Champion endurance horse cloned

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Champion endurance horse cloned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 13:13

Ja, wat ontzettend veel tegennatuurlijker is dit dan het insimineren van merries met diepvriesrietjes die hengten aan de andere kant van de wereld gecreerd hebben over een met huiden overtrokken fantoom Ik zie dit niet als veel erger 'de natuur naar je hand zetten'.

Ik vind het super dat dit kan, en ben erg benieuwd het het met dit diertje afloopt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:03

Heel oud zal hij niet worden, want zoals Wwwiske al zegt dit paard is een genetische kopie. Een kopie is opzich al slechter dan het origineel, maar een kopie maken van oude genen, zorgt er voor dat zijn genen bij geboorte al die leeftijd hebben. Daarbij vind ik dit knoeien met moeder natuur. Eicellen/sperma invriezen een middel, hoewel ergens het ook wel een beetje vreemd is, maar je veranderd niks aan die eicel en ook niet aan dat sperma. Ik denk dat dit paard erg blij moet zijn als hij 7 jaar wordt. Zelf schat ik dat ie tussen de 3 en 5 wordt.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 07:37

Ruudjw schreef:
En nog even en iedereen rijd op exact hetzelfde paard Tong uitsteken

Komt het toch ooit aan op de rijkunst Haha!

Ik ga alvast maar eens sparen. Knipoog

haal jij desi uit de wei?? wie is desi die bruine met een witte kol.
ong. 1.50 hoog. ze zijn allemaal bruin met een witte kol 1.50 Clown

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 07:38

Ellende schreef:
Ja, wat ontzettend veel tegennatuurlijker is dit dan het insimineren van merries met diepvriesrietjes die hengten aan de andere kant van de wereld gecreerd hebben over een met huiden overtrokken fantoom Ik zie dit niet als veel erger 'de natuur naar je hand zetten'.

Ik vind het super dat dit kan, en ben erg benieuwd het het met dit diertje afloopt!

als het diertje gewoon leven heb (misschien iets korter) en gewoon zonder pijn dood gaat.
dan kan ik er denk wel mee leven

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:23

WWWiske schreef:
En als laatste kan je je afvragen ofdat opvoeding en training niet een belangrijke invloed hebben op de ontwikkeling van een paard, was Salinero ooit de Salinero van nu geworden, als hij als veulen verkocht was aan een manegehouder en vanaf zijn derde jaar rondjes in de plaatselijke manege les had mogen lopen?
Precies. Tenslotte heeft dit veulen alleen de genetische basis van Pieraz, maar niet dezelfde ontwikkeling (dus wel genotype, maar niet hetzelfde fenotype, voor de biologen onder ons Knipoog )

En ik denk dat dat heel belangrijk is voor de prestaties van een dier...

(en dan laat ik het etische deel maar even buiten beschouwing Knipoog)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:57

Ze willen er mee fokken, dus dan doet het fenotype er ook niet toe.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:24

De ontembare drang van de mens om God te willen spelen. En dat is best gek als je bedenkt dat ze oh zo stellig blijven beweren dat God niet bestaat Knipoog.

Ik ben hier dus tegen. Wat al gezegd is, laat de natuur zijn gang gaan.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:11

ik ben wel benieuwd wat voor impuls dit gaat geven aan de fokkerij!

er stond ook een artikel over in de laatste bit, over dat ze er erg sceptisch over zijn, omdat nieuwe bloedlijnen anders gefokt zijn en er dus geeen vraag meer zal zijn naar de "oudere" gecloonde bloedlijnen!

Ik volg....ik ben wel nieuwsgierig naar wat t wordt!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:33

Ellende schreef:

Mee eens!

Denk dat we hier nog een hoop van zullen horen Lachen

Wie weet is het een succes. Denk dat we nooit allemaal dezelfde paarden zullen hebben. Mensen houden altijd hun eigen smaak Haha!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:26

ik hou hier ook niet zo van Boos!
en vind het echt niet kunnen dat zulke dingen gebeuren!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 06:58

Ik vind het een schitterend diertje om te zien!!
Ik ben hier alleen wel heel sterk op tegen. Hoe kom je erop. Boos!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:51

dus ze willen met gekloond materiaal gaan fokken Hamer
Verschikkelijk!!
Ik denk dat hier nog wel wat gebreken in naar voren komen, ookal is er sinds Dolly heel wat afgekloond, ook zonder het bekend te maken Boos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 11:26

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:09

Euhmmm tja ik wist niet eens van de eerste, dus ik sta nog echt helemaal te kijken! Ik vind dit wel zoo bizar.
Ik vind het ook een eng idee, net als bij mensen.
Nee ik weet het niet hoor. Ik zie dan zo'n schattig huppelend veulen.. en dan is hij (eigenlijk) nep.. ik weet niet, kan er bij mij niet zo goed in.
net alsof het een poppen-paardje is. Ook al weet ik dat het geen plastic is. Toch vind ik het bizar.
Ik ben benieuwd hoe het veulen zijn leventje eruit gaat zien!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:38

Misschien is ie wel onvruchtbaar Nagelbijten / Gniffelen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:13

echt ziek!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:19

Ik vind het heel bijzonder dat dit allemaal kan. Eerder is gezegd dat de kopie slechter is dan het origineel, maar dat zal op een gegeven moment veranderen. Het kan zelfs zo worden dat in de kopie veranderingen aan kun worden gebracht dat deze beter wordt.

Tja het blijft knoeien met de natuur, maar toch ben ik heel nieuwsgierig waar het toe leidt!

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:08

Haha grappig Haha! . Iedereen zegt: Je moet niet tegen moeder natuur ingaan. En dan doelt met op dat klonen.
Als men vanaf het begin moeder natuur haar gang had laten gaan kon dit paard nog veulentjes voortbrengen. Want moeder natuur heeft hem op de wereld gezet als een volwaardige hengst. Hadden ze hem maar niet moeten castreren.

Over dat klonen zelf ben ik nog niet uit maar het ziet er wel een mooi veulentje uit.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:48

Ik vind het wel mooi dat dit allemaal kan. Als het maar niet te ver gaat. Dat straks iedereen hetzelfde paard heeft enzo hihi.

Maar ik zou het wel weten!! Sjimmie klonen....kan ik hem altijd bij me houden hihi. Jammer dat de techniek niet zo knap is dat de klonen niet 100% gezond zijn. Maar dat zal ik de toekomst wel gebeuren.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:05

ik vraag me af waar dit stopt... nu een paard en over een paar jaar een mens??? Ik vind het een beetje een enge gedachte.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:57

Dit is een beetje ziekelijk alleen wel grappig dat de mensen van tegenwoordig dit allemaal al kunnen doen.

gr nathalie

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 07:59

Ellende schreef:

Ja het is imo veel tegennatuurlijker dan inseminatie.
Bij inseminatie volg je met aanpassing nog steeds de 'natuurlijke gang van zaken'. Ja ik vind 'Live Cover' (even kwijt hoe je het in het nederlands zegt) ook leuker, maar helaas doen niet alle hengstenhouders dit nog o.a. wegens risico's.
Maar K.I. is nog steeds zaadje+eicel=veulen.
Dit is paard-->kopiëren-->kopie paard, om het even heel simpel te stellen.

Ik vind het stom dat dit kan, en vind het in deze situatie niet echt een meerwaarde hebben.
Het is evengoed wel een mooi diertje, en ik hoop dat het niet teveel last krijgt.