AID neemt pony’s in beslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:41

Anke schreef:
stom bord.......

Ik ga met Anke mee, stom bord.
Probleem met dat soort dingen is dat door zo'n bord te plaatsen de dieren door andere mensen verzorgd gaan worden. De pony's blijven er daardoor goed uitzien. Komt dan de DB o.i.d. zien ze nog redelijk goed uitziende pony's en zullen de consequenties voor de eigenaar minder zijn dan wanneer de pony's echt ernstig verwaarloosd zijn.
De kans is groot dat de eigenaar dan de pony's gewoon mag houden en alleen een waarschuwing krijgt.... Zijn de pony's er echt slecht aan toe dan zijn de consequenties veel groter (al zijn ze daar in NL vaak nog veel te makkelijk mee...)
En ja, dat is heel sneu voor die pony's, maar dan krijgt de eigenaar gelukkig geen kans meer om nog meer dieren te verwaarlozen. Bovendien worden dan de pony's ergens anders geplaatst, om daarna een goed leventje te leiden, als de eigenaar ze keer op keer terug krijgt of alleen waarschuwingen krijgt zitten die dieren hun hele leven in de ellende.

mininetje

Re: AID neemt pony’s in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:54

Mijn vader werkt bij de AID
Rijden er ook veel paard trouwens

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:24

Tja, dat bord....mee eens, zoiets kan niet.

In dit geval misschien terecht, maar kan ook een uitwas zijn van ruzie tussen Jan en Piet, en Piet die Jan zo een hak wil zetten.

Bovendien kom je ook gevallen tegen van mensen die meteen bij het zien van een paard op een schraal stuk land (omdat hij niet meer mag hebben, en voor de rest wel goed verzorgd wordt) de DB bellen.

Bord vind ik dus ook niet kunnen. Maar er mag idd door de overheid wel eens eerder ingegrepen worden...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:47

Zulke mensen zouden geeneens dieren mogen houden
Ik snap zulke dingen gewoon echt niet..
Super dat ze ze in beslag genomen hebben!

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:23

Cassidy schreef:

In dit geval misschien terecht, maar kan ook een uitwas zijn van ruzie tussen Jan en Piet, en Piet die Jan zo een hak wil zetten.

Bovendien kom je ook gevallen tegen van mensen die meteen bij het zien van een paard op een schraal stuk land (omdat hij niet meer mag hebben, en voor de rest wel goed verzorgd wordt) de DB bellen.

Bord vind ik dus ook niet kunnen. Maar er mag idd door de overheid wel eens eerder ingegrepen worden...

daarom mijn reactie: "stom bord...."
Stel je voor dat je super goed voor je pony's bent en goed voert en alles en je vindt dan zo'n bord op je wei, want ze plaatsen zoiets ook bij mensen die goed voor hun dieren zorgen, maar misschien een schrale wei hebben, om wat voor een redenen dan ook.
In dit geval misschien terecht dat men er iets aan wil doen (bord plaatsen), aangezien die man ze niet goed schijnt te verzorgen (hoewel ze er redelijk goed uit lijken te zien) en er al eerder paarden van hem om gegronde redenen in beslag zijn genomen.

Net zoals men niet in kan grijpen als een eigenaar zijn pony seksueel misbruikt, kunnen ze hier ook niet snel bij ingrijpen, daar mag best snel flink wat verandering in komen hier in Nederland! }>

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:30

Aan de ene kant snap ik niet waarom zulk soort mensen een paard hebben,,,

Vind ik het wel goed dat de dieren weer in beslag genomen zijn , als ze nu maar niet weer terug gegeven worden

Tevens vind ikh et bord wel een goeie !

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:46

Haha, idd dat bord is echt goed man ! arme pony's hoop dat ze goed terecht komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:17

En welke Bokker heeft deze pony's ooit echt gezien? Iedereen roept dat het zo goed is dat ze in beslag genomen zijn, maar als ik de foto bekijk zie ik twee alerte pony's die, van wat ik kan zien, goed doorvoed zijn en in een wei met een degelijke omheining staan. Niks mis mee.
De eerder in beslag genomen en gestorven pony's kunnen ook van een andere eigenaar zijn geweest en als de wei nu aan iemand anders verhuurt is is die hier de dupe van.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:18

Cassidy schreef:

Hier ben ik het dus 100% niet mee eens. Ik denk dat dit bord die dieren gered heeft. De DB grijpt nog niet in als een paard vel over been is en tot zijn schoft in de modder staat. Ze zeggen volgens mij al snel iets van: "We kunnen niet bewijzen dat het paard echt verwaarloosd wordt."

Maar door dit bord moeten ze wel iets doen. Stel dat de paarden niet verwaarloosd worden (en het is een ruzie tussen Jan en Piet), dan moet Jan er toch op zijn allerminst 1 keer per dag zijn. Dan kun je er van uit gaan dat hij het bord meteen weg haalt. Niet veel aan de hand dan.

Maar als zo'n bord er een paar weken blijft staan, weet je zeker dat de eigenaar ze dus verwaarloost, en dan kan de DB of de AID zich er niet meer onderuit lullen met een smoesje.

Was ik zelf maar op dit idee gekomen. Dan had een Fjord misschien niet naar de slacht gehoeven.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:27

das dus niet waar Arno!! zie het verhaal van Cassidy.

Ik heb het wel eens op moeten nemen voor iemand wiens ponys gewoon niet meer mochten hebben in verband met hoefbevangenheid.......... en dan??? een voorbijganger kan vinden dat de ponies er slecht bij staan........ klopt, ze zijn ziek!

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:46

Wat is niet waar en wat is het verhaal van Cassidy?
Als een paard bevangen is, kun je dat toch zien...
Als ik een bevangen paard zou hebben en hij zou aan de openbare weg staan, dan zou ik er sowieso een duidelijk bord met NIET VOEREN bij zetten, plus een uitleg waarom niet.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:47

O kan jij zien dat een paard chronisch bevangen is, zo van een afstand???? kan je goed geld verdienen

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:49

Lijkt mij ook knap wanneer je dat van een afstandje kunt zien.
Wat zie je: een paard dat kreupel/gevoelig loopt en op een kale wei staat.
Conclusie: dierenmishandeling

Maar euhm.. wat ik even kwam melden: Oneliners verwijderd.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:00

Nog eens: Wat is niet waar en wat is het verhaal van Cassidy?

Zei ik van een afstand? Als een paard langdurig bevangen is dan lopen zijn hoeven toch anders. En als een paard kreupel loopt en hij staat in de modder dan kun je zelf wel bedenken dat dat niet voor niks is. Ik heb het over de dierenbescherming, die zien dat heus wel. Wat een domme voorbijganger denkt doet er niet toe.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:02

Dat weet jij arno, maar heel veel meer mensen weten dat niet en vinden het snielug........ je wil niet weten hoevaak de DB gebeld wordt omdat paarden in de sneeuw buiten staan........ want dat is snielug!!
lees even terug dan lees je het verhaal van cassidy en mijn niet waar slaat op jouw post daarvoor

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:12

Dat er domme mensen zijn die nutteloos bellen is wel lastig, maar ik bedoel dat de DB dan niet zomaar iemands pony uit de wei haalt omdat het zielug is. De DB denkt zelf ook wel na.

De DB is volgens mij eerder te traag dan te snel (kan per regio verschillen natuurlijk). Volgens mij ligt dat ook niet aan de DB, maar aan de wetgeving.

Maar over dat bord: als het er weken gestaan heeft, dan weet je in ieder geval zeker dat de eigenaar nooit in de buurt is, en als het na een dag weg is, dan weet je dat het inderdaad een stom bord was, want de eigenaar is dus wel vaak in de buurt.
Dat bedoelde ik te zeggen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:15

het bord kan door iedere randdebiel geplaatst worden en als de eigenaar aan de achterkant van de wei binnen komt door de eigenaar niet gezien worden.

Ik ben het er zeker mee eens dat de DB alleen ingrijpt als er een dier al dichtbij hemelen zit.

Ik heb ooit een paard gereden voor iemand die ging 6 weken per jaar het land op.......... en als zij en ik in totaal twee keer gingen kijken was het veel. Paard had alles, drinken, eten en een veilige wei........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:19

En wat als het bord neergezet is, de foto gemaakt is en de eigenaar heeft 's avonds bij het voeren het bord weggehaald?
Ik weet niet hoelang dat bord daar gestaan heeft, dat kan ik van een foto en een berichtje niet weten en jij ook niet.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:23

Nee dat weet ik niet, maar ik ga er van uit dat het er al een tijd stond, als het is gegaan zoals jij het beschrijft, zou het inderdaad een heel stom bord zijn.
Ik denk dat zo'n bord in sommige gevallen heel goed uit kan pakken, maar ik zeg niet dat je zo'n bord zomaar ergens neer moet zetten. Dat zou ik pas doen als ik heel zeker van mijn zaak ben. Ik zou zelf ook flink gek worden als ik zo'n bord bij mij in de wei zou vinden.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:25

je weet het nooit arno, je weet het nooit.......... voor hetzelfde geld krijg jij morgen onenigheid met iemand en diegene plaatst zo een zelfde soort bord

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:28

Marreke schreef:
En wat als het bord neergezet is, de foto gemaakt is en de eigenaar heeft 's avonds bij het voeren het bord weggehaald?
Ik weet niet hoelang dat bord daar gestaan heeft, dat kan ik van een foto en een berichtje niet weten en jij ook niet.

Ben het er mee eens,,
Maar wat Arno zei dat het ook wel goed was dat het bordje er stond omdat als dat er nou al weken staat is er zeker een antwoord dat de eigenaar ze verwaardeloosd en het zal dan wel heel toevallig zijn dat die eigenaar net die avond bij zijn paarden is en dan dat bord weg haald
Ik vind nu het belangrijkste dat die paarden weg zijn daar.
En we zien wel hoe het zich wendt of keert.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:39

KiWiKo schreef:
je weet het nooit arno, je weet het nooit.......... voor hetzelfde geld krijg jij morgen onenigheid met iemand en diegene plaatst zo een zelfde soort bord

Tja dat klopt, had het vandaag al bijna met iemand omdat alle paarden in de buurt al met een dekentje staan en de mijne niet... oeioeioei. Ik hoop dat de buren niet opeens besluiten hun paard in de sloot te gooien want dan moet ik dat ook...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:42

daar zou de DB voor gebeld kunnen worden........ want WIJ vinden het koud, en dan hebben die arme dieren het helemaal koud.......

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:05

De DB wordt heel vaak onnodig gebelt.
Dat paarden ondervoed zijn enzo en dat is vaak geeneens het geval!

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:11

KiWiKo schreef:
daar zou de DB voor gebeld kunnen worden........ want WIJ vinden het koud, en dan hebben die arme dieren het helemaal koud.......

...of nog erger...: EEN BORD OP JE WEI!!!!!!