Paard botst tegen auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Paard botst tegen auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:10

@ stacey: geen idee, ik hoor het nog wel deze week denk ik. Zodra het weer clubtraining is.

@ aminatjj: ja ik ken ze. Ze hebben toch wel een vrij goede weide denk ik, en het zijn geen personen die heel nalatig zijn. Absoluut niet.

@ Annick: ik weet niet wat die mensen hun achternaam is. Zal het even navragen

@ Sorane: geen voorbarige conclusies trekken zonder dat je weet oevr wie of wat het gaat, alsjeblieft

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:24

Dit heeft niets te maken over wie het gaat. Het gaat er om dat mensen hun paard niet klakkeloos in de wei moeten gooien.

Maar goed het is blijkbaar raar om aan het welzijn van je paard EN medemens te denken...

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:43

Sorane schreef:
Dus jullie zetten je paard ook in een weide zonder even te kijken of het dier daar wel veilig staat?

Dat gebeurd namelijk wel, anders neemt zo'n dier de benen niet.

Als je je paard maar klakkeloos in een weiland gooit zonder de omheining te controlleren dan denk je niet genoeg om het welzijn van je paard en andere mensen.

@Sorane; Hoe denk je nu een omheining te controleren of die veilig is? Wat is een veilige omheining? Een staaldraad die niet breekt maar ze de hals over snijdt als ze op de vlucht zijn voor een hond of een landende luchtballon? Of een prikkeldraad, ja dat houdt ze wel tegen. Een veilige afsluiting Sorane, is een afsluiting die ontsnappen mogelijk maakt als het nodig is. En aangezien niemand weet waarom deze paarden ontsnapt zijn is deze opmerking wel zeer kort door de bocht!
Af en toe gebeurt dit nu eenmaal als ze voor iets vluchten. Dit kan best een hond geweest zijn, kleine kinderen, een jager die in hun veld een fazant afschiet, of wat dan ook.
Mijn paarden staan in hetzelfde dorp, ik heb nog nooit paarden gezien die uitgebroken zijn. Ik hoorde het die ochtend in de verkeersinfo op de radio en werd er wel even stil van. Eén ding is duidelijk, die van jou waren het niet. Staan die dan in een weide met hekken rondom?

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:07

Pff roept herinneringen opp .. mn paard was ook ontsnapt, over het hek gesprongen en toen de provinciale weg op gerend .. k kwam net uit school en toen ineens werd zo mn paard doodgereden door een vrachtwagen, vlak voor mn neuss .. marjaa..

Ik hoop dat alles goed komt met dat beestje !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:20

Ik heb op een renstal gewerkt en daar hadden ze een omheining van 1.80 rond de paddocks van de hengsten.Op een dag is er ene gewoon erover gesprongen en in galop de snel weg amersfoort -amsterdam op .Buiten wat blikschade ook godszijdank niks.

Wij hebben trouwens ook al gehad dat er een luchtballon naast onze wei geparkeerd werd.Dat zijn altijd onverwachte dingen waar je geen rekening mee kan houden.

Maar ik moet ook zeggen dat bij ons in de buurt een weitje met paarden staat.Die staan achter prikkeldraad gerepareerd met stro touwtjes.Daar vraag ik me echt iedere keer weer af hoe het komt dat die paarden niet weglopen,bovendien hebben ze ook nog een schrale wei.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:45

Sorane, het is niet raar om daar aan te denken, maar hoe weet jij dat hier iemand klakkeloos de paarden in de wei heeft gegooid.
Zelf heb ik ook wel eens een wei met schriklint helemaal nagelopen waar een uur later toch een paard doorheen ging.
Wat dan, een muur van 2m50 eromheen bouwen?
Of staan ze bij jou de hele dag op stal om te voorkomen dat er nooit eens een uit zal breken?
En zelfs daar kunnen ze uit ontsnappen.
Natuurlijk ben je als automobilist niet blij als je een paard tegenkomt en kan het verkeerd aflopen maar ik kan me niet voorstellen dat ieder losgebroken paard die kans heeft gekregen door een eigenaar die nooit de omheining controleerde.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:16

nog eentje: Sorane, er kan ALTIJD wat gebeuren. mijn paard heeft een poosje in een weiland langs een weg gestaan, een goed onderhouden weilandje met veilige afrastering van 1,20 meter hoog. hij is toen opgejaagd door een hond, en over het hek gesprongen. hij had een jaap in zijn been van zo'n 15 cm, doodeng. gelukkig is hij linea recta naar huis gekomen, en heeft hij er niks blijvends aan over gehouden, zelf geen angst voor rennende honden. hij kon daana alleen niet meer in zijn eentje in dat weiland. het hoeft dus niet aan de eigenaar te liggen, er kan best iets gebeuren waardoor het paard een reden heeft om uit te breken, zelfs met deugdelijk hekwerk.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:21

oef... gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. hopen maar dat het gewonde paardje helemaal herstelt.
ik heb het ook ooit gehad toen ik aan het rijden was. mijn paard draaide ineens om, vlak naast een auto. zat hij met zijn kont op die auto! wij kwamen met de schrik vrij, de auto had een flinke deuk in de motorkap en de wielkast...

Heeft de vorige eigenaar ook wel eens gehad met mijn tinker...
Auto had inderdaad eeen flinke deuk

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:58

wat erg ........nou ben echt blij dat het goed is afgelopen hoor .
had ik ook een keer met ons paard . me moeder was der in de paddock aan het zetten en toen deet ze het halster af voordat ze in de bak was , starlight (ons paard) was regtstreeks uit die paddock gegalopeerd en me moeder dacht dat ze naar haar box ging , maar nee ............. een vriendin mandy en ik zaten bij de stallen en dagen dat het een arabier was maar het was starlight . toen kwam een van de stal houder's dochter aan rennen en zei : BIKS BIKS .Toen ging ik naar buiten met mandy en zagen we dat het starlight ws . Gelukkig kwamden er geen auto's aan maar een gits zwart paard op een avond op een donkere weg . en vorig jaar was er p onze stal een tinker met zijn verzogster naar buiten in het park zonder zadel zonder hoofdstel zonder capm of wat dan ook alleen maar een halser en touw naar het park . op begeven moment hoerde we hoefijzers van een zwaar dravend paard en keken was die tinker op het fietstpad zonder zijn verzorgster . we waren met zijn tienen een hele tijd zoek om dat diertje te vangen en waren er tien die brachten haar naar haar box en tien man die haar verzorgster gingen zoeken .

nou zo zie je maar weer.

saartjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:02

heey... bij ons op de manege lopen paarden ook wel een los maar die gaan gelukkig het erf niet af dus eigelijk gebeurt er dan niet veel met ze.
alleen 1 ponytje deed dat wel en werd aangereden en omdat ze al 30 was had ze volgens de veearts geen kans meer dus moest ze wel ingeslapen worden
het was wel zielig om te horen vooral omdat die pony altijd met ons mee gong naar de nk carrousel !!maar nu is die er niet meer
en hebben we geen pony meer die onze mascotte speelt|(

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:25

mijn paarden lopen ook wel eens los op het erf, maar ze komen niet bij de weg. de enige weg waar ze wel komen is zo'n klein weggetje, maar daar rijdt niemand hard, en ze zien ze van een afstand staan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:06

Phoe, gelukkig dat het goed is afgelopen.

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:35

ik heb sefl ook ervaring met onse paardjes die ontsnapte en de weg op rende de politie was er ook bij gekomen en de wegen werden afgezeten egt eng straks dan heb je geen pony waaar je so veel van houd er niet meer ik moet er niet aan denken @!