Werthino Sold to Belgian Dressage Stable Engelen-Mourmans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesvb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:14

Barbara_m schreef:
Heb m een aantal keren in de ring gezien en een keer bij Kebie zelf. ROOMPAARD*

Maar je moet t er wel uit krijgen, Kebie is toch niet de 1e de beste...
Ben benieuwd hoe het gaat lopen

Perlino

Re: Werthino Sold to Belgian Dressage Stable Engelen-Mourman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:17

Damn... mooi paard!!!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:00

leuke foto met die doorgehangen teugel!!! hahahaha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 01:20

Ook de KNHS brengt dit nieuws, in een persbericht over de kaderwijzigingen:

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23469&PCatID=1000

KNHS schreef:

Wijzigingen in dressuurkaders (23/12/2005)

Ermelo - De dressuurkaders van de Junioren, Young Riders en Senioren hebben na de wedstrijden van het afgelopen weekend de nodige wijzigingen ondergaan.

(...)
Bij de senioren werd de combinatie Bart Bax (Luyksgestel) en Krawall twee weken geleden aan het B-kader toegevoegd. Ook Kebie van der Heijden (Weert) en Werthino zouden dankzij de behaalde score tijdens de Olympia Horse Show in Londen aan dit gezelschap toegevoegd worden, maar de KNHS ontving het bericht dat Werthino aan de Belgische dressuurruiter David Engelen is verkocht.

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:37

Een mooi aanwinst voor ons Belgenlandje. Ben eens benieuwd hoe het met Davind Engelen gaat gaan op wedstijd met deze Werthino.

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:20

-wow .............weet miet wat ik moet zeggen over dat paard, maar in ieder geval een supppppeeeeerrrrrr mooi paard kwijl

Theake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:11

Mooi voor ons landje!!

horseman1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:31

Proficiat met je aankoop David. Het is zeer zeker een grote aanwinst voor ons kleine dressuurlandje. Ik weet zeer zeker dat Werthino in goede handen bij je is en ik wens je veel succes ermee.
Groetjes Tom

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:58

Dit meldt Anky's website erover:
www.anky.nl

Citaat:

Werthino Verkocht aan Belgische Dressuurstal Engelen-Mourmans (23/12/2005)

Kebie van der Heijdens Grand Prixpaard Werthino is verkocht aan de Belgische dressuurstal Engelen-Mourmans. Na een excellent optreden in de wereldbekerwedstrijd van London verkocht Craig Rawlins van Stal Korenbloem de 9-jarige Hannoveraanse ruin Werthino (v. Werther x World Cup) aan David Engelen, die het paard op Grand Prixniveau zal uitbrengen in 2006.

“David en zijn vrouw Nanon waren al een tijdje op zoek naar een Grand Prixpaard en het klikte meteen met Werthino,” zei Rawlins. “Het zal een combinatie worden die veel kan bijdragen voor de dressuursport in België. David reed Werthino voor het eerst drie weken geleden en de uitstekende resultaten in London gaven de verkoop een push. Kebie vindt het jammer dat ze haar toppaard verliest, vooral omdat ze hem een van de beste vond die ze ooit gereden heeft, maar ze staat er heel professioneel tegenover. We hebben twee opvolgers voor haar.”

David Engelen, die met de 10-jarige Belgische warmbloed merrie Rosantica (Camus x Saint Philippe xx) internationaal op Intermediaire I niveau rijdt, is zeer gelukkig met de aankoop van Werthino. “Hij is het perfecte paard waarmee ik veel Grand Prixervaring kan opdoen. Die ervaring kan ik dan ook overbrengen op Rosantica, waardoor ik haar wedstrijdcarrière in een stroomversnelling kan brengen. Ik wil beide paarden in de Grand Prix uitbrengen in de lente. Door twee paarden op dit niveau te hebben, is het ook eenvoudiger om geïnviteerd te worden op CDI’s,” aldus Engelen.

Samen met zijn vrouw Nanon managet Engelen een professionele dressuurstal in Lanaken (BEL). Hij wordt getraind door Jan Nivelle, met wie hij ook bemiddelt in de verkoop van paarden en samenwerkt op clinics. Daarnaast gaat hij geregeld op weekendstages bij Dr. Uwe Schulten-Baumer in Duitsland. Nanon Mourmans is de drijvende kracht in de organisatie van de stal.

De verkoop van Werthino is een grote stimulans voor de dressuursport in België, voornamelijk omdat het een paard is dat in Nederland A-kader potentieel heeft en nu naar België afzakt om er een plaats in het Grand Prixteam te veroveren.

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:50

Goh, ik herinner me David Engelen nog van de clinic van Nivelle in de Ruiterschool vorig jaar. Die Rosantica was een super goede maar erg moeilijke merrie. Het zag er een erg talentvolle ruiter uit, dus ik ben ook zeer benieuwd naar hoe ze het gaan doen

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:41

Ha grappig om haar op Bokt te zien..
Zij Kwam altijd rijden bij de stal waar ik gewerkt heb..

Super mooi paardje..!

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:38

Kreeg onlangs te horen van een vriendin dat een donker gekleurd
paard veel beter in de picture ligt bij de jury dan een simpele vos.
Mijn reactie over smaak valt te twisten maar een vos is in ieder
geval smaakvol.
Werthino fonkeld als een briljant. Vind het een schitterend dier.
Thja verkocht het is maar net hoeveel de gek er voor geeft.....
Alles heeft zn prijskaartje en is het dan realistisch om een dier te
houden wanneer er een hoofdprijs voor wordt gegeven....
Nee.........

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:43

Waauw echt super mooi

SarahJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:05

Idra schreef:
Goh, ik herinner me David Engelen nog van de clinic van Nivelle in de Ruiterschool vorig jaar. Die Rosantica was een super goede maar erg moeilijke merrie. Het zag er een erg talentvolle ruiter uit, dus ik ben ook zeer benieuwd naar hoe ze het gaan doen
Rosantica was een van de meest beloftevolle paarden in België. Jammergenoeg is dat er de voorbije jaren niet echt uitgekomen. Ik hoop voor Engelen dat hij in de toekomst de verwachtingen wel kan waarmaken, zowel met Rosantica als met Werthino .

Nieuwe GP combinaties on the scene, ik kan het alleen maar toejuichen ! Want eerlijk is eerlijk, het deelnemersveld hier in België is maar erg beperkt. Met 2 à 3 combinaties per wedstrijd ...

Oranje007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:53

s wel ineens veel dressuur publiciteit ! Hopen dat david eruit kan krijgen wat zijn vorige amazone kon of beter , dan stijgt het niveau in Belgie ineens pal vooruit
Rosantica is ook best mooi en soepel beestje vin ik

Pukdres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:28

SarahJ schreef [quote] ;"Rosantica was een van de meest beloftevolle paarden in België. Jammergenoeg is dat er de voorbije jaren niet echt uitgekomen. Ik hoop voor Engelen dat hij in de toekomst de verwachtingen wel kan waarmaken, zowel met Rosantica als met Werthino .
Nieuwe GP combinaties on the scene, ik kan het alleen maar toejuichen ! Want eerlijk is eerlijk, het deelnemersveld hier in België is maar erg beperkt. Met 2 à 3 combinaties per wedstrijd ..."

Ik ben het niet helemaal eens met Sarah. ik heb nog eens opgezoecht en zie dan dat Engelen met rosantica sinds dat hij ze heeft verschillende lichte tour overwinningen heeft behaald op nationaal niveau en bijna steeds geklasseerd was op internationale cdi's met zelfs 2* een 2de en 1* een 3de plaats in Groot-Brittanie , 3 * tweede in Topolcianky.

Maar afgezien daarvan heb ik begrepen dat Engelen zelfs niet rijdt om te winnen in de lichte tour omdat de trainer vindt dat het paard eerst routine moet opdoen zonder te denken dat hij telkens schow moet geven als er publiek is, Rosantica heeft immers de nodige schows gelopen vroeger. Nivelle heb ik ook eens horen zeggen dat het het moeilijkste paard was dat hij ooit gereden had (mentaal) en dat ze moete heeft met publiek zag je ook toen Nivelle ze drie (denk ik) jaar geleden in mechelen reed.
Als je dan zag hoe ze op die clinic liep met engelen dan vind ik dat toch goed werk, in de "paardekracht " stond niet voor niets dat hun optreden de "kers op de taart" was.
Bovendien, maar daar ben ik niet volledig zeker van, is het hem gelukt om bij Dr Schulten Baumer binnen te geraken (kwijl kwijl, javascript:smiley(':P')daar wil ik eens gaan kijken!!!) , iets wat zelfs Rothenberger niet lukte.

Maar iedereen heeft natuurlijk ( gelukkig ) zijn mening.javascript:smiley('*D');)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:04

Wat een mooierd *o/* Echt een mooierd geen andere woorden