Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sorane schreef:Die claim is meer dan terecht.
Een wiplash hou je je leven lang last van en zijn vrouw heeft ook nog eens levenslange zorg nodig. En dat omdat iemand zijn paard niet in bedwang kon houden.
banketstaaf voor de eigenaar, maar wellicht een wijze les voor de volgende keer.
LDRD schreef:Dit is inderdaad wel erg veel geld natuurlijk.
Maar bedenk dat het grootste deel van de schade meestal ontstaat doordat iemand wellicht nóóit meer aan het werk kan.
superwoman schreef:Sylvia schreef:Jezus wat een rotsituatie... Dat paard heeft het niet overleefd, de eigenaar is dus al zijn paard kwijt...
Maar anderzijds, met 3 paarden langs een weg...?
Ik denk niet dat de paarden langs de a 27 liepen, dus zal 1 paard wel over of door de sloot gegaan zijn....dus dat kan ik de eigenaar niet kwalijk nemen....
er staan genoeg paarden op een weiland naast de a 27.....
(ik zou ook niet met 3 paarden gaan lopen hoor...)
ninja2 schreef:ik heb ook een wiplach gehad ik heb maar 300€ gekregen, misschien heb ik toch iets niet goedgedaan.
SuperSmurf schreef:Sorane schreef:Die claim is meer dan terecht.
Een wiplash hou je je leven lang last van en zijn vrouw heeft ook nog eens levenslange zorg nodig. En dat omdat iemand zijn paard niet in bedwang kon houden.
banketstaaf voor de eigenaar, maar wellicht een wijze les voor de volgende keer.
ben ik niet met je eens.. Een paard weegt al snel 5 á 600 kilo, als dat schrikt en weg wil, hou je hem never nooit niet. Zelfs niet met t scherpste bit. En daarbij is uit dit korte verhaal ook niet op te maken hoe het precies is gebeurd.
CCCCorine schreef:LDRD schreef:Dit is inderdaad wel erg veel geld natuurlijk.
Maar bedenk dat het grootste deel van de schade meestal ontstaat doordat iemand wellicht nóóit meer aan het werk kan.
In Nederland is daar de WAO voor uitgevonden, dus wat dat betreft geen problemen. Ik weet alleen niet hoe dit in Engeland zit.
russel schreef:ninja2 schreef:ik heb ook een wiplach gehad ik heb maar 300€ gekregen, misschien heb ik toch iets niet goedgedaan.
Nou dan heb je 15.000 gulden misgelopen, want ik ken ook iemand die een whiplash heeft gehad.
russel schreef:ninja2 schreef:ik heb ook een wiplach gehad ik heb maar 300€ gekregen, misschien heb ik toch iets niet goedgedaan.
Nou dan heb je 15.000 gulden misgelopen, want ik ken ook iemand die een whiplash heeft gehad.
Loretta schreef:Ik weet wel dat in Nederland een fietser of bromfietser nooit geen schuld krijgt bij een aanrijding met een gemotoriseerd voertuig maar ik weet niet hoe het met een paard staat.
wsundayl schreef:In het geval van een brommer of fietser is het zo dat de automobilist ten alle tijde aansprakelijk is, daarom heeft een automobilist een verplichte verzekering.
Het is echter wel zo dat de rechter vervolgens een afweging gaat maken. Stel dat de bromfietser door rood licht reed dan is hij ook aansprakelijk voor een deel van de schade. Het is echter helaas niet zo dat zelfs als de automobilist er helemaal niks aan kon doen hij helemaal niks hoeft te betalen. Dit gaat alleen maar op indien hij een botsing heeft met een andere auto.