Beer op de weg blijkt dode pony

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:54

runningkawa schreef:
Dat later melde vind ik wel altijd verdacht
hoediep had die man in het glaasje gekeken?

dat bedoel ik idd...

arme pony en sneu voor het baasje, ben benieuwd hoe die pony op de weg kwam..

Splash

Re: Beer op de weg blijkt dode pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:12

Stel dat het een persoon zou zijn geweest die daar op de weg lag. Hoe zou er dan gereageerd zijn op de persoon die is door gereden. Zo'n moment kan om leven en dood gaan. Hoe erg je ook geschrokken bent, je rijdt toch niet door!!!! En als je niet durft te gaan kijken dan zorg dat de politie meteen komt, iedereen heeft toch tegenwoordig een gsm!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:13

Juist
ff bellen om de hoek, als je echt niet durft te kijken is zo gebeurd.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:18

wie weet leefde die pony nog ? ik vind dit toch wel heel erg, laat het teminste iemant weten dat je iets of iemant hebt aan gereden !

Nathalie02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:05

Ik vind dit ook niet kunnen. Vind ik trouwens ook als je een eend aanrijdt. Als je kan stoppen leg het dier dan langs de kant van de weg als het dood is. Maar goed zelfs stoppen voor een aangereden pony lijkt te veel....

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:24

Ik weet waar het is, zit nu in waalwijk.
Een hele donkere gevaarlijke weg met aan de ene kant snelweg en aan de andere kant weilanden en daartussenin loopt een oerenweggetje waar veel op gecrossed wordt binnendoor.
Weet wel dat daar 3 'kind off' friezen staan en een aantal zwarte shetlanders..
En heb een tijd geleden gezien dat de draad van dat weiland met die friezen helemaal kapot was. waar ze zo de straat over konden steken. Dus heb ik weer een beetje in elkaar geflanst en briefje voor de eigenaar opgehangen.. weet niet zeker of het 1 van die is..
Anders is het wel een heel klein baby beertje geweest..
Zal vandaag/morgen eens langsrijden..

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:35

Jeetje: je stapt toch juist uit om te kijken wat er gebeurd is en of je de pony misschien nog kan helpen? Misschien was de pony helemaal niet op slag dood: wie weet hoe lang dat arme dier daar gelegen heeft. Ik snap dit soort mensen echt niet.

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:36

Nope, als het een vrouw was geweest, dan had ik het nog wel kunnen voorstellen. Dat is ook niet echt veilig dan als die uit zou stappen. Maar een man? Pfff! Inderdaaad, misschien wel glaasje op en toen maar effe ontnuchteren...?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:48

Een vrouw stapt toch ook uit,als het mij gebeurt stap ik uit.Ik vind dat je op zo'n moment niet gaat zitten denken ,ik ben een vrouw ,ik blijf zitten

maar ja ik zal wel een vreemd soort vrouw zijn.Ik heb het een poos terug gehad met een waterkip.Heb het beestje keurig naar de dierenarts gebracht.Hij had een gebroken vleugel.Die is gerepareerd en omdat het een watervogel was en dus niet hoeft te vliegen kon die na 14 dagen weer vrijgelaten worden.

Van de zomer toen ik tussen de weien reed met mijn auto ben ik ook gestopt.Ik zag in een flits "iets "langs de kant van de weg.Dat bleek een 5 weken oud kitten te zijn.Natuurlijk ,stop ik.Hoewel mijn man die keer minder blij was want dat geval zit hier nog.

En ik blijf erbij als je niet stopt ,dan hoor je niet in een auto thuis.

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:53

wat heeft het eigenlijk met mannen/vrouwen te maken of ben ik nou blond verder snap ik ook niet dat je gewoon doorrijdt, okee, het is logisch dat je geschrokken bent maar dan nog. het is gewoon onvoorstelbaar.
ik beschuldig de man nergens van hoor want het is moeilijk om te zeggen wat je zal doen, het is makkelijk om te zeggen "ik zal uitstappen" ,,,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:59

En toch weet je als je iets aanrijdt, iets groot en het valt dan kan je daar aardig van onder de indruk zijn. Was misschien een oude man en die kon zich niet voorstellen dat hij iets had doodgereden. Is in paniek naar moeder de vrouw gereden en die heeft hem weten te troosten en toen had hij genoeg moed om zich te melden. Stel je voor dat iemand je heeft gezien, maar kan ook zijn omdat hij het toch zijn plicht voelde dit te doen.

Nu was het een pony voor ons gruwelijk, maar idd als het een mens was? Daarom heb je ook 24 uur de tijd om je na een ongeval te melden bij de politie, daarna is het onherroepelijk doorrijden na aanrijding. Die 24 uur wordt je gegeven om bij je zinnen te komen. Mensen in paniek denken vaak maar aan 1 ding, zo snel mogelijk naar huis, naar moeder de vrouw en dan wordt je wakker uit de nachtmerrie. Misschien had die man geen mobieltje en is hij na zijn kalmerende Douwe Egberts met moeders naar het buro gegaan. Die borrel als die veel was, zal nog wel wat in zijn bloed zitten. Maar voor een dier geldt dat niet, dat doodrijden. De blaastest kan dan wel wat uitwijzen, maar de tralies krijgt hij er niet voor. Trouwens een lichtmast kapot rijden en doorrijden is evengoed doorrijden na aanrijding. Wat jullie bedoelen is een slachtoffer in hulpeloze toestand alleen laten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:03

OMG, wat erg zeg.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:06

wat erg, zou je pony maar zijn!! vriendin van me heeft het ook gehad, pony was alleen niet opslag dood maar moest afgemaakt worden... Ik weet van haar dat ze zo in een schok was, dat ze eerst na huis is gereden en toen pas die mensen heeft gebeld... stom, erg vervelend, maarja zoiets maak je niet elke dag mee, dus weet je van te voren ook nie hoe je zou reageren...

pandabeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:27

Mijn pony staat ook in Montfoort. is ook zwart.
Ze is 2 jaar geleden aangereden, maar had gelukkig helemaal niks.
Daar staan ook een aantal zwarte shets.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:20

Raar en zeker schrikken voor eigenaar en bestuurder van de auto natuurlijk!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:54

mijn oom heeft het ook een keer mee gemaakt
er sprong plotseling een hert voor zijn auto hij kon helaas niet gelijk uit wijken en klapte zo op het hert
hij stopte gelijk en ging kijken of ze nog leefde maar helaas ze was in een klap dood.
hij heeft het hert achter in zijn auto gelegt ( had een grote laat ruimte)en mee genomen naar de politie bureau en heeft zich aan gegeven en uit gelegt wat er gebeurde en het hert afgeleverd
hij kon het niet over zijn hart verkrijgen om het beesje telaten liggen in het donker en voordat de politie er is en haar opgeruimd hadden kon hij er niet op wachen

Esprie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:01

Echt verschrikkelijk voor die pony zeg.
Maar ik vind wel dat de eigenaar beter op die pony had moeten letten.
Maar het slaat echt nergens op dat die man gewoon doorrijd nadat
hij die pony had aangereden.
Naja, al met al is het gewoon hartstikke zielig dat die pony zo
aan zijn einde heeft moeten komen.

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:21

Maaikietje schreef:
Ik weet waar het is, zit nu in waalwijk.
Een hele donkere gevaarlijke weg met aan de ene kant snelweg en aan de andere kant weilanden en daartussenin loopt een oerenweggetje waar veel op gecrossed wordt binnendoor.
Weet wel dat daar 3 'kind off' friezen staan en een aantal zwarte shetlanders..
En heb een tijd geleden gezien dat de draad van dat weiland met die friezen helemaal kapot was. waar ze zo de straat over konden steken. Dus heb ik weer een beetje in elkaar geflanst en briefje voor de eigenaar opgehangen.. weet niet zeker of het 1 van die is..
Anders is het wel een heel klein baby beertje geweest..
Zal vandaag/morgen eens langsrijden..

Maar als het 1 van hun was, dan had de eigenaar ook wel dat draad goed kunnen maken, en was het niet gebeurt,, toch??

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:36

ownee
Dat is kei erg !!

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:39

jha dat snap ik dan ook niet ..

gompie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:54

Of die man of vrouw nu gedronken had of niet, geschrokken was of niet............DOORRIJDEN na een aanrijding is STRAFBAAR!! Het had inderdaad een mens kunnen zijn...............
Als de pony heeft liggen lijden........verschrikkelijk!!

Een oom van een vriend van mijn dochter heeft ooit op de ventweg naast de snelweg van Loon op Zand naar Tilburg 2 paarden aangereden die losliepen op de weg in het donker.........Hij kreeg ze vol op de moterkap en een kwam met zijn benen door de voorruit en die man kreeg 2 hoeven recht in zijn gezicht. Hij heeft kritiek gelegen en de paarden waren dood. Zoiets is verschrikkelijk, maar de eigenaar van de paarden is verantwoordelijk. Ook al kan je er niks aan doen dat je paarden ontsnapt zijn, verantwoordelijk blijf je altijd.............

Daarom ben ik blij dat mijn paard nooit zonder toezicht buiten staat en al helemaal niet in het donker!!

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:40

Ja, een vriendin van mij die haar pony die schoot er een x vandoor, en toen schoot die pony de weg over, en toen kwam er een auto aan, die te snel reed, (90 km p.u. over een weg waar je 50 mag) en die pony die klapte er tegen aan, was dood met 3 botbreuken en zijzelf had een ernstige hersenschudding en een verbrijzeld onderbeen, kan nooit meer lopen... en die man reed DOOR! met een ingedeukte motorkap, nooit gemeld.. dat is erg.....

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 05:04

Mijn god ik heb ooit een keer een konijn aangereden omdat een of andere buizerd dat ding zat op te jagen. Zelfs een konijn voel je onder je wiel hoor (laat staan een pony). Ik zag het dier spartelen en het enige dat ik dacht op dat moment: nou dan raap je hem zelf ook maar op (die buizerd). Die (ik wil vloeken maar doe het niet) buizerd ging er dus mooi vandoor zonder konijn. Ik in de achteruit, uitgestapt en het konijn dat niet helemaal goed was opgepakt. Ik heb hem in de auto gelegd om naar de dierenarts te rijden om hem in te laten slapen, maar bij aankomst bleek die toch al dood te zijn (ik was te laf om hem zelf de nek om te draaien en hem uit zijn lijden te verlossen).

Om een lang verhaal kort te maken. Je kunt echt niet een pony aanrijden zonder dat je het zelf merkt!

Dus ga het niet voor de bestuurder opnemen (hoe oud die ook is)!