Verwaarloosde paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 07:31

hmm mjah als die beesten dan echt niet verzorgd worden neem ze dan niet! Gister kreeg ik ook een soort 'bedreiging' naar me hoofd geslingerd. ik en een vriendin hebben 2 haflinger veulens, ze staan in een grote wei krijgen elke dag hun portie veulenbrok en er staat water niet alleen in de sloot maar ook in de specikuip worden ontwormd gaannaar de hoefsmid. het enigste is dat ze geen schuilhok hebben alleen een grote heg waar ze uit de wind kunnen staan. met de storm hebben we ze wel binnengehaald. maar nu zou de dierenbescherming naar ons toe willen komen omdat de beestjes geen droge plek hebben? sorry dat vind ik belachelijk! als het écht te gek is buiten hebben ze de kans om binnen te staan. maar ik wil gewoon dat ze 'natuurlijk opgroeien' en wel buiten!

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:46

Ik ben het ook met Irmalouise eens!De straffen zouden veel zwaarder moeten zijn voor het verwaardelozen en mishandelen van dieren!Verschrikkelijk dat er toch met regelmaat zulke berichten in de krant staan,het lijkt wel of het leed nooit stopt....

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:50

sluit me er ook bij aan! Zwaardere straffen!

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:18

Maar je moet inderdaad uitkijken voor gevallen als bij Share, mijn pony staat ook dag en nacht buiten jaar rond, ook met dikke sneeuw enz (wel dek ivm geen schuilstal) die doe ik echt geen plezier met binnen zetten, voor zowel zijn geest als lichaam

Er is een verschil tussen beesten buiten houden en verwaarlozen. Water en voedsel moet er natuurlijk altijd zijn. En een plek waar ze droge voeten kunnen halen.
Maar modder kun je echt niet helemaal voorkomen, maar alleen maar dag en nacht in diepe modder, dan zou ik ook bellen denk ik...

Spetterlover

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:07

Zo iemand moeten ze ook even lekker ergens opsluiten zonder eten en drinken.. kijken hoe leuk het is

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:18

jezus, dat doe je toch niet sommige mensen, het is niet te geloven..

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:27

EINDELIJK! het werd tijd dat deze paarden eindelijk werden geholpen.
er is al vaak getipt nu eindelijk gered!

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:43

ik zou het graag willen omdraaien: wat heb ik een medelijden met die dieren die 23 uur per dag op het hok staan en er amper uitkomen. Voer en water is belangrijk, maar op kou reageert een paard of pony wel anders dan een mens. Als ze inderdaad maar een haag hebben om uit de wind te staan, maar vindt het wel heel erg 'penny' om een beetje modder al zielig te vinden. Het zijn geen schoothondjes!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:59

Jeetje...das echt erg voor die beesten!
Gelukkig dat ze gevonden zijn..

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:58

[color=#80FFFF]noh.... echt zielig!!!!!!!
ik woon zelf in julianadorp dicht bij denhelder.
kan iemand mij precies uitleggen waar de doggersvaart ligt¿?
want heb daar nooit 2 friesen paarden gezien!!!
[/color]

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:58

langevliet afrijden als maar rechtdoor dan kom je op een gegeven moment op de doggersvaart. Bij het tankstation

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:31

ja het is zielig en helaas zijn er in ons land nog veel meer van dit soort situatie's "Helaas". maar ook paarden die lekker op stal staan zijn soms te zielig voor woorden, mensen die smelten als het regent gaan niet naar hun paard en het beest maar staan, mensen die het te koud hebben gaan niet naar hun paard en de beesten maar staan, en zo gaan we verder geen zin om te rijden en geen zin om te mesten en maar staan soms in je eigen poep en soms heb je mazzel.
Eigenlijk zo er een soort test afgelegd moeten worden voor je een dier mag aanschaffen, of je wel capabel genoeg bent om voor een dier te zorgen. MMMM moeten ze het ook gelijk bij mensen doen die hun kinderen iets aan doen.

Maar goed eerlijk is eerlijk de hele dag binnen is ook niet ideaal maar buiten zonder schuil gelegenheid vind ik ook niet kunnen het is niet moeilijk om een paar schotten tegen elkaar te zetten en een dakje er op kwasje verf en iedereen gelukkig, want een bak water op je bol en een lekker windje erbij lijkt me niet lekker, al heb je een jas aan.
Ik ga er altijd vanuit of ik het prettig zou vinden, al ik het niet leuk zou vinden doe ik het met mijn paard ook niet.

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:49

Waren het echt friezen ?? Ik hoorde vandaag weer wat anders namelijk.. Waren dit met zekerheid de paarden van van Haaster ? of gaat het hier om andere dieren ?

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:26

het waren friezen ja

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:13

Ben inmiddels op de hoogte gesteld via PB.

RaichuHollow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:29

werd tijd dat er eens iets aan gedaan is! heb vande zomer ook al eens gebeld. ik ben ook al meer dan een jaar aan het bellen voor een stel paarden die in schagen staan. ik rij er iedere dag langs met de trein, maar er wordt maar niets aan gedaan.

afgelopen voorjaar is er een heel team met inspecteuren enzo heen gegaan, de paarden zijn toen verwijdert, maar nu heeft die man er alweer paarden staan!
ze staan de hele dag in de modder tot hun knieen en staan ook met regen en hagel buiten. schuilen moeten ze in een stal waar een stapel strond en modder ligt...

ik blijf bellen, ik hoop dat er eens iets aan gedaan kan worden!

ik zat te denken dat we miss met iedereen van bokt een keer kunnen bellen, allemaal naar de dierenbescherming en dan krijgen ze zoveel meldingen dat ze echt er wat aan gaan doen!!!

wie vind dat een goed plan??

xxx liesjuh

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:41

Ik weet welke paarden je bedoelt Lies. Staan er inderdaad niet al te prettig bij, maar aan de andere kant kunnen ze volgens mij wel op het harde staan en ze krijgen voldoende hooi en vers water.
Ze zien er(als je door de bagger heenkijkt) ook niet slecht uit

RaichuHollow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:56

hoi gomir.
ik heb er toen voor gezorgd dat ze langs gingen, die inspecteurs, maar nu staan ze er gewoon weer! ik ben van plan om samen met een vriendin er heen te gaan en fotos te maken van de paarden.
ik heb al meerdere keren gezien dat ze tot hun knieen in de bagger staan, en in in de regen... ik vind het gewoon heel erg sneu voor die beesten!!

die eigenaar van dat stukkie is niet helemaal meer gezond, en zijn vrouw schijnt voor de paarden te zorgen. ik hoop dat er een oplossing komt, er mogen daar gewoon geen paarden meer staan vind ik!

xxx liesjuh

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:32

Hai liesjuh...ja ik ben het helemaal met je eens hoor...ennuh kheb een digitale camera dus kan wel ff met je mee gaan

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:00

moeilijk wanneer is het verwaarlozing en en waanneer is het een andere situatie, helaas gebeurt het ook wel dat mensen gewoon niet genoeg weten over het verzorgen van dieren. het blijft moelijk. succes.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:35

ah..
dat sommige mensen dat kunnen doen !..

Yogo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:27

echt zo zielig! somiige mensen! ze moeten idd de zelfde straffen doen als in amercia!

LiAnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:38

Wat erg! Ik ben het er ook zeker mee eens dat er zwaardere straffen moeten worden ingevoerd.

Er is natuurlijk niks mis met je paarden lekker 't hele jaar buiten zetten, als je er maar wel goed voor zorgt (een plek om te schuilen, voer, water etc.) en zoiets dus niet laat gebeuren...

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:14

Dat zouden ze met die paarden van Van haaster ook moeten doen.
Hoppa neem die ook maar in beslag, maar die twee friese paarden stonden die aan de kant van mariandall?.

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:15

LiAnn schreef:
Wat erg! Ik ben het er ook zeker mee eens dat er zwaardere straffen moeten worden ingevoerd.

Er is natuurlijk niks mis met je paarden lekker 't hele jaar buiten zetten, als je er maar wel goed voor zorgt (een plek om te schuilen, voer, water etc.) en zoiets dus niet laat gebeuren...

spies.