Droes in Harmelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissJames

Re: Droes in Harmelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:02

Mijn paard blijft ook op stal. Het was de bedoeling dat hij een weekje in training zou gaan als ik op vakantie ben.
Nu laat ik hem maar thuis, durf het toch niet helemaal aan. En ik wil zeker niet degene zijn die droes versleept naar een andere stal.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:04

dat is echt heel sociaal, dat doet vast niet iedereen!
Haha!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 12:55

mazzeltje schreef:
dat is echt heel sociaal, dat doet vast niet iedereen!
Haha!

Klopt, noem geen namen, maar zag gistermiddag twee personen van stal Brouwer over de weg gaan, stom, stom, stom.......... Boos!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:59

pardon???
als ze richting Harmelen gingen lijkt het me geen probleem, bij ons is geen droes hoor!
Richting de "droeshaard" vind ik ook echt belachelijk..
Ik vraag me af wie dat waren!

MissJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:42

Dat was ik, lijkt me ook geen probleem richting Harmelen. En inderdaad hebben wij geen droes. Het zal toch zeker niet zo zijn dat ook wij nergens meer heen mogen??

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:57

precies! Haha!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 09:41

Sorry hoor, maar kan me nog goed herinneren dat er altijd grote paniek was als er ergens droes was uitgebroken. Massaal enten toch? En vooral niet op wedstrijd gaan (of gewoon toch doen)?
Beetje rare reactie............... Verward

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:55

ik heb niet geënt hoor!
en ik geloof niet dat er iemand op wedstrijd is gegaan waar droes heerst!!!
Bij mij geen paniek, ik baal er wel ontiegelijk van!
Verder vraag ik me af wat er raar aan de reaktie is!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:17

Ook ik sta bij Stal Brouwer!
Ik heb 13 maart wedstrijd en als het allemaal goed is gaat dat gewoon door! Ik sta namelijk niet op een droes stal en ik ga ook niet naar een stal waar droes heerst. Lijkt me geen probleem. Als er mensen zijn van onze stal die er wèl problemen mee hebben of moeite, dan hoor ik het graag, misschien kunnen we op de één of andere manier een oplossing vinden.
Overigens is die ouwe van mij ook niet geënt.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:03

Agossie schreef:
Ook ik sta bij Stal Brouwer!
Ik heb 13 maart wedstrijd en als het allemaal goed is gaat dat gewoon door! Ik sta namelijk niet op een droes stal en ik ga ook niet naar een stal waar droes heerst. Lijkt me geen probleem. Als er mensen zijn van onze stal die er wèl problemen mee hebben of moeite, dan hoor ik het graag, misschien kunnen we op de één of andere manier een oplossing vinden.
Overigens is die ouwe van mij ook niet geënt.

Ik ga 12 maart op wedstrijd naar Zoetermeer. Er is verder (tot nu toe gelukkig) geen droes uitgebroken, maar ik blijf het niet verstandig vinden om over dezelfde weg te paardrijden als waaraan de stal ligt waar het heerst. De stal is bij ons ongeveer 1 km vandaan, ik ga in ieder geval niet te paard de weg op.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:38

Niet om lullig te doen, maar je gaat toch nooit de weg op... Knipoog

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:54

mazzeltje schreef:
Niet om banketstaaf te doen, maar je gaat toch nooit de weg op... Knipoog

HI hi hi ben pas weer begonnen met buitenrijden, mocht je een keer in de buurt zijn (na de droesperiode), kom eens aan zou ik zeggen. Haha! Tong uitsteken

MissJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:07

Paardjerijden over dezelfde weg lijkt me ook niet zo'n probleem.
Zowiezo rij ik er niet langs en dan nog, het vliegt nog steeds niet door de lucht!
Maargoed laten we gewoon allemaal voorzichtig zijn maar niet te bang lijkt mij.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 01:02

Precies! Als het komt, komt het toch wel, dan houd je het ècht niet tegen hoor! Dan kan je nog zo voorzichtig doen! Ik heb er overigens helemaal geen problemen mee dat er over de weg gereden wordt. (te paard) Maar het lijkt me inderdaad niet verstandig om richting de droeshaard te rijden. Tot nu toe hebben geen van de Stal Brouwer eigenaren/ruiters dat gedaan. Bovendien doen de IJslanders het werkelijk keurig! Ze komen niet meer van het erf af en er is een select groepje dat de paarden verzorgt, zodat niet iedereen maar steeds langskomt. Ook hebben ze het meteen bekend gemaakt (zelfs in het UN)! Top! Petje af voor jullie!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 09:11

Agossie schreef:
Precies! Als het komt, komt het toch wel, dan houd je het ècht niet tegen hoor! Dan kan je nog zo voorzichtig doen! Ik heb er overigens helemaal geen problemen mee dat er over de weg gereden wordt. (te paard) Maar het lijkt me inderdaad niet verstandig om richting de droeshaard te rijden. Tot nu toe hebben geen van de Stal Brouwer eigenaren/ruiters dat gedaan. Bovendien doen de IJslanders het werkelijk keurig! Ze komen niet meer van het erf af en er is een select groepje dat de paarden verzorgt, zodat niet iedereen maar steeds langskomt. Ook hebben ze het meteen bekend gemaakt (zelfs in het UN)! Top! Petje af voor jullie!

Even off-topic, wat een tijd om achter je computer te zitten, de meeste mensen liggen volgens mij dan op bed. Dromen Slapen

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:31

Agossie schreef:

OK dan!

Altijd fijn als mensen positief reageren. Voorlopig komen de IJslanders ook echt niet van het erf af en wordt de quarantaine tijd t.n.o. zeer zorgvuldig in acht genomen en alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen. Dat betekent dus ook geen wedstrijden, open dagen, trainingen, vakanties etc. de komende periode. Allereerst belangrijk dat de paarden aan de beterende hand zijn. Ach gut
Helaas is niet alleen op de IJslanderstal sprake van droes, maar zover het 'schijnt' ook op een stal in De Meern. Daar zijn echter de paarden in quarantaine gezet, naar ik begreep.

Droes is erg vervelend, nare en gemene bacterie. Door alle zorgvuldigheid in acht nemen, kan je het risico zover mogelijk indammen/beperken. Echter hiermee ook geen reden tot paniek reacties noodzakelijk. Knipoog

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:15

Erg jammer dat het precies daar is! Ik ben 2 weken geleden daar gaan kijken voor een IJslander. Ik ben helemaal in luf en als ik een stal heb kan ik haar kopen, maar ja, nu er droes is duurt dat natuurlijk nog wel een flinke tijd voordat alles eenmaal rond is... Ik hoop dat het gauw weer over is!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:48

Nou ja, je weet in ieder geval dat hij/zij droes al gehad heeft en dus antistoffen heeft!!!

Ik hoop voor alle paarden en eigenaren (oude en nieuwe) en natuurlijk de eigenaar van de stal dat het allemaal snel over is Beterschap allemaal!!!