor die boer gebeurt het je 1x en dan nu nog een keer. Echt je ergste nachtmerrie.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:55

Ten eerste hoort zo'n paard niet in een koestal. Daar zit nl de beerput onder de vlonders. Ten tweede na een keer ga je nadenken maar ja...

Het blijven boeren, het interesseert ze niks en het mag niks kosten !!!
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:58

Citaat:
De eigenaars hopen dat de ruin het haalt.

En dan moet het beestje ook nog onnodig lijden door stom toedoen en laksigheid van de eigenaars. Tsjonge jonge!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:04

Wat vreselijk !! Ik krijg hier echt de kriebels van, brr... Ze hebben het gelukkig wel verstandig aangepakt, nu nog duimen dat het paard weer helemaal de oude wordt !!

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:09

[quote="ElCamino"]Ten eerste hoort zo'n paard niet in een koestal. Daar zit nl de beerput onder de vlonders. Ten tweede na een keer ga je nadenken maar ja...

ja dat dacht ik ook al. Was echt verbaasd, een paard op zo'n stal, dat hoort niet, tenminste zo denk ik erover.

Sommige mensen he, waarom hebben ze dieren.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:15

Je gaat je dan toch afvragen als alles wel goed genoeg is om zo'n sterk paard te houden ... Hoop niet dat het de 2e x is dat het om het zelfde paard gaat!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:02

Een ezel in het algemeen, stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar een mens dat domme dier, stoot zich wel een keer of vier.

Voor het paard te hopen dat de boodschap nu duidelijk is en het niet nog een keer gebeuren moet.

Is er al bekend of hij het heeft gehaald?

hansje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:03

Ik ga akkoord met ElCamino. Heel veel boeren zitten zo op hun geld, dat het hen echt niet kan schelen wat er met hun dieren gebeurd.
Het mag inderdaad geen geld kosten. Ze willen er alleen maar geld uithalen.
Vloer vermaken??? Neen hoor. Ruin verkopen aan slacht, lekkere duit binnen en nieuw paardje.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:04

Ahw .. arm beestje !!

meisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:04

Wens de eigenaar sterkte, hopelijk komt de ruin er weer bovenop.

En dit is echt bokt weer alleen maar wat stom, wat erg het een tweede keer gebeurt.
Ook zo'n boer vind het niet fijn dat zoiets gebeurt, maar is eenmaal gebeurt en verwijten maken helpt niet.
Het zal nooit bewust van de boer geweest zijn om hem op een slechte vloer te zetten.
En dat het een keer eerder is gebeurt ja dat is vervelend, maar wie weet heeft de boer wel laten controleren of dit gedeelte wel goed is, en soms weet zo,n boer niet eens dat die beerput daar zit.
Maar goed meeste van bokt weten het allemaal beter, hun gebert nooit iets

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:10

Wat erg.
Hopelijk doet de eigenaar nu wat aan de vloer/stal.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:14

1x oke.. stom maar het kan dat je t niet wist
2x hoe stom, denk na mensen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:30

Het kan iedereen gebeuren. Okee het is dom dat het voor de tweede keer is gebeurd. Maar goed het dier haalt het waarschinlijk wel.

Dit is dus de reden waarom ik die dingen haat. Ik vind ze doodeng

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:32

hansje schreef:
Ik ga akkoord met ElCamino. Heel veel boeren zitten zo op hun geld, dat het hen echt niet kan schelen wat er met hun dieren gebeurd.
Vloer vermaken??? Neen hoor. Ruin verkopen aan slacht, lekkere duit binnen en nieuw paardje.

Dit slaat echt nergens op. Misschien moet je eerst even nadenken waarom de boeren niet genoeg kunnen investeren......Juist gewoon geldgebrek. Waarom denk je dat er meer dan de helft inmiddels hun bedrijf hebben moeten sluiten???
Weet jij wat de boer maar krijgt voor een liter melk?? De opbrengst tegenover de kosten is bijna nihil.

De boeren uit mijn omgeving zijn erg begaan met hun beesten....anders begin je ook geen boerderij....voor het geld hoef je het niet te doen !!!
Ik praat hiermee natuurlijk niet goed wat hier is gebeurd....
Laatst bijgewerkt door natasja50 op 16-02-06 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:36

Pff. Garm beestje! Na een keer gebeurd te zijn dan weet je toch dat er iets moet veranderen!

Buitenzorg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:57

meisje schreef:
....En dit is echt bokt weer alleen maar wat stom, wat erg het een tweede keer gebeurt....

meisje schreef:
....Maar goed meeste van bokt weten het allemaal beter, hun gebert nooit iets....

Jeetje, wat een negativiteit zeg! Maar mij zou het persoonlijk geen 2x gebeuren hoor!

meisje schreef:
.....en soms weet zo,n boer niet eens dat die beerput daar zit.

En in dit geval wist die boer dat dondersgoed! Juist omdat er op dezelfde plek vorig jaar ook een paard ingezakt is! Dus dat argument van jou gaat hier helaas niet op.... En, een boer die zijn eigen erf niet kent? Die moet ik nog tegenkomen!

Ik ga wel met de rest mee, of je nou wel of geen geld hebt, maar als je een beetje hart hebt voor je beesten zou ik per definitie geen paard meer op een vlonder boven een beerput zetten, en al helemaal NIET als er vorig jaar een door heen gezakt is. Dan laat je die stal ongemoeid imo!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:17

meisje schreef:
En dit is echt bokt weer alleen maar wat stom, wat erg het een tweede keer gebeurt.

Echt weer bokt he, zo stom? Nou, als bokt je niet bevalt wat heb je hier dan nog te zoeken? Zo simpel kan het zijn!

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:35

hansje schreef:

Ik denk dat je dit even moet omdraaien dus..
Sommige boeren zitten op hun geld, gelukkig hebben de meeste het goed voor met hun dieren.
De beestjes moeten tenslotte ervoor zorgen dat de boer een boterham op zijn bordje krijgt. En geloof me, die boterham is vaak niet dik belegd door al die EU-regels.

Maar ik vind het natuurlijk ook heel erg voor dit paard en ik hoop dat hij er weer bovenop komt.

Mijn vader heeft een keer moeten helpen bij een stal waar meststieren door de roosters waren gezakt. De boer zat zelf onder in de put (heel gevaarlijk ivm gassen) en dreef de beesten naar het gat. De brandweer kon niets doen omdat ze de banden niet onder de buik van de stieren kregen. Ze zijn er uitgehaalt door een kraan met een band om de hals. Heel erg maar het kon echt niet anders. Ook niet als het gat groter gemaakt werd.

Zo zie je maar dat er toch ook boeren zijn die hun beesten willen redden ondanks dat ze voor de slacht bedoeld zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:41

meisje schreef:
Wens de eigenaar sterkte, hopelijk komt de ruin er weer bovenop.

Ook zo'n boer vind het niet fijn dat zoiets gebeurt, maar is eenmaal gebeurt en verwijten maken helpt niet.
Het zal nooit bewust van de boer geweest zijn om hem op een slechte vloer te zetten.
En dat het een keer eerder is gebeurt ja dat is vervelend, maar wie weet heeft de boer wel laten controleren of dit gedeelte wel goed is, en soms weet zo,n boer niet eens dat die beerput daar zit.
Maar goed meeste van bokt weten het allemaal beter, hun gebert nooit iets

Nee, dat die boer het ook niet fijn vindt lijkt me duidelijk Maar dat vond hij de eerste keer dat het gebeurde waarschijnlijk ook niet. Waarom moet het dan NOG een keer gebeuren? Het paard is de dupe en niet de boer. Had ie er maar wat aan moeten doen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:21

verschrikkelijk zeg... ik hoop dat het paard erbovenop komt...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:27

Ik vind het heel erg voor het paard, en stom van de eigenaar dat hij het 2x heeft laten gebeuren.

Maar ik ben ook een boer, en ja mijn paard staat ook in een oude koeien stal. Maar dat betekend nog niet dat ik mijn bende niet voor elkaar heb.
Ik weet hoe zwaar het veel boeren hebben, en het boeren leven is echt niet makkelijk. Het lijkt wel leuk, maar het brengt verdomd weinig op.

Ik probeer het niet goed te praten voor die man. En het is ook super stom van hem. Hij had gewoon moeten zorgen dat zijn stal in orde was. Maar mensen ga nou niet alle boeren over 1 kam scheren!

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:13

Het is natuurlijk harstikke dom van die boer en natuurlijk zielig voor dat paard maar ik het wel een met wat ziggy_janet zei,, Omdat dit gebeurt zorgen gelijk niet alle boeren slecht voor hun dieren, Er zijn zat boeren die wel alles voor hun beesie's over hebbe.
En het is waar dat de meeste boeren het niet zo breed hebbe maar ze zorgen meestal wel goed voor hun beesie's omdat ook een deel is waar ze mee verdienen, Ze hebben er toch in geinversteert!

Weet iemand eigelijk al hoe het nu met dat paard gaat? >;)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:21

Die "stomme" boeren zorgen er wel voor dat er eten is voor iedereen. Maar dat even terzijde.

Het is bij ons op stal dus ook ooit gebeurd, twee paarden tegelijk door de vloer, eentje heeft het niet gered. Echt verschrikkelijk rot, ik was toen nog best jong en het heeft behoorlijke indruk op me gemaakt. Natuurlijk is alles toen in orde gemaakt. Betonrot is heel verradelijk, het ziet er zo op het oog prima uit, maar ondertussen zak je er zo door. Natuurlijk wel stom om zoiets twee keer te laten gebeuren.

Vorig jaar in een varkensstal heb ik zo een handjevol biggen zien verzuipen, door de betonrot zakten ze zo door de roosters en de gierput in. Even later bleek dat je als mens dus ook niet op die roosters kon staan Gelukkig was de put niet al te diep maar die biggen waren binnen no time naar de bodem gezakt, blijkbaar doen de gassen ook een boel kwaad. Echt heel naar. Na afloop konden we wel lachen om het hele tot-je-buik-in-de-stront verhaal, maar zoiets is echt doodeng en levensgevaarlijk. Ik loop tegenwoordig liever helemaal niet meer op roosters waar een mestput onder zit...