Hackers maken eind aan illusie dat chip als eigendomsbewijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

10y

Re: Hackers maken eind aan illusie dat chip als eigendomsbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:53

Alane chipverplichting bestaat (nog) niet in Duitsland, het is een keuze die je wel kunt maken. De "gewraakte" EU richtlijn is hier niet geïmplementeerd. Of het binnen afzienbare tijd zou kunnen gebeuren staat in de sterren.

Equidenpass bestaat hier inderdaad ook al veel langer en er wordt inderdaad strenger op toegezien dat je dat boekje bij je hebt zodra je je op de openbare weg begeeft met je paard. Echter de verbinding paardenpaspoort en chipverplichting bestaat dus niet. Daarmee bedoel ik dus voor de duidelijkheid, dat je je paspoort wel krijgt, maar er niet gechipt hoeft te worden. Wat wel moet gebeuren is dat het paard gecontroleerd aan hand van de beschrijving op het stamboekpapier, beoordeeld en geschetst moet worden door bijvoorbeeld een dierenarts, die er met zijn handtekening en stempel garant voor staat dat het paard zoals het op het stamboekpapier is beschreven (op de registratie van mijn paarden zijn tevens alle aftekeningen en merkmalen ingetekend door het stamboek) ook dat paard is dat hij ter bezichtiging krijgt aangeboden. Deze schets met handtekening wordt dus mee in het paspoort gebonden.

Quote: Dacht dat de cijfers vwb verschillend DNA in 1 dier groter is dan de kans dat je chip de geest geeft...

Dat is een interessante stelling. Ik zal deze stelling eens het stamboek en het DNA laboratorium voorleggen. Een stamboek met meer dan 4 mio geregistreerde en bijna evenzoveel DNA getypte paarden zou dergelijke cijfers wel eens in huis kunnen hebben. In ieder geval zouden zij kunnen weten, daar zij dit behoorlijk streng controleren, hoeveel keer op een x aantal paarden afwijkend DNA materiaal wordt gevonden.

Ondanks alle ingebouwde beveiligingen, zullen mensen die willen frauderen altijd wel een weg vinden dit ook te doen. Daar maak ik me ondertussen allang geen illusies meer over.