Paardenbedrijven onder mestwetgeving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Paardenbedrijven onder mestwetgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:43

to naiade zowiezo heb je op papier maar 1 ha en dat is te weinig voor het aantal pony's... ik denk dat het iets van 4 paarden ofzo per ha word... moet nog even alles uitzoeken! maar het is allemaal nog in het begin stadium dus er zal binnenkort wel meer info komen in de bladen en op i-net

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:47

Rianneke schreef:
to naiade zowiezo heb je op papier maar 1 ha en dat is te weinig voor het aantal pony's... ik denk dat het iets van 4 paarden ofzo per ha word... moet nog even alles uitzoeken! maar het is allemaal nog in het begin stadium dus er zal binnenkort wel meer info komen in de bladen en op i-net

nou ik hoor het graag als je meer weet.
7,5 ha kan ik wel zwart op wit huren dus dan doen we dat maar.
en waarschijnlijk de rest ook wel dus dan hebben we weinig problemen... hoop ik

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:16

Pure geld klopperij

Ik irriteer me er paars aan!

Eerst moeten we alles chippen (wat eigenlijk alleen maar voor de balasting dienst is, nog effe en we betalen BPM en wegenbelasting, houderschapsbelasting en als je een paard verkoopt moet je ook 19% betalen, Let maar op!!)

Bij ons is dit jaar de prijs van het afvoeren van mest al met 200% omhoog gegaan, pure cartell, want alle mest bedrijven in de buurt hebben dat gedaan en dan nu dit ook nog!!!

En als ze dit door willen voeren, trek dan 1 lijn en laat iedereen betalen maak alleen wel verschil tussen shet, pony en paard!

Dan willen ze de boerenbedrijven aan pakken die hun koeien stal om bouwen tot stallen, want dat zou allemaal zo slecht zijn en dat kan en mag allemaal niet, maar de grote bedrijven die alles volgens de wet doen pakken ze wel aan.

mag ik effe een bakkie want ik moet erg
en ik voel me behoorlijk

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:52

Terwijl er net bekend is gemaakt dat niet de stikstof in mest de boosdoener voor het milieu is maar fosfaat.
Das leuk dus, want kan het hele mestbeleid weer op de schop omdat dat helemaal gestoeld is op stikstof.
In plaats dat ze nu eerst eens goed uitzoeken hoe of wat voeren ze eerst weer regels door om er dan na ...tig jaar achter te komen dat het toch heel anders in elkaar steekt dan ze altijd gedacht hadden. Ik word er helemaal moe van.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:53

nou ik heb vanavond even ge-googelt en daaruit blijkt volgens mij dat als je 7 paarden of 17 shetjes hebt dat het dan nog hobby is...en als je meer paarden/pony's hebt moet je aantonen dat het echt hobby is en dan val je onder de hobby-isten en ben je volgens mij vrij van papierwerk...maar weet het niet helemaal zeker hoor