Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het ijzer komt pas in 2006 op de markt hoe kan hier dan nu al ervaringen over zijn?
Arabesk schreef:Hmm ze blijven alleen maar onderzoeken doen naar verschillende ijzers, wanneer gaan ze nou een keertje onderzoek doen naar invloed en prestaties van paarden ZONDER ijzers en dan het verschil met natuurlijk bekappen, traditioneel bekappen en beslagen paarden.
Korte verzenen is juist beter maar goed. Zie www.hoefnatuurlijk.nl
dry schreef:Ben het helemaal met Arabesk en dorientjuh eens.
Ijzers zijn sowieso slecht voor een paard want het hoefmechanisme kan niet meer werken.
En degene die het er niet mee eens zijn die kijken maar een op www.hoefnatuurlijk.nl of een dergelijke site en dan praten we verder.
Citaat:maar ik wil die zelfde paarden over 10 jaar wel eens zien
dry schreef:En dan vraag ik me af wat de gevolgen voor de rest van het lichaam zijn.
Ellebel schreef:Het hele onderzoek heet *schraapt keel* "Distal limb development and effects of shoeiing techniques on limb dynamics of today's equine athlete"
Het is dus blijkbaar wel uitgebreider dan alleen maar een nieuw beslag, volgens mij is het ook een inventarisatie van hoe hoefijzers het paardebeen beinvloeden.
Dimitri schreef:..ben erg benieuwd waar ze mee komt!!!...ik neig ook te denken aan de ijzers van Hoofcare...