Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zigomar17 schreef:Jeetje. Is wel beetje dom!!
Maja er zijn nog meer hengsten gelukkig.
En iemand bedreigen om een afwijzing tja die mensen hebben er verstand van dus laat hun het oplossen denk ik zo.
Moeilijk onderwerp..
Sjoert schreef:Hele bericht:Citaat:
Hengsten van Stal Zoer uit Echten zijn twee jaar niet welkom op keuringen van het KWPN. Dat heeft de tuchtcommissie van het stamboek bepaald.
Zoer kreeg de straf opgelegd omdat hij volgens het KWPN leden van de hengstenkeuringscommissie zowel lijfelijk als verbaal heeft bedreigd. Dat gebeurde tijdens de eerste bezichtiging in november in Ermelo. Zoer maakte zich toen kwaad over de afwijzing van twee van zijn hengsten.
Zoer is niet van plan om op z’n woorden terug te komen. Hij leeft al langer in onmin met het KWPN. Zoer gaat nu waarschijnlijk zijn jonge hengsten aanbieden bij het AES.
romygic schreef:goh nicolina heb je het weer op zoer gemunt?
Silvia schreef:Olive schreef:Zie de laatste Paard & Sport voor de volledige uitspraak van de tuchtcommissie. Hij heeft voor de 2e keer mensen van de jury in het openbaar bedreigd.
Ik neem aan de je de IDS (In de strengen) bedoelt?
daantjuhhh schreef:hier noemen ze hem die ouwe met die pijp...
het is een blijft een beetje een viespeuk, hij heeft ooit geprobeert mijn moeder te versieren,, mar ja goh.. welke vrouw heeft ie niet proberen te versieren??
haha
Estherh schreef:Bedreigen is niet zo slim maar dit is voortgekomen uit frustratie. Ik ken toevallig ook iemand die zijn eigen hengst heeft aangeboden aan de hengstenkeuring en niet werd goedgekeurd. Hij werd (zegt hij) kort daarna benaderd door een van de leden van de commissie om de hengst te kopen!! De hengst zou dan in de nakeuring wel goedgekeurd worden!! Deze ruin loopt nu overigens wel lichte tour!! Dit zijn niet op zich zelf staande berichten. Grote stallen met veel invloed krijgen makelijker een hengst goedgekeurd dan kleine fokkers en wanneer je zoals de heer Zoer niet op goede voet met de KWPN staat zul je dus tegengewerkt worden. Nog een voorbeeld: Het KWPN wilde Florencio (wereldkampioen bij de 5 en 6 jarige) eerst niet hebben maar konden er nu niet meer omheen en hebben ze hem wel goedgekeurd. Painted Black is ook zo een voorbeeld zo kan ik wel doorgaan............. kortom het is niet slim maar ik kan de frustratie van de heer Zoer wel begrijpen.