Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sherwood schreef:blijf het geen leuke sport vinden. Niet voor niks dat er hindernissen zijn met de naam "coffin" of een dergelijke naam. Dat zijn de hindernissen waar de meeste paarden op sneuvelen. Nee hoor heeft niks met eventing te maken. Vraag me dan af waarom er bij de normale springsport geen hindernissen zijn met zulke namen. En los leggen is denk ik niet in alle gevallen een optie. Als de hindernis bergafwaards wordt genomen en die balk valt er af..... is het zowaar nog gevaarlijker. Nee op geen enkele manier is de eventing minder gevaarlijk te maken. Maar dat wil niet zeggen dat het dus al veilig IS als het niet veiliger KAN.
Ik hou niet van sporten waarbij je je paard over een hindernis jaagt waarbij hij niet kan zien wat er achter ligt.
sherwood schreef:blijf het geen leuke sport vinden. Niet voor niks dat er hindernissen zijn met de naam "coffin" of een dergelijke naam. Dat zijn de hindernissen waar de meeste paarden op sneuvelen.
marieketencate schreef:sherwood schreef:blijf het geen leuke sport vinden. Niet voor niks dat er hindernissen zijn met de naam "coffin" of een dergelijke naam. Dat zijn de hindernissen waar de meeste paarden op sneuvelen.
Hahaha!![]()
Weet je waarom een coffin een coffin heet? Omdat het een gat in de grond is in de vorm van een doodskist. Gewoon een greppel in feite en dus een van de hindernissen waar niet veel op kan gebeuren.
hyppolyte schreef:sherwood:
overigens vind ik een verschil zitten tussen het met opzet gevaarlijke dingen doen, of een ongeluk ondergaan waar niemand iets aan kan doen.
Maar hoe beschouw je het springen/jacht(zonder echt op beesten te jagen)/draven dan, vindt je dat niet gevaarlijk? Op deze manier kun je bij meerdere takken van de sport je vraagtekens zetten, als je paard lol heeft in wat ie doet, dan maakt het toch niet uit welke tak je kiest?
jacht is precies zo gevaarlijk, dus daar hoor je mij ook geen lovende woorden over zeggen. de tak van de sport doet er wel toe. Het gaat namelijk niet om normaal risico, maar om onnodig veel risico. eventing heeft gewoon meer risico dan een andere tak van sport. alhoewel me er nu meer te binnen schieten als koeienvangen en de spaanse stierenvechters e.d.
Bovendien als je recreatief rijdt dan doe je de dingen ook bewust (ga ik vanuit) er zijn vast wel mensen die over een boomstam heen springen die in het bos ligt bijvoorbeeld(die ruiters zijn soms vast onervarener dan de gemiddelde eventing ruiter), dat is dan toch vergelijkbaar?zeker is dat vergelijkbaar en ook absoluut niet goed te praten. Dit is zowaar nog gevaarlijker gezien het door onervaren ruiters wordt gedaan.
En zoals hierboven gezegd is, als het een ervaren ruiter en een getraind paard is dan zijn de hindernissen niet levensgevaarlijk. Dat geldt zowiezo voor alles natuurlijk.
op je laatste commentaar:
dat zou kunnen, maar dat geldt ook voor andere sporten.
opzich wel, maar daar wordt natuurlijk ook al wel aandacht aan besteed. Alleen steeds als we het hebben over de eventing worden er van die vreemde dingen bijgehaald als "dan moet je je paard ook niet meer in de wei zetten, is ook gevaarlijk" het lijkt wel alsof we er niet over mogen nadenken/discusieren