E.T. en Calvaro gekloond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:44

En als Hitler niet lukt, gaat een of andere gek dadelijk miss wel Osama Bin Laden kloonen

citta

Re: E.T. en Calvaro gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 02:02

Zo hallo mensen, misschien is het handig om iets verder door te lezen!! Die paarden worden gekloond alleen voor hun sperma. Omdat het namelijk ruinen zijn !!! Dus misschien toch niet zo heel erg slecht. Ze worden verder niet ingezet in de sport.

Greetz

nielson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:42

jee waar zijn ze toch mee bezig!!!
ze doen net of ze god zijn.
straks gaan ze ons nog klonen.
ik ben er echt op tegen want wat heb je er nu aan???
groetjes

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:27

oisterwijk schreef:
jee waar zijn ze toch mee bezig!!!
ze doen net of ze god zijn.
straks gaan ze ons nog klonen.
ik ben er echt op tegen want wat heb je er nu aan???
groetjes

Zoals al meermalen gezegd: sperma! Via de klonen kunnen deze toppaarden, ondanks dat ze ruinen zijn, toch een bijdrage leveren aan de fokkerij. Met deze reden vind ik klonen persoonlijk prima.

Nu vinden veel mensen klonen 'not done', terwijl mensen een eeuw geleden vast vreselijk gedachten gehad zouden hebben bij orgaantransplantaties. Toch jammer als dat nu niet gekunt had toch? Zulke wetenschappelijke ontwikkelingen hou je toch niet tegen, we kunnen alleen hopen dat het in goede banen geleid wordt!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:32

Graaskorf schreef:
En dan gaan ze zeker net zo snel dood als Dolly en
Herman
die vroegtijdig dood gingen aan ouderdomds kwaaltjes.

Even geen onzin blaten a.u.b.
Herman was een transgene stier van Pharming. Herman was geen kloon en is niet jong gestorven.....

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:34

Hedwig18 schreef:
griebels schreef:
Het moet niet gekker worden.. Dadelijk gaan ze hitler nog kloonen

ehm neem aan dat je onze duitse snorremans bedoeld? zo ja , die is al dood dus dat klonen gaat beetje moeilijk worden

Er is in het verleden al eens sprake geweest om lenin (of was het nou Stalin) te klonen.

Maar uit het stukje is niet gebleken hoeveel "mislukte" broers deze veulens hadden.... dolly heeft geloof ik wel 100 broers/of zussen de doodgeboren/misvormt/met erfelijke afwijkingen zijn geboren.

Herman is inderdaad niet jong gestorven ze hebben hem echt vertroeteld hij is nu nog te bewonderen in een museum

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:41

Persoonlijk vind ik het allemaal erg ver gaan.
Aan de ene kant is het zonde dat deze ruinen geen sperma kunnen leveren en dus hun genen niet door kunnen geven, maar er is nou eenmaal een "foutje" gemaakt door hen te castreren en naar mijn mening zul je dan moeten accepteren dat die fout gemaakt is.
Dat ze klonen voor de wetenschap vind ik nog tot daar aan toe, maar dat is dus ook het gevaar, mensen zijn nieuwsgierige en hebberig en willen altijd meer en klonen blijft dus niet alleen een wetenschappelijk onderzoek, maar het gaat zijn eigen leven een beetje leiden.
Zo vind ik dus dat het klonen van deze ruinen niet helemaal verantwoord meer is. Het is niet om de wetenschap te dienen, maar om de eigenaar van dat paard blij te maken.
Alleen vraag ik me af of zijn portemonnee straks rijk gevuld gaat worden, want er zullen een hoop mensen zijn die dat sperma willen hebben, maar er zullen ook mensen die het wel zouden willen maar helemaal anti klonen zijn en het daarom niet doen. En dat is toch nog de meerderheid deze dagen.
Ik ben het er wel mee eens dat het voor de fokkerij weleens heel waardevol zou kunnen zijn, maar ik vind niet dat dat opweegt tegen de gevolgen van klonen, want het kan ook mis gaan en is het dan eerlijk voor zo een veulen? Alleen omdat hij de fokkerij moet dienen?

Hoe zit het eigenlijk met die gekloonde baby die toen in Italië gekloond was?

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:45

ehm neem aan dat je onze duitse snorremans bedoeld? zo ja , die is al dood dus dat klonen gaat beetje moeilijk worden
[/quote]

DNA vinden ze tegenwoordig overal... Dus zo moeilijk zal het niet zijn... Een haartje is genoeg
[/quote]

Nou laten we dan maar niet hopen dat ze dat haartje vinden:p. Ik vind klonen trouwens tegen de natuur in zoals al eerder gezegd is. Het is niet noodzakelijk. Laat ze please wat tegen kanker ofzo vinden in plaats van dat kloongedoe[/quote]

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:10

ik vind klonen zoiets onnatuurlijks, zo heeft moeder natuur het nooit bedacht geloof ik.
Ik kan er met mijn gezonde verstand niet bij dat mensen gaan klonen, moet er niet aan denken dat er straks een tweede exemplaar van mezelf op deze wereldbol rond huppelt.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:19

Als morgen alle dingen weg zouden vallen die moeder natuur niet zo bedoeld heeft konden wij als mensen wel eens heel raar opkijken

Overigens schijnt iedereen een look-a-like te hebben, dus die loopt er al ergens

De wetenschappelijke 'honger' is niet te stillen, inherent aan het menselijke wezen.
Niet dat ik overal vóór ben, maar tegen houden doe je het toch niet. Hopelijk wordt alles wél in goede banen geleid zodat het het meeste nut heeft waar het nodig is.
Helaas komen dit soort ontwikkeleingen meestal neer op grof geld verdienen voor 'the happy few' of bij de militairen tbv oologsvoering.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:24

CGJ12 schreef:

Herman was een transgene stier van Pharming. Herman was geen kloon en is niet jong gestorven.....

Ik meende ook dat Herman een respectabele leeftijd voor een stier had bereikt.

Op zich ben ik wel een voorstander van klonen. Wie weet kan men over een tijdje hele organen klonen. Dat zou het hele transplantie-probleem misschien wel oplossen.

maar wat ik me afvraag, krijgt zo'n kloon niet ook wat mee van de merrie? Er zal toch altijd wel iets verschil in zitten?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:27

Een kloon is geen samenvoegsel van een eicel en zaadcel, dus er zit niets genetisch van de merrie in.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:30

Sugarmiss schreef:
Het is niet super nieuw meer. Er loopt in Italië al een gekloonde Haflinger rond en in Amerika liggen er 3 klonen van de hengst Smart Litlle Lena op de plank.

Cryozootech heeft eerder dit jaar ook een kloon van het Amerikaanse top-endurancepaard Pieraz 'op de markt gebracht': viewtopic.php?f=11&t=397903

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:31

Sugarmiss schreef:
Een kloon is geen samenvoegsel van een eicel en zaadcel, dus er zit niets genetisch van de merrie in.

Aah ok. Dan is dat ook weer even duidelijk.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:57

Maar er zitten toch nog altijd genen in van de "eigenlijke" moeder? De moeder van de gekloonde ruin dus?

Wat ik me overigens afvraag: wat gaat er doorgegeven worden via het sperma van een op niet-natuurlijke wijze ontwikkeld veulen? Is dat al onderzocht (ik neem aan van wel)? Het is toch een genetisch gemanipuleerd product ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:09

Mac schreef:
Maar er zitten toch nog altijd genen in van de "eigenlijke" moeder? De moeder van de gekloonde ruin dus?...

Tuurlijk, de kloon heeft dezelfde genetische samenstelling die ook het eigenlijke dier had.

Citaat:
Wat ik me overigens afvraag: wat gaat er doorgegeven worden via het sperma van een op niet-natuurlijke wijze ontwikkeld veulen? Is dat al onderzocht (ik neem aan van wel)? Het is toch een genetisch gemanipuleerd product
Als het sperma genetisch gemanipullerd is wel, anders is de in-vitro-bevruchting gelijk aan een natuurlijke bevruchting in de baarmoeder.

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:14

Al zouden ze Hitler gaan clonen wil dat niet zeggen dat die vent weer precies hetzelfde word, zoals al eerder gezegd, de opvoeding enz hebben een hele grote invloed, misschien zou t wel een aardige kerel worden.
Wat betreft paarden clonen, voor t sperma vind ik er niks mis mee. Kan goed snappen dat je spijt heb als je een tophengst gecastreerd heb. T zou anders een groot"verlies"zijn voor de paardenfokkerij en nu kun je dat toch oplossen. Wel vind ik dat ze er niet in moeten doordraaien.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:21

MissVicky schreef:
Al zouden ze Hitler gaan clonen wil dat niet zeggen dat die vent weer precies hetzelfde word, zoals al eerder gezegd, de opvoeding enz hebben een hele grote invloed, misschien zou t wel een aardige kerel worden..
Krijg een beetje een "Boys from Basil" flashback

inkiepinkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:26

nou mij lijkt het echt niet gezond hoor....... wat willen ze daar nu weer mee gaan bereiken dan? vind echt stom!!!!! mij benieuwen hoe dat nu verder gaat.. en trouwns je hoort er verder niets over?!!! krijgen we nu de modernste paarden ofzo??? kunne ze nu van te voren bepalen hoe goed ie wordt,,, nou dan gaat de sport er ook aardig aan.. wat een bullshit dat klonen,, ik vind ma eng!!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:25

Kieffertje schreef:
Andere vraag: Hoe willen ze überhaupt klonen, hoe kan dat in godsnaam? Denk niet dat wij kunnen begrijpen wat die kloondokters allemaal kunnen en doen en vooral niet hóe ze dat dan doen.

Dat is heel simpel. Nou ja het proces zelf niet, maar als ze maar voldoende en bruikbaar DNA hebben, kunnen ze bijna alles clonen.

Over Hitler en osama, buiten dat ze ontzettend lelijk zijn en waren, cloon je alleen de genetische blueprint. Verder niks, hoewel sommige karaktereigenschappen ook genetisch zijn valt er met en tijdens de opvoeding ontzettend veel te corrigeren.

En sperma van deze hengsten? Zou ik never gebruiken. Ik krijg gelijk DES visioenen. En achteraf zitten wíj met die gebakken peren in de fokkerij.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:45

dekoezegtboe schreef:
Maar uit het stukje is niet gebleken hoeveel "mislukte" broers deze veulens hadden.... dolly heeft geloof ik wel 100 broers/of zussen de doodgeboren/misvormt/met erfelijke afwijkingen zijn geboren.

Precies! Ze laten alleen de 'succesnummers' zien. De ellende erachter zie je natuurlijk niet.

Klonen zou verboden moeten worden en is m.i. niet goed te praten.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:48

Klonen als in genetische manipulatie wordt al jaren gebruikt. Graan en mais worden al jaren genetisch gemanipuleerd.
Als men dit niet zou doen zou de wereldbevolking niet meer genoeg te eten hebben nl.

bouwens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:21

Alikesflame schreef:
stilstand is achteruitgang in de fokkerij

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk dat de meeste mensen deze opmerking verkeerd begrijpen.

Door een goed fokbeleid, is het de bedoeling dat de populatie (in dit geval de paardenpopulatie) verbetert. Dit houdt in dat de toekomstige generatie altijd beter is dan de huidige generatie. Van een (veelgebruikte) hengst moeten dan ook altijd een of meerdere nakomelingen komen, die weer beter is dan de hengst zelf.

Bij andere fokkerijen is een foktechnische waarde en een foktechnische vooruitgang beter te meten.
In b.v. de rundvee en de pluimveefokkerij kan men de fokkerij verwachting van een dier uitrekenen (aan de hand van veel nakomelingen)
Bv voor een haan: + 10 eieren meer dan het gemiddelde. De nakomelingen leggen dan 10 eieren meer dan het gemiddelde.
Men weet ook de foktechnische vooruitgang, b.v + 3 eieren per jaar is.
Gebruikt men dezelfde haan over 2 jaar dan is zijn fokkerijwaarde gezakt naar +4 eieren. Was + 10 maar het gehele gemiddelde is met 6 eieren gestegen ( 2 jaar x +3 eieren).
Over 5 jaar is de fokkerijwaarde van deze haan gezakt naar -5 eieren (+10 -(5*3))
Kortom stilstand is achteruitgang in de fokkerij

Als men met een zeer goede hengst langer wil doorfokken, dan kan dit dmv zijn klonen.
Men kan dus met een hengst wel oneindig doorfokken dmv zijn klonen, maar dit is dus stilstand in de fokkerij. Dat de klonen sneller overlijden is van minder belang omdat het gaat om de nakomelingen, niet om de kloon zelf.
foktechnisch is het gebruik van klonen dus niet interessant, en daarom ook zinloos.

Het klonen kan alleen zin hebben voor wetenschappelijk onderzoek.

Wat wel in de toekomst zeker belangrijk zal worden is genetische manipulatie. Ondanks dat misschien heel veel mensen hier bezwaren tegen hebben is dit een niet te stoppen proces. De voordelen kunnen dan ook groot zijn. Door genetische manipulatie is het bv mogelijk een erfelijke afwijking als het ware te verwijderen. Iets wat bv zonder manipulatie vele generaties zou duren. Veel mensen zien bij genetische manipulatie spoken die er niet zij. ( Wat een boer niet kent, dat eet hij niet) Wel dient men zich bij genetische manipulatie aan een aantal strenge en vooraf goed afgesproken regels te houden.

Mizz_mol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:36

Ik vind het geen slechte ontwikkeling.
Wetenschap moet groeien, fouten worden gemaakt om hersteld te worden. Over 20 jaar kunnen ze misschien wel belangrijke organen clonen, en misschien is er op deze manier een geneesmiddel te vinden tegen Kanker.

Als we met de wetenschap stil blijven staan zijn we over weet ik veel hoeveel jaar helemaal niks meer.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:57

tjonge jonge. Te gek voor woorden. Moeten ze nu ook al met hun jatten de paardenwereld gaan vergallen. Ze kunnen beter jezes gaan kloonen, dan kan die gelijk kijken hoe het er hier op deze klote planeet toegaat. Nog even dan worden wij preventief geruimd zodat ze de goeden willen klonen. Dat zijn een beetje Hitlerpraktijken. Die wilde ook het volmaakte ras. Stomme professoren moeten maar eens iets anders gaan leren.