Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toad schreef:ehhh levenslang? is dat in Nederland niet 12 jaar ofzo?
Die gozer moet gemarteld worden en hetzelfde worden aangedaan als hij bij die dieren heeft gedaan!!
Tien schreef:Toad schreef:ehhh levenslang? is dat in Nederland niet 12 jaar ofzo?
Die gozer moet gemarteld worden en hetzelfde worden aangedaan als hij bij die dieren heeft gedaan!!
Ik meende dat levenslang 20 of 25 jaar was, zoiets. Maar ik kan t verkeerd hebben.![]()
Ik hoop dat ie ook tbs krijgt...
Tien schreef:Toad schreef:ehhh levenslang? is dat in Nederland niet 12 jaar ofzo?
Ik meende dat levenslang 20 of 25 jaar was, zoiets. Maar ik kan t verkeerd hebben.![]()
Ik hoop dat ie ook tbs krijgt...
Amnero schreef:
1. De gevangenisstraf is levenslang of tijdelijk.
2. De duur van de tijdelijke gevangenisstraf is ten minste een dag en ten hoogste vijftien achtereenvolgende jaren.
3. Zij kan voor ten hoogste twintig achtereenvolgende jaren worden opgelegd in de gevallen waarin op het misdrijf levenslange en tijdelijke gevangenisstraf ter keuze van de rechter zijn gesteld, en in die waarin wegens strafverhoging ter zake van samenloop van misdrijven, herhaling van misdrijf of het bepaalde bij artikel 44, de tijd van vijftien jaren wordt overschreden.
4. Zij kan in geen geval de tijd van twintig jaren te boven gaan
Maar of dit nog steeds van kracht is weet ik niet... ik heb 12e druk uit 2005, maar het veranderd continu!
chaai schreef:
hij had al tbs, maar was geloof ik met proefverlof oid..
meer info over dit monster kun je kijken op www.zinloosgewelddieren.nl
Tien schreef:Amnero schreef:
2. De duur van de tijdelijke gevangenisstraf is ten minste een dag en ten hoogste vijftien achtereenvolgende jaren.
3. Zij kan voor ten hoogste twintig achtereenvolgende jaren worden opgelegd in de gevallen waarin op het misdrijf levenslange en tijdelijke gevangenisstraf ter keuze van de rechter zijn gesteld, en in die waarin wegens strafverhoging ter zake van samenloop van misdrijven, herhaling van misdrijf of het bepaalde bij artikel 44, de tijd van vijftien jaren wordt overschreden.
Maar of dit nog steeds van kracht is weet ik niet... ik heb 12e druk uit 2005, maar het veranderd continu!
Betekent t dan zoals bij punt 3 staat max 20 jaar?
Verwarrend hoor! Die moeilijke zinnen ook altijd!![]()
Antoontje schreef:verdiende loon, maar is levenslang ook echt levens lang in nederland...
talented schreef:1 kogel is hij waard....
talented schreef:1 kogel is hij waard....
Perlina schreef:Amnero schreef:
Nee, dat betekend dat een
tijdelijke
gevangenisstraf ten hoogste 20 jaar kan zijn. Een
levenslange gevangenisstraf is tot de dood. Bij hoge uitzondering kan de koningin gratie verlenen, maar alleen als de gevangene zeer ernstig ziek is bijv. Een verzoek voor gratie kan pas na 20 jaar ingediend worden.