Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sbine schreef:Neee dit klinkt niet te best![]()
Hoop niet dat het hier in de buurt ook ineens opduikt...
Als ik het goed begrijp lopen mijn paardjes die 's nachts naar binnen gaan en ook biks en muesli bijgevoerd krijgen dus geen gevaar?
Maak me hier wel een beetje zorgen over hoor..
Romykiki schreef:ooh vet eng, al die ziektes!![]()
offtopic: Ik woon in Gelderland, moet ik mijn paard inenten tegen rhino dan??
Coliena schreef:Vooraleer iedereen panikeert, wat is de datum van dit artikel? Ik heb op de pagina gekeken en de enige dtum die ik daar terug vind is 13/11/2004! Zou het kunnen dat dit het artikel is van vorig jaar? Ben zelf dierenarts en bij mijn weten is de ziekte dit jaar nog niet vastgesteld.
reeskees schreef:@ engeltjuh wat jij bedoelt is waarschijnlijk het rhinopneumonie virus. Dat schijnt thans ergens in drente rond te waren...Het is een bepaalde vorm van griep/verkoudheid bij paarden. Paarden krijgen flinke koorts ( zomaar een graad of 40.) Als er niets of telaat iets aan gedaan wordt, bestaat de kans dat dat het dier overlijdt. Met medicijnen is het goed te bestrijden.
Soms kan het zijn dat dit virus zich ook vast kan zetten in het ruggemerg, waardoor bijv ataxie kan optreden.
Drachtige merries kunnen idd aborteren.
Oeps heb niet gezien dat het artikel al een jaar oud was![]()
Wie zet dan zoietserop?
lorenzolover schreef:Coliena schreef:Vooraleer iedereen panikeert, wat is de datum van dit artikel? Ik heb op de pagina gekeken en de enige dtum die ik daar terug vind is 13/11/2004! Zou het kunnen dat dit het artikel is van vorig jaar? Ben zelf dierenarts en bij mijn weten is de ziekte dit jaar nog niet vastgesteld.
gelukkig