Dressuurhoed uit ponysport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:42

Nou vind ik toch niet. Geen gezicht lijkt me! ik vind het hoedje gewoon cultuur

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:47

Nou ja! Wat een onzin! Ik vind het juist veel sierlijker staan! Echt dressuur-achtig! Tss... Stond ik afgelopen week in de ruitersport zaak. Heb ik eens een hoedje opgezet. Stond echt heel mooi!

Vind het wel raar waarom paarden ruiters wel hoedjes mogen en pony ruiters niet... We worden gewoon gediscrimineert!!!!

Goed, ik heb mijn hart kunnen luchten, dank je wel!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:51

Kan mij niks interesseren
Lang leven de cap toch en het springen!
Maar snap dat mensen die Z dressuur rijden zon ding op hun hoofd zetten, kan je teminste zien wat je presteerd Uehm...

Fun_Fun

Re: Dressuurhoed uit ponysport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:34

ik vind het wel weer goed.
weg met die hoedjes
lelijk en gevaarlijk.

Maar snap dat veel mensen er niet blij mee zijn.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:40

wat zijn oordoppen ofzo voor je paard ?

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:42

ik vind het wel jammer, is toch wel knap als je zo ver komt en je eindelijk een hoedje mag dragen. en nu wordt het dan afgeschaft.. ik rijd nu m2 bij de pony's maar gelukkig ga ik nu naar de paarden haha

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:53

Ik moet zeggen dat ik het opzich ook wel een eer vind om dat hoedje te dragen. Oefen je zoooo lang, en dan eindelijk gaat het zo goed! EINDELIJK mag je dat velbegeerde mooie hoedje dragen. Wordt die afgeschafd
Okee, het is veiliger! Tuurlijk. Maar zolang jij zelf met een hoedje wil rijden, doe dat dan vooral lekker.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:14

Wat dacht je van alle ruitersportzaken - die hoedjes zijn ook niks meer waard - niemand wil ze meer hebben

Daarbij vind ik het ook onzin.
ik denk niet dat je zo het ongelukken aantal naar beneden haalt
Wel ben ik er mee eens dat je bijvoorbeeld in de B t/m de M geen hoedje mag dragen - eerst bewijzen

helaas voor de pony ruiters en amazones

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:32

disctriminatie is verboden hoor
ponyruiters kunnen even goed rijden als paarden ruiters
en misschien nog wel beter!!
ik vind dit heel aso.

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:12

Pff, snap de regeling wel maar toch niet leuk.. Ik zelf zal wel nooit Z worden, maar ik vind dat het hoedje juist het mooie is aan Z rijden. Het hele plaatje is dan compleet... Zie je het al voor je, op het EK allemaal met cap?

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:47

Ja maar als het echt om veiligheid gaat, moet het hoedje er bij de paarden er ook uit.
[/quote]

Van mij mag het Opzich vind ik het eigen keuze net als met/zonder cap rijden maar het is gewoon net wat je gewend bent. Als anky met cap zou gaan rijden en ze doet dat een paar keer is het ook de normaalste zaak [/quote]

Vind het niet zo'n heel punt dat het hoedje eruit gaat, maar vind het wel een punt dat het alleen bij de pony's gebeurt.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:02

Je hoort weleens dat pony's moeilijker en wat hoe zeg je dat uhm...speelser zijn wat vaker bokken e.d. Toch vind ik het wel jammer voor de pony ruiters in het Z staat een hoedje gewoon veel mooier.

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:38

Applelove schreef:
Je hoort weleens dat pony's moeilijker en wat hoe zeg je dat uhm...speelser zijn wat vaker bokken e.d. Toch vind ik het wel jammer voor de pony ruiters in het Z staat een hoedje gewoon veel mooier.

Ik vind het juist andersom. Bij de paarden zie je vaak nogal eens wat 'flippen' op het voorterrein.
Maar desalnietemin vind ik het jammer. Ik vind dat het je eigen verantwoording is.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:07

Alle pony's en paarden kunnen flippen.

Ik vind het gewoon nergens op slaan, het is idd zoals Kyra zegt je eigen verantwoording.

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:10

Ik vond het er erg mooi altijd uitzien, maarja, veiligheid staat altijd voorop!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:00

maartjuh schreef:
Pff, snap de regeling wel maar toch niet leuk.. Ik zelf zal wel nooit Z worden, maar ik vind dat het hoedje juist het mooie is aan Z rijden. Het hele plaatje is dan compleet... Zie je het al voor je, op het EK allemaal met cap?

Ja hoor, want bij de pony's is internationaal een cap al jaren verplicht.

@shadowlover: oordoppen worden gebruikt bij de aangepannen sport, en dan bij de tuigpaarden. Is gewoon om het geluid wat te dempen. Meestal is er nogal wat herrie en kabaal tijdens zo'n wedstrijd.

@superwoman: jippie, laat ze maar in de aanbieding gaan. Kan ik mooi een aantal nieuwe kopen voor een zacht prijsje, want in de aangespannen sport is dressuurhoed of bolhoed verplicht.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:27

ik viond het niet raar dat de ponyruiters niet meer mogen. Ze zijn nog jong en 'onvolwassen'
Van een paardenruiter wordt verwacht dat hij zelf weet waar hij aan begint

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:53

Ik vind het een goede zaak. Wat ik alleen niet begrijp is waarom het bij de paarden nog wel mag?

Ik vind dat het rijden in het Z geen garantie is voor controle over je paard. Als je in het Z rijdt dan kun je een mooi kunstje, maar vaak zijn Z dressuurruiters geen rodeoruiters en liggen ze er ook bij een rare beweging vanaf met alle risico's van dien.
Zo'n hoedje biedt geen enkele bescherming aan het hoofd. Het mag dan mooi zijn, maar geldt in dit geval dan ook "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden"?

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:12

Ik vind het aan de ene kant wel goed maar waarom dan de paarden wel en de ponys niet

Net dat een ponyruiter slechter rijdt dan een paarderuiter.

Altijd kan er iets gebeuren maar bij de paarden ook!
Als je op een wedstrijd ziet zie je genoeg Z ruiters met een hyper actief paard onder hun. Of een erg schrikachtig beestje.

Maar ik vind nog steeds dat een hoedje bij de Z hoort, het is iets speciaals. Iedereen kan zien dat je ''zo hoog'' rijdt. Een soort van beloning door het vele trainen. Want iedereen is in de B begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:15

Waarom zou je anderen willen laten zien dat je zo "hoog" rijdt?
Als je in het Z rijdt dan is dat heel knap, maar het maakt je niets meer dan de B ruitertjes.

Inge_83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:17

Ik snap het wel dat ponyruiters geen hoed op mogen en paardenruiters wel.
Ponyruiters zijn kinderen/tieners, deze zien over het algemeen minder snel gevaar dan volwassenen.
Daardoor kan een volwassen persoon meestal beter inschatten of hij een cap nodig heeft.
Als je onder de 18 jaar bent zijn je ouders nog altijd verantwoordelijk voor jou, zelf heb je deze verantwoording nog niet.
Ik vind het absoluut niet vreemd dat deze regel wel voor pony's en niet voor paarden geldt, en dat heeft helemaal niets met rijkunsten te maken.

Wat Sorane zegt vind ik ook, als Z ruiter ben je helemaal niets meer waard dan een B ruiter (helaas denken heel veel Z ruiters daar anders over).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:55

Ik vind het sowieso belachelijk dat er nu gezegt wordt dat een B ruiter minder goed kan rijden dan een Z ruiter.

Ik heb goede Z ruiters gezien maar nog betere B ruiters.
Bij ons op stal was een dame die haar paard uitbracht in de B maar wel al jaren op Z2 niveau reed.
Dus dat zegt helemaal niets.
Dat heeft, naar mijn mening, alleen maar te maken met de hoogmoedswaanzin van de gemiddelde Z ruiter.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:12

[quote="tinkerLuna"]Ik snap het wel dat ponyruiters geen hoed op mogen en paardenruiters wel.
Ponyruiters zijn kinderen/tieners, deze zien over het algemeen minder snel gevaar dan volwassenen.
Ik vind het absoluut niet vreemd dat deze regel wel voor pony's en niet voor paarden geldt, en dat heeft helemaal niets met rijkunsten te maken.
quote]

Tja en hoeveel mensen van rond de 30 zijn er niet met een pony?
Vind het gewoon ronduit belachelijk, maak dan geen onderscheid.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:52

het is eingk maar net waar je voor kiest.

ookal werd ik Z1 of 2, wat moet?
Ik zou dus nooit met een hoedje gaan rijden.

Het klopt wel, voor sommigen voelt het als een soort beloning.
lang oefenen, je hebt het berijkt ; en dan met ' het heilige ' hoedje rijden.

Zal vast lekker voelen.

Maar toch blijf ik erbij dat het naar mijn mening een goede keus is.
dan vind ik wel dat ook het hoedje bij de paarden eruit moet (nationaal niveau erbuiten)

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:41

Of overal een cap of overal eigen keus, of cap of hoedje.
Wel zo eerlijk.