Paard verdrinkt na val met rijtuig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linlovesyou

Re: Paard verdrinkt na val met rijtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:48

het is een aantal weken geleden bij iemand van onze stal ook gebeurt.Paard is ook verdronken
De man had wel een mes bij zich, en ook nog een tuig met allemaal veiligheidshaken, die je makkelijk los kan maken.

maar het kanaal was diep, de kar zaktte onder water, het paard begon als een bezetene om zich heen te schoppen, ze konden er niet eens bij komen, kan je naagaan dat ze de strengen los konden maken of snijden.

3 voorbijgangers ook in het water gesprongen, met zijn drieen, lukt het ook niet...
toen het paard rustig werd, kregen ze hem los... maar was het al te laat...
hij was al dood..

Dus ja, het is wel erg makkelijk om te zeggen zo van dat is stom, of ik had mijn paard wel proberen te redden. Want natuurlijk iedereen probeert dat.
maar het gaat echt niet zo makkelijk in een vieze, diepe sloot.
Dus ook niet zo snel oordelen, die man wil echt zijn paard niet zien verdinken!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:55

Jeetje zeg, wat erg!
Lijkt me echt k*t om te zien gebeuren, maar idd die man kan er niks aan doen.hij heeft nog geprobeerd het paard te redden!!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:24

mij is geleerd voor de mencursus nooit alleen weggaan, met paard en wagen en altijd een mes bij je te hebben...
ik wens die man sterkte toe bij het verlies van zn paard...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:32

pfff wat een verhaal en een elende voor die man.
En hij heeft zeker wel geprobeer zijn paard te redden kan niet anders denk ik
Je houd van de mensport dus ook van je paard.
Dat het hem niet gelukt is zal hij zich al schuldig genoeg door voelen.
wens hem en de mensen om hem heen veel sterkte met dit verlies.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:12

Bah wat erg..
t zou je maar overkomen als menner en paard.

maarja t blijven paarden he.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:13

iel verschrikkelijk om alleen al te lezen, laat staan mee te maken!
je meot er maar niet aan denken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:47

Vind et een beetje cru van iedereen die hier gilt: Hij had zijn paard moeten redden. Natuurlijk heeft die man het geprobeerd, niemand rijdt moedwillig met zijn paard het kanaal in om vervolgens hem te zien verdrinken! Kop op zeg. Een beetje medeleven is meer op zijn plaats!

Heel veel sterkte voor betrokken!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:02

Vonnie84 schreef:
Applelove schreef:
hmmz..en kon die rijder niet even ze paard gaan helpen, hoofd boven water houden ofzo..?????

Bedenk je eerst even hoe diep een gemiddeld kanaal is..

Vervolgens bedenk je hoe zwaar een kar is..... En dan moet je nog weten dat die kar dat paard naar beneden trekt.

Dat lukt je met de grootste wil van de wereld nog niet

kon ie de kar dan nie ff gauw losmake das weer wat minder gewicht vooor het paard

zoiezo denkt een mens heel vaak eerder aan zichzelf en dat vind ik zielig

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:13

Wat een eng bericht zeg..
een complete nachtmerrie moet dat geweest zijn...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:57

Verosjaak schreef:

kon ie de kar dan nie ff gauw losmake das weer wat minder gewicht vooor het paard

Ahum.. jij weet niet waar je over praat zeker? "kar ff gauw losmaken".. Veel plezier he

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:03

Verosjaak schreef:

Oh dus als je paard in paniek in het water ligt is het zielig, maar als ie de eigenaar doodslaat is niet zielig??? jeetje waar heb jij je verstand zitten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:24

linlovesyou schreef:
toen het paard rustig werd, kregen ze hem los... maar was het al te laat...
hij was al dood..

het hoort eigenlijk niet maar: je zou voor minder rustig worden

(sorry)

en ik denk ook dat die man alles gedaan heeft om zijn paard te redden! Onze tinker gaat in de kar, en die kar krijg je echt niet zomaar in 1,2,3 van je paard 'af' Zeker niet als je je bedenkt dat dat paard ook nog gek was van paniek en dus om zich heen sloeg met zowel hoeven als hoofd!
Ik denk dat wat meer respect en medeleven voor deze man wel op zijn plaats is! Hoe zou jij je voelen als je machteloos moest toekijken hoe je paard verdrinkt en iedereen dan ook nog naar je schreeuwt dat je eogischt bent en je alleen maar denkt aan jezelf redden! jezus! Laat dat klein beetje hersenen dat weet-ik-veel-waar zit toch een beetje werken!!!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:41

Dat moet vreselijk voor die man zijn geweest!
Lijkt me idd echt een nachtmerrie!

@ Verosjaak: Ga jij maar is onder water, met een kar die naar beneden zakt, een paard dat compleet in paniek is en aan het verzuipen is, echt die kar eraf halen.. Die kar zit aan alle kanten vast hoor, het lamoen in de lichtogen, de strengen zitten vast, en dan de broek nog, dat maak je echt niet zomaar los in zo'n situatie! En dat wil dan echt niet zeggen dat die man aan alleen aan zichzelf gedacht heeft.

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:27

Vlakbij de stal waar ik rijd is een tijdje geleden ook een paard + kar te water gegaan.. Paard heeft het niet overleeft

Echt vreselijk..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:09

Vreselijk.
Je hoort het steeds vaker joh.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:01

natuurlijk mijn diepste medeleven

maar weet iemand hoe het dier er uit ziet ik vermoed det het de moeder van die van mij is

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:41

Toevallig weet ik wel wie de eigenaar is en kan ik jullie verzekeren dat dit geen man is die zijn best doet voor zijn dieren. Hij heeft een aantal fokmerries en een daarvan heeft al meer dan 2 jaar het bloed langs haar benen lopen van de mok. Hij doet er niets aan. Het is heel jammer van dit paard, een mooie jonge ruin ( 6 of 7 jaar ) maar als ik naar zijn andere dieren kijk dan is dit dier misschien wel veel langduriger leed bespaard gebleven.

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:12

Nog steeds vind ik het erg veroordelend om te zeggen dat hij er geen moeite voor heeft gedaan...
want niemand wil zijn paard zien verdrinken!!

Fockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:28

dblijham schreef:
Toevallig weet ik wel wie de eigenaar is en kan ik jullie verzekeren dat dit geen man is die zijn best doet voor zijn dieren. Hij heeft een aantal fokmerries en een daarvan heeft al meer dan 2 jaar het bloed langs haar benen lopen van de mok. Hij doet er niets aan. Het is heel jammer van dit paard, een mooie jonge ruin ( 6 of 7 jaar ) maar als ik naar zijn andere dieren kijk dan is dit dier misschien wel veel langduriger leed bespaard gebleven.

Wie is de eigenaar dan? Ik woon al 11 jaar hier in Bellingwolde ( rhederbrug) maar ken niemand die zijn paarden mishandelt, en ik ken eigenlijk bijna alle paarden hierzo wel

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:37

Ik vind het niet netjes om namen te noemen maar hij zit vlakbij de grens en heeft nu nog een stuk of 4 paarden staan. Allemaal tuigers.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 01:39

Het lijkt me hier niet de plek om te gaan behandelen wie de eigenaar zou zijn. Deze persoon is geen bokker, anders had deze zich wel gemeld in dit topic.
Het lijkt me dus al erg genoeg voor deze persoon om zijn paard op deze gruwelijke manier te verliezen.
Hier hoeven wat mij betreft niet al te veel woorden aan vuil gemaakt te worden over de man.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 01:43

dblijham schreef:

"Toevallig" heb ik dit zelfde verhaal ook gehoord

Ik vind het heel erg voor het paard!

Brrrrrr.... ik heb ook wel een langs dit kanaal gereden (ook wel eens met een rijtuig) en dan te bedenken dat zoiets kan gebeuren!...

angeldevil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 06:08

Nou ik vindt het niet leuk hoe zijn paarden er bij staan ofterwijl 1 van ze fokmerrie's dat is ook een afschuw. tis zielig voor die ruin maar jah dara ken ie verder ook niks aan doen. maar hij ken wel beter voor ze fokmerrie gaan zorgen. Die gigantische mok benen heeft en waar de kloeten mok aan haar benen vermederen....

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 09:38

Aan alle nieuwe bokkers die zich in dit topic gemeld hebben: op bokt gelden er een aantal regels en moderators zijn er om te zorgen dat die nageleefd wordt. Als een moderator aangeeft dat de discussie weer on topic moet gaan, dus over het paard dat verdrinkt en niet over een fokmerrie die wel of geen mok heeft, doe dat dan ook.

Fockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:07

Ik snap best dat je weer ontopic moet gaan, maar aangezien ik hier niemand ken die zijn paarden zwaar mishandelt ben ik toch wel benieuwd wie het dan is!!
Even kijken of hier mensen vals beschuldigt worden