Paard met kar te water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Paard met kar te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:22

Meer nieuws en foto's zijn te vinden op www.kilroy.nl bij vrijdag 23 september. Alles goed afgelopen, paard bleef uitermate kalm.

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:06

nou ik vind het wel zielig dat ze te water zijn gegaan! maar voor al voor het paard! De eigenaars wisten schijnbaar toch al niet waar ze mee bezig waren: het was een 2 jarige fries!! 2 JAAR!! Dus die hoort nog niet voor de kar!

dit is het stukje van www.kilroy.nl, daar staat ook dat ie 2 jaar is:

Sleen: paard en dressuurkoets te water aan de Zetelveenweg

Voor de Slener brandweer klonken eindelijk weer eens de alarmontvangers, nadat laatst enkele keren de verkeerde groep was opgeroepen.
Op het onverharde gedeelte van de Zetelveenweg nabij de Zwolling waren een paard en een koetsje met twee personen te water geraakt.
Door een onverwachte beweging was het wagentje met twee wielen in de wallenkant geraakt, waardoor de combinatie in het water viel.
De man slaagde er in om er nog op tijd van af springen; de vrouw belandde wel in het water van de Jongbloedvaart.
De twee slaagden er in om de tweejarige Fries weer op het droge te krijgen, hoewel beiden uiteindelijk daarbij een nat pak opliepen.
Gelukkig liepen zij en het paard geen noemenswaardige verwondingen op; mede, doordat het paard opmerkelijk rustig bleef.

De blusgroep van Sleen zorgde er voor, dat ook het koetsje weer droog zand onder de wielen kreeg.
Het paard werd weer voor de koets gespannen en even later vervolgden ze hun weg...
Voor de vrouw was deze ervaring bijzonder enerverend, omdat ze enige tijd geleden al een pony door verdrinking verloor.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:07

Als ik die foto's zie is dit niet dezelfde als in het begin van dit topic.

Als ik hoor dat die laatste mensen een 2 jarige inspannen en als eerder een pony zijn kwijt geraakt door verdrinking

Dat die Fries zich trouwens nog laat inspannen...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:41

he maar mischien is hij bijna 3 kan toch

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:25

ooh bah..!!
kheb ook met mijn paard in de sloot gelgen..
ze schrok ook..
alleen kwas helemaal alleen had geluk dat er een auto langs kwam..
want had mijn been gebroken..
je schrikt echt daarvan!!
kdurf nu niet meer langs een sloot heen te rijden

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:25

Nooit leuk om zoiets te zien, helaas zelf ook ervaring mee.
Maar bij ons is alles sloot, dus je moet er wel langs rijden.
Ik vermoed trouwens als het een 2-jarige is, dat hij idd al 2,5 is. En misschien stond hij er nog maar net voor. En dat kan op zich wel met die leeftijd, zelf zou ik iets langer wachten. Maar veel worden met 2,5 ingespannen.

Ik hoop dat met zowel paard als menner alles goed is.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:34

Ik dacht gelijk: Met wat voor een snelheid is de automobilist langsgereden dat dit paard schrok? Tegenwoordig malen automobilisten niet meer om paarden op de weg en vinden het een sport om er langs te scheuren Laatst nog een verhaal gehoord van een pony die letterlijk aangereden werd door een automobilist en deze persoon reed door na even snel zijn telefoonnummer te hebben afgegeven want 'hij wist niet zoveel van ponies'! Het meisje (10 jaar!) in doodsangst achterlatend met een pony die op de weg lag en van de pijn verrekte. De pony moest later ter plekke door een dierenarts afgemaakt worden...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:07

ik had een verzorg ponny (haflinger) die zijn moeder had ook met kar en al gezwommen in het drens diep sins dien wou ze niet meer door een simpele pas.
en dus haar veulens ook niet god wat een nachtmerrie al op 20 meter afstand ieeee een plas van 20 bij 20 cm en 1 cm diep

ik hoor wel vaker dat paarden in sloten kanalen (te water) belanden meestal houden ze er nix aan over maar je hebt de uitzonderingen natuurlijk

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:10

ook een keer meegemaakt
Nou gezien dan. Is niet leuk hoor
Stond een fjord voor de kar en die schrok ook ergens van.
Het was toen bij ons op stal
Echt niet leuk om te zien. Heb toen nog een meisje gered, die stond precies in het pad. Maar die fjord had gelukkig niks en dat meisje ook niet!

Gelukkig dat het goed is afgelope!!

beppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:55

hallo met het paard en de menner gaat het goed .
het paard had alleen wat dikke benen van het schoppen tegen de kar en gaat 1 deze dagen voor de keuring.
En wat betreft dat die mensen niet weten waar ze mee bezig waren
deze mensen hebben al vele paarden groot gemaakt en weten dus echt wel waar ze mee bezig zijn.
Maar wat zou jij doen als een dronken iemand met hoge snelheid op je af komt? dan toch maar de sloot denk ik .
doei beppe

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:08

Maar betreft dit het paard uit het begin van het topic, of die ene halverwege.
Want als ik naar de omgeving op de foto's kijk betreft dit 2 verschillende ongelukken.
Het eerste zo te zien binnen de bebouwde kom en het tweede op een zandweg.

beppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:22

Dit betreft het paard wat te water is gekomen in witmarsum.
Daar is alles goed mee en met de menner ook
doei beppe

iknicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:54

Ik woon zelf in Sleen maar ik ken de mensen niet, je weet niet hoe oud de pony is, ze kan eind 2 jaar zijn en begin 2 jaar zijn.. ik vind 3,5jaar eigelijk zelf een goede leeftijd om er mee te beginnen.
Ik hoor wel vaker dat er mensen met auto's, kar+paard in dat kanaal ''vallen'', ik rijd daar ook weleens langs, en ja het is smal. je moet daar niet met je auto een andere auto tegen komen. En als je paard schrikt hoop je dat hij naar voren gaat en niet opzij...
Maar volgens mij is alles wel goed met het span .. ik heb niks verder gelezen in de krant hier.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:09

goh wat sneu zeg, het is toch nog wel redelijk goed afgelopen.