'Weet wat je doet als je een paard ontmoet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: 'Weet wat je doet als je een paard ontmoet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:52

geweldig dat ze eindelijk eens op het idee zijn gekomen van een campagne! Als je eens ziet hoeveel automobilisten zo ontzettend asociaal een paard passeren.. Nog even snel voorlangs en ach.. meer dan 30 cm heeft een paard toch niet nodig?

Jammer dat het alleen op jongeren gericht is.. Deze zijn namelijk lang de enige niet die niet weten hoe zij met een paard in het verkeer om moeten gaan...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:06

ik vind het een goed idee.
al ben ik bang dat het voor bepaalde personen weinig zin heeft. zij vinden het geweldig je paard te laten schrikken.
maar voor mensen die gewoon uit onwetendheid hard langs je paard scheuren heeft het misschien wel zin.

chientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:05

hoi
Ik vind dit een super goed idee gister zelf mee gemaakt wat er dan kan gebeuren er wou een oudijzerhandelaar langs maar dat paard is nog maar 5 en der zat ook een vrouw aan de kant te werken in de tuin en hij liep al overdwars op de weg toen reed die oudijzerhandelaar gewoon door en boven het paard. Het paard had gelukkig niets. Wij waren echt kwaad op die mensen. Vriendin van mij reed dat paard die heeft die gasten voor weet ik veel wel niet uitgescholden. Ik begreep haar volkomen!
Dit was ff mijn verhaal.
KNHS is top moesten ze veel eerder verzinnen.
Veel liefs Chientje

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:26

Vind dit een goed idee. Ik hoop ook dat het werkelijk aan gaat slaan. Vorige week ging ik met mijn nog jonge paard voor het eerst onder het zadel naar buiten. Onze stal zit aan een provenciale weg waar je eigenlijk maar 50 mag rijden.... Mijn paard vind snel langsrijdende auto's nog een beetje eng dus ik vroeg de auto die aankwam rijden wat vaart te minderen. (met mijn hand) Dat deed hij heel netjes totdat hij een paar meter voorbij mij was, begon die eikel inene te toeteren. En dan met zo'n zelf ingebouwde toeter die zo'n raar geluid maakt. Nou was mijn paard gelukkig al veel te druk met de witte bloemetjes die ze zag maar anders had het heel anders af kunnen lopen....

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:42

en wat nou als we allemaal een brief erna toe schijven, met daarin de zelfde richtlijnen, dat ze overspoelt worden met brieven Lachen
Dat zou mischien helpen ??

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:10

Kijken jullie ook even in het topic van mij: Blik op de weg, special over ruiters?

De link staat in mijn onderschrift!

Ik heb het idee geopperd om Blik op de weg, en evt. andere programmas aan te schrijven met als idee een special over ruiters.

Heb je ideeen en ervaringen, zet ze in mijn topic, ik ga binnen kort mailen met Blik op de Weg...

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:24

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:35

ik vind dit een super campagne! Mijn broer is nu ongeveer een jaartje aant rijden. En hij vroeg laatst hoe je nu het best reageert op een paard! Heb hem uitgelegd dat hij gewoon rustig voorbij moet steken en wanneer hij het paard ver genoeg achter zich gelaten heeft rustig gas moet geven, niet ineens optrekken.
Ook hij wíst gewoon niet wat ie moest doen! Dus ik vind dit een super campagne! Die wat de paarden net wíllen doen schrikken, horen misschien op deze campagne ook welke gevaren zij hiermee veroorzaken. Waardoor ze in het vervolg misschien 2x gaan nadenken?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:58

Dyyy schreef:
@: TS ik had in [OV] op 05-05 al een topic hier over geopend : viewtopic.php?f=12&t=407347

Ik heb toch jouw topic op slot gezet aangezien daar nog geen reacties op waren. Je had wel gelijk, jouw topic stond er net een paar uur eerder op.

fiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:59

EINDELIJK

heel goed dat ze dit doen, ik zat er al een tijd over na te denken, waarom ze dat niet deden. Een reclamecampagne.

Ik denk dat mensen hierdoor bewuster worden van dat een paard een dier is en wel een VLUCHTdier....

Ze snappen er volgens mij helemaal niets van. Ik hoop dat het beter wordt!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:24

Dit is nou precies wat we nodig hebben! Nu maar hopen dat ook
alle bestuurders hier iets mee leren, want er zijn sommige
bestuurders... Gestoord

De meeste bedoelen het allemaal wel goed, maar pakken het net
op de verkeerde manier aan en dan heb je weer een probleem.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:18

Goede zaak dit!
er zijn nog zat van die randdebielen die niet weten hoe een paard kan reageren

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:14

Het enige negatieve over deze campagne dat ik kan bedenken is dat de meerderheid er nu achter komt hoe raar een paard in het verkeer kan reageren en gaat stemmen voor een algeheel verbod voor paarden op de weg. Met als argument dat dat veiliger is voor de ruiters.

aminah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:26

heel goed deze campagne Lachen

ookal is het alleen op jongeren gericht.. de ouderen zien deze reclames ook en zullen het dus onbewust wel mee krijgen en hopelijk ook wat beter op gaan letten...
want jemig wat kunnen sommige mensen asso langs een paard heen rijden zeg...

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:05

Ik heb de site net bekeken. Vind de campagne prima, maar de site niet veel voorstellen. Boos!
Het enige dat je er kunt doen is een quiz invullen, maar er staat niet eens duidelijk uitgelegd waarom een paard reageert in het verkeer. De foto's laden heel erg langzaam en er staat daar ook geen uitleg bij.

Beoordeling:
Het idee krijgt van mij een tien, maar de uitvoering slechts een vier, helaas... Huilen

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:43

Ze hebben het hier nu ook over op Radio 3 (Wout - BNN) >>> en het aantal hits op de site is ineens omhoog geschoten.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:52

Vanavond komt het op tv!

Twee weken geleden was er al veel media aandacht voor de nieuwe KNHS campagne "Weet wat je doet als je een paard ontmoet" (o.a Jeugdjournaal, Editie NL, TV Gelderland). Ook vandaag, de dag van de officiele aftrap van deze campagne is er volop media-aandacht:

* NOS Journaal vanavond 20.00 uur
* Hart van Nederland vanavond SBS6 22.30 uur
* BNN Radio (Radio 3) tussen 16.00 en 18.00 uur
* RTL4, Lijn 4, woensdagochtend tussen 10.15 en 11.00 uur
* L1, Radio Limburg, even na 16.00 uur
* RTV-West, dinsdagochtend vroeg
* Vanochtend is de campagne al in de lucht geweest bij: radio 1, radio2 en radio538

Ook in alle landelijke en regionale kranten zul je de komende dagen de campagne volop tegen komen!
Kijken, luisteren en lezen dus!

Weet wat je doet als je een paard ontmoet!
Maandag 9 mei vindt de officiële start plaats van de campagne, waarna de doelgroep met posters en flyercards in diverse uitgaansgelegenheden bewust worden gemaakt van het thema. De campagne is gericht op jonge automobilisten die niet weten hoe een paard in het verkeer kan reageren als het schrikt. Vanaf deze datum is de website www.watjedoet.nl actief, waar meer informatie te vinden is omtrent de verkeerscampagne, die ondersteund wordt door Verkeersschool Blom uit Etten Leur.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:45

Ik zag vanochtend ook een berichtje met een foto in de Metro.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:01

Ik vind het erg jammer dat het geen landelijke actie van meerdere organisaties is. Niet paardenmensen kennen de KNHS niet eens.
Als 3VO nou mee had gedaan. Deze heb ik trouwens een maandje of 2 geleden gemaild met de vraag of ze nog bezig waren met een campagne. Ik kreeg toen als antwoord dat ze niet bezig waren met een hele grote campagne wel werden er vragen beantwoord in het tijdschrift paard&co (maar goed dat zijn al paarden mensen die horen het meeste wel te weten).

Toch hoop ik dat mensen wat bewuster worden over paarden in het verkeer. Ben wel erg blij dat er eindelijk toch iets komt!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:03

dit vind ik een erg goede actie! want je hebt van die mensen die kijken je zo raar aan als je paard door hun gedrag gek doet, maar het komt schijnbaar niet in hun op dat het hun schuld is.

alleen idnerdaad jammer van wta je zegt, essie; dat het geen landelijke actie van meerdere organisaties is.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:26

Zeker een goede actie, nu maar hopen dat het ook echt helpt Lachen
Ik vind wel dat voornamelijk tractoren zich altijd erg netjes gedragen bij mij in de buurt. Vanmiddag reed ik buiten, en mn paard is nogal bang voor tractoren, en toen zette die man heel netjes zn tractor aan de kant en zette de motor uit, en ging pas weer verder toen we lang en breed gepasseerd waren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:19

De actie is prima, maar ik mis op de site toch wel een heleboel info.
Zo zou ik er als tip op zetten dat je niet moet gaan stilstaan als je een paard tegenkomt. Stilstaande mensen passeren vinden de meeste paarden enger dan gewoon voortbewegende mensen. We hadden een haflinger voor de koets lopen die werkelijk alles deed en durfde, alleen stilstaande mensen vond ie vreselijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:37

Het werd eens tijd Haha!

Als je af en toe ziet hoe achterlijk hard mensen voorbij rijden Bloos!

Ze rijden de veters uit je schoenen hierzo.. Bloos!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:21

Ik vind het een goede actie. Helaas heb ik er nog niet echt veel van gezien..

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:21

Prima , hadden ze al veel eerder moeten doen.

En er moet in leerstof voor het theorieexamen ook meer aandacht aan worden besteed.