Sorane schreef:Dus jullie zetten je paard ook in een weide zonder even te kijken of het dier daar wel veilig staat?
Dat gebeurd namelijk wel, anders neemt zo'n dier de benen niet.
Als je je paard maar klakkeloos in een weiland gooit zonder de omheining te controlleren dan denk je niet genoeg om het welzijn van je paard en andere mensen.
@Sorane; Hoe denk je nu een omheining te controleren of die veilig is? Wat is een veilige omheining? Een staaldraad die niet breekt maar ze de hals over snijdt als ze op de vlucht zijn voor een hond of een landende luchtballon? Of een prikkeldraad, ja dat houdt ze wel tegen. Een veilige afsluiting Sorane, is een afsluiting die ontsnappen mogelijk maakt als het nodig is. En aangezien niemand weet waarom deze paarden ontsnapt zijn is deze opmerking wel zeer kort door de bocht!
Af en toe gebeurt dit nu eenmaal als ze voor iets vluchten. Dit kan best een hond geweest zijn, kleine kinderen, een jager die in hun veld een fazant afschiet, of wat dan ook.
Mijn paarden staan in hetzelfde dorp, ik heb nog nooit paarden gezien die uitgebroken zijn. Ik hoorde het die ochtend in de verkeersinfo op de radio en werd er wel even stil van. Eén ding is duidelijk, die van jou waren het niet. Staan die dan in een weide met hekken rondom?