Mestregels overvallen paardenhouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:49

Het verschilt per gemeente idd wanneer je nu hobbymatig bent of professioneel. Stel je bent in je gemeente hobbymatig onder de 7 paarden. Dan zegt dit nog niks over je mest. Bij de mestwet word er gekeken naar hoeveel je produceert. Als je onder een bepaalde hoeveelheid valt dan hoef je daar verder niks voor te regelen. (Ik weet de grenzen zo niet uit mijn hoofd, maar die zijn allemaal wel te vinden op de site van de lnv) In mijn geval zou dit betekenen: Voor de gemeente ben ik professioneel, we hebben 11 paarden/pony's op stal. Dit zijn voornamelijk Haflingers. Bekijk ik nu de mestwet, en bereken ik mijn norm. (Totale uitstoot van mijn mest) Dan val ik nog onder de norm, dus hoef ik het niet te registreren. Maar omdat ik als bedrijf word bekeken moet ik wel aan de voorwaarden voldoen. Ik geloof dat ik zo alles een beetje duidelijk op een rijtje heb... Mocht iemand aanvullingen hebben hoor ik dat graag!

Ddartel

Re: Mestregels overvallen paardenhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:04

bij ons is de stalhuur met 10 Euro in de maand omhoog gegaan door dit gelul, ik heb 2 paarden en betaal nu bijna meer dan mn hypotheek aan stalgeld, je moet echt goed in bedeeld zijn wil je nog een beetje op een knappe stal een paard in pension kunnen houden. Dat wordt dit jaar flink wat overuren maken.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:42

daar krijgen wij info over op school

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:24

en iedereen gaat meer en meer betalen daar komt het toch op neer het viel mij trouwens pas al op dat er meer maneges te koop worden aangeboden...toeval?!
ik heb er gelukkig maar 3 en rijden de mest uit op ons eigen land daar hebben we gelukkig niet meer administratie en zorgen over!

weet zeker dat als het helemaal door is en duidelijk is hoeveel maneges en andere stallen moeten gaan betalen dat ze de prijzen nog een keer omhoog gooien...vind het wel jammer want voor sommige mensen word het gewoon te duur...

shemar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:51

Bij ons wordt de mest altijd gratis opgehaald, dan wordt er een natuurgebied hier in de buurt mee bemest. Ben benieuwd hoe dat dit jaar zal gaan.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:58

Is dit enkel voor Nederland of ook voor België?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:09

volgens mij bedenken alleen de nederlanders zoiets...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:02

Blue_Star schreef:

Wat denk je! Alleen Nederland natuurlijk. Nederland het braafste jongetje van de EU. Net als heel veel andere dingen.
In Europa krijgt elke inwoner 15.000 liter water per jaar van de regering. Behalve Nederland BV.
Belgie, nog even en we komen er aan. Weg uit dit pleuris land met onnodige regeltjes en achtelijke wetjes.
Wat denk je van andere idiote regels voor boeren en tuinders. Geen wonder dat boeren stoppen met boeren. Het is toch niet leuk meer. Ze zijn meer achter het buro te vinden als in een stal bij de dieren.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:30

PhiaBink schreef:
Blue_Star schreef:

Wat denk je! Alleen Nederland natuurlijk. Nederland het braafste jongetje van de EU. Net als heel veel andere dingen.
In Europa krijgt elke inwoner 15.000 liter water per jaar van de regering. Behalve Nederland BV.
Belgie, nog even en we komen er aan. Weg uit dit pleuris land met onnodige regeltjes en achtelijke wetjes.
Wat denk je van andere idiote regels voor boeren en tuinders. Geen wonder dat boeren stoppen met boeren. Het is toch niet leuk meer. Ze zijn meer achter het buro te vinden als in een stal bij de dieren.

Bereid je dan maar goed voor vooraleer je in België komt,hier is het ook niet super,niet alleen op paardengebied.
Vb:ze gaan de kinderbijslag afschaffen voor gezinnen met 1 kind

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 06:55

Blue_Star schreef:
Bereid je dan maar goed voor vooraleer je in België komt,hier is het ook niet super,niet alleen op paardengebied.

zodat mensen zich genoodzaakt zien om aan een 2e kind te beginnen. zo willen ze een beetje dwingen he.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:09

Desiree schreef:
Blue_Star schreef:

zodat mensen zich genoodzaakt zien om aan een 2e kind te beginnen. zo willen ze een beetje dwingen he.

En dan zitten ze te zeiken dat de wereld overbevolkt is
Bv:Er komt een speciale behandeling voor kankerpatiënten,deze zou beter zijn en er zijn al goede resultaten ervan.....maar niet alle vrouwen(het gaat hier om borstkanker)kunnen het betalen
Schrik maar niet als je in België komt,hier is het niet veel beter
Maar we gaan vreselijk offtopic

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:32

We hebben wel meer paarden maar met een van 29+ en twee veulens mag je toch echt van hobbymatig spreken. De mest kwamen ze altijd tegen betaling ophalen maar nu wordt het veel duurder. Ze mogen nog maar een klant per vracht doen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen en misschien gaan we wel geheel op vlas over. Is nog minder sjouwwerk ook.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:44

Blue_Star schreef:

is duitsland dan nog een idee
[/quote]

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:07

DendroFleur schreef:
We hebben wel meer paarden maar met een van 29+ en twee veulens mag je toch echt van hobbymatig spreken. De mest kwamen ze altijd tegen betaling ophalen maar nu wordt het veel duurder. Ze mogen nog maar een klant per vracht doen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen en misschien gaan we wel geheel op vlas over. Is nog minder sjouwwerk ook.

Vlas is echt heel duur ophalen...zo 400 euro per keer.

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:00

DendroFleur schreef:
We hebben wel meer paarden maar met een van 29+ en twee veulens mag je toch echt van hobbymatig spreken. De mest kwamen ze altijd tegen betaling ophalen maar nu wordt het veel duurder.
Ze mogen nog maar een klant per vracht doen
. Ben benieuwd hoe het gaat lopen en misschien gaan we wel geheel op vlas over. Is nog minder sjouwwerk ook.

Ik wacht nog op de regel dat we voor ieder paard een apart hoopje moeten maken .