Hengsten van Zoer niet meer welkom bij KWPN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:48

vindt het zelf wel een goeie zet van zoer.
de keuringen die ik zelf mee gemaakt heb had ik ook soms me tweifels bij van dat ze zo'n paard afkeuren.
dus vindt het wel goed van zoer sr eens het zand laat opwaaien zodat sommige mensen misschien ook hun mening uiten.

maar dan nog het hoeft niet op bedreigingen uit te lopen dus het is opzich ook wel weer terecht dat hij geweigert wordt.
maar ook weer zonde want hij heeft vaak zat goede hengsten staan

daantjuhhhJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:56

Zigomar17 schreef:
Jeetje. Is wel beetje dom!!
Maja er zijn nog meer hengsten gelukkig.
En iemand bedreigen om een afwijzing tja die mensen hebben er verstand van dus laat hun het oplossen denk ik zo.
Moeilijk onderwerp..

KWPN en verstand?? dat gaat niet door 1 deur.
Maar ik ben het wel met de beslissing eens dat je niet om zoiets iemand gaat bedreigen.
Je vloekt een x injezelf, thuis vervloek je ze nog een x en dan is het verder gaan en niet meer zeiken!
En dan hoop je volgend jaar op meer geluk.
Dus ik vind het goed dat ze die oude zoer 2 jaar verbannen!
Maar denk niet dat het veel uitmaakt.
Hij zoekt wel iemand anders die zijn paarden er dan voorbrengt.

pandabeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:12

inderdaad niet zo netjes.
Kan je beter niet zeuren en de hengst bij het NRPS proberen goed te laten keuren. Als het dan een hele goede (sport) hengst wordt dan pakken ze hem bij het KWPN later toch wel.

romygic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:11

goh nicolina heb je het weer op zoer gemunt?

Rl_PrincEsS

Re: Hengsten van Zoer niet meer welkom bij KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:35

Het verhaal krijgt vast nog wel een staartje

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:42

Sjoert schreef:
Hele bericht:

Citaat:

Hengsten van Stal Zoer uit Echten zijn twee jaar niet welkom op keuringen van het KWPN. Dat heeft de tuchtcommissie van het stamboek bepaald.

Zoer kreeg de straf opgelegd omdat hij volgens het KWPN leden van de hengstenkeuringscommissie zowel lijfelijk als verbaal heeft bedreigd. Dat gebeurde tijdens de eerste bezichtiging in november in Ermelo. Zoer maakte zich toen kwaad over de afwijzing van twee van zijn hengsten.

Zoer is niet van plan om op z’n woorden terug te komen. Hij leeft al langer in onmin met het KWPN. Zoer gaat nu waarschijnlijk zijn jonge hengsten aanbieden bij het AES.

Niet zo netjes van hem

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:24

Wel raar...
Zonde voor de hengsten!

nicolina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:38

romygic schreef:
goh nicolina heb je het weer op zoer gemunt?

wat bedoel je nou weer?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:53

pittig bericht!
ze noemen hem niet voor niks boer zoer

daantjuhhhJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:25

hier noemen ze hem die ouwe met die pijp...

het is een blijft een beetje een viespeuk, hij heeft ooit geprobeert mijn moeder te versieren,, mar ja goh.. welke vrouw heeft ie niet proberen te versieren??
haha

Hans__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 02:31

Uiteraard heel begrijpelijk van het KHNS.. wel zonde van de hengsten maar dat komt vast elders wel goed..

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 02:40

Vroeger toen hij zelf nog reed was hij ook al niet zo`n lieverdje.Had ook een dekbok en die STONK.Dus alles stonk.

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 02:48

Silvia schreef:
Olive schreef:
Zie de laatste Paard & Sport voor de volledige uitspraak van de tuchtcommissie. Hij heeft voor de 2e keer mensen van de jury in het openbaar bedreigd.

Ik neem aan de je de IDS (In de strengen) bedoelt?

UUuhhh ja, foutje. Ik had toevallig van de week net die uitspraak zitten lezen. Vind ik altijd leuk, dat soort teksten zijn zo juridisch en dat is nou eenmaal mijn vakgebied.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:38

Zal hij zijn site ook wel gaan aanpassen , ik zag daar wel heel veel KWPN emblemen voorbij komen

Lida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:32

daantjuhhh schreef:
hier noemen ze hem die ouwe met die pijp...

het is een blijft een beetje een viespeuk, hij heeft ooit geprobeert mijn moeder te versieren,, mar ja goh.. welke vrouw heeft ie niet proberen te versieren??
haha

En is hij toen zelf ook naar een ander stamboek gegaan ?

nieuw2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:46

Zeer goede zaak. De mensen van het KWPN doen ook maar hun werk en dan denkt die Zoer, sr, wel even hun te kunnen bedreigen. Ik vind het een te milde straf.

nieuw2006

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:22

Het kan dan doodzonde van de hengsten zijn, maar zoiets mag nooit getolereerd worden. Zou ook heel raar zijn, hem zou het getolereerd worden want anders is het zonde van de hengsten en Jan met de pet met minder goeie hengsten krijgt meteen een straf want voor hem maakt het toch niet uit.

Nee, ik sta achter deze beslissing. Dit soort zaken mag nooit getolereerd worden.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:04

Tja, het was niet zo'n slimme zet van Zoer, maar ik kan me best voorstellen dat je een keer gefrustreerd raakt als er meerdere onnavolgbare beslissingen genomen worden over jouw hengsten.
Vind het eigenlijk een gemis voor het KWPN als er zo goede hengsten bij het stamboek wegblijven.

En de verhalen hier vind ik onsmakelijk en lachwekkend.
"Hij heeft mijn moeder proberen te versieren.."

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:04

hij vind misschien ook wel een andere manier om toch via kwpn te keuren

Estherh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:09

Bedreigen is niet zo slim maar dit is voortgekomen uit frustratie. Ik ken toevallig ook iemand die zijn eigen hengst heeft aangeboden aan de hengstenkeuring en niet werd goedgekeurd. Hij werd (zegt hij) kort daarna benaderd door een van de leden van de commissie om de hengst te kopen!! De hengst zou dan in de nakeuring wel goedgekeurd worden!! Deze ruin loopt nu overigens wel lichte tour!! Dit zijn niet op zich zelf staande berichten. Grote stallen met veel invloed krijgen makelijker een hengst goedgekeurd dan kleine fokkers en wanneer je zoals de heer Zoer niet op goede voet met de KWPN staat zul je dus tegengewerkt worden. Nog een voorbeeld: Het KWPN wilde Florencio (wereldkampioen bij de 5 en 6 jarige) eerst niet hebben maar konden er nu niet meer omheen en hebben ze hem wel goedgekeurd. Painted Black is ook zo een voorbeeld zo kan ik wel doorgaan............. kortom het is niet slim maar ik kan de frustratie van de heer Zoer wel begrijpen.

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 02:13

Estherh schreef:
Bedreigen is niet zo slim maar dit is voortgekomen uit frustratie. Ik ken toevallig ook iemand die zijn eigen hengst heeft aangeboden aan de hengstenkeuring en niet werd goedgekeurd. Hij werd (zegt hij) kort daarna benaderd door een van de leden van de commissie om de hengst te kopen!! De hengst zou dan in de nakeuring wel goedgekeurd worden!! Deze ruin loopt nu overigens wel lichte tour!! Dit zijn niet op zich zelf staande berichten. Grote stallen met veel invloed krijgen makelijker een hengst goedgekeurd dan kleine fokkers en wanneer je zoals de heer Zoer niet op goede voet met de KWPN staat zul je dus tegengewerkt worden. Nog een voorbeeld: Het KWPN wilde Florencio (wereldkampioen bij de 5 en 6 jarige) eerst niet hebben maar konden er nu niet meer omheen en hebben ze hem wel goedgekeurd. Painted Black is ook zo een voorbeeld zo kan ik wel doorgaan............. kortom het is niet slim maar ik kan de frustratie van de heer Zoer wel begrijpen.

Kortom.... geld, geld, en nog eens geld... IK ben regelmatig blij .... dat ik geen paard ben (van deze ' mensen. ') !!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:11

Negro is zo'n zelfde verhaal, de nabestaanden van de fokker die kort daarvoor overleden was hadden de hengst voorgebracht maar werd eruitgegooid terwijl de hengstenhouders achter de jury in een rij stonden om hem te kopen! Vervolgens wordt ie kampioen van de nakeuring!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:16

Ik denk persoonlijk, en uit ervaring dat als je in dit soort competities je begeeft (ik doe dat zelf met kattenshows) en je kunt niet tegen de frustratie dan moet je zoiets niet doen. Hoe lullig ook maar jurysport in welk opzicht dan ook blijft altijd mensenwerk en met mensen werk kom je nu eenmaal dingen tegen dat je denkt 'hmmm'. Ik heb voor mijn neus keurmeesters omgekocht zien worden opdat een kat Best in Show werd. En dat iedere week. Geloof me, de frustratie van deze man kan ik begrijpen >

uniqueV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:51

Zoals in dit topic blijkt weet iedereen hoe het KWPN werkt. Je kiest dus voor de club en zijn systeem of niet, niemand die je verplicht!
Nooit helemaal nooit is zinloos goed te praten!!!

uniqueV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:52

zinloos geweld!!!!