vanmorgen zijn onze paarden gestolen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: vanmorgen zijn onze paarden gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:59

en hoe zit het nu, krijg je ze terug, of kan je ze kopen.
je moet toegeven dat het idd erg vaag was allemaal, eerst van mij, toen in bruikleen, eigenbaas, andere baas, was erg vaag Haha!
maar weet je nu ondertussen wat meer, waarom ze, ze heeft meegenomen enzo.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 22:06

Hoi Esmeralda

Wat er verder gaat gebeuren is niet zeker, terug krijgen waarschijnlijk niet, omdat de wet per 1 januari 2005 is veranderd over het onderwerp in bruikleen.
Wel gaat de gene die 18 maanden lang goed heeft gezorgd voor die twee lieverds de kosten achter halen die ze heeft gehad voor het verzorgen.
En ik hoop dat jullie mijn lompheid vergeven Bloos als ik niet duidelijk genoeg geweest ben en niet genoeg kon zeggen tegen jullie Ach gut
Ik wil jullie bedanken voor de opbeurende woorden, en zal in het vervolg niet zo snel meer iets vertellen op dit forum als ik niet duidelijk genoeg kan zijn.
bedankt! Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:05

zijn dit de pony`s die in Ouddorp staan?of stonden,ik ben er weer een tijdje niet geweest.

van dat vrouwtje wiens man onverwachts is overleden?[ik kan geen naam noemen]
het is een moeilijke kwestie,maar bruikleen is bruikleen!

wij hebben onze shet jaren geleden ook in bruikleen gegeven en 3 jaar later weer opgehaalt.

geen contract of iets gehad maar gewoon mondeling zo afgesproken.

en alle kosten in die 3jaar waren gewoon voor hun.!

en dat is ook zonder gezeur van beide kanten goed gegaan.

als het de pony`s van A zijn kan ik daar wel begrip voor opbrengen,ze heeft het natuurlijk niet makkelijk gehad.
en waarschijnlijk dacht ze het goed gedaan te hebben voor haar paardjes,want verkopen had natuurlijk ook een optie kunnen zijn maar dat wilde ze niet.

ik hoop dat jullie eruit komen.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:21

o wat erg.
leef met je mee Ach gut
echt verschikkelijk

Liszjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:53

Dan voel je je echt wel rot als je dat meemaakt. En daar heb ik ook ervaring mee (Jammer genoeg.. Ach gut ) dus ik weet wel wat je voelt/voelde. Ik vind dat de reactie van Amondi ook wel errug bot was hoor..

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 11:49

Ik geloof dat je meer van de zaak af weet mirgino.
Ik hoop inderdaad dat A in het vervolg niet meer van gemene leugens en roddels uitgaat want het is niet het beste voor Mickey en Fjury om de zomaar ineens stiekem weg te halen uit hun vertrouwde omgeving.
Maar ik hoop dat het toch nog op een normale volwassen manier opgelost kan worden. O,ja er was hier wel spraken van een overeenkomst op papier.
Maar ik ben blij dat ik jullie iets meer heb kunnen vertellen en dat jullie snappen dat het niet om mij persoonlijk gaat Haha!

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 12:11

Pling Dan jullie wel voor de steunende woorden.
En ik vind het rot te lezen dat het ook bij andere is gebeurd.Liszjuhh Ach gut Misschien wil je er meer over kwijt?
We steunen de dame bij wie ze weg zijn gehaald heel erg maar de onbegrip en onmacht dat moet ze jammer genoeg in haar eentje doen Verdrietig daar kunnen we haar niet bij helpen.
Ze was erg goed voor die beessies ene ze hield/houd heel veel van ze en zoals ik denk te weten snappen jullie dat.
Het zijn geen oude schoenen die omruild als je ze zat bent. Boos!vandaar doet het zoveel pijn.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:19

Zijn de paardjes al weer fijn bij jullie terug???? Ik hoop het wel het is echt zoooo zielig als ze oppeens buiten moeten staan als ze dat niet gewend zijn en niks te eten hebben. Veel sterke!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:41

Jemmie schreef:
En mij leeftijd is boven de 30 tig
Hopelijk heb ik jullie nu wel de nodige info gegeven en de lucht wat opgeklaard want boze gezichten wil ik niet

Wanneer bokkers met dergelijke reakties op reakties moeten komen, gaat het slecht met Bokt. Kunnen we alsjeblieft beetje aardig blijven voor elkaar? Vriendjes zijn?
Vindt het erg rot dat de vorige eigenarresse en politie zo hebben gereageerd. Hoop ook dat er snel duidelijkheid komt.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:25

Juut ik ben het met je eens dat het gewoon onzin is om boos te worden op elkaar, er is al genoeg ellende overal. Verdrietig
Ik hoop dat armondi er ook zo over denkt. Knipoog
Ik Vind als je, je mening wilt geven ookal is het geen leuke kan het wel op een tact volle manier, zodat je toch eerlijk bent maar op een respect volle manier je mening geeft.
Het is tenslotte een openbaar forum, iedereen mag schrijven wat hij/zij wilt als het maar op een leuke manier is Haha!
En nu het koud is denken we die zieltjes zo zonder deken buiten.Het is echt niet te geloven wat er allemaal is gebeurd Huilen
Dank je maaike14 Ach gut

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:20

Wettelijk gezien mag je als eigenaar van je paard je paarden niet van het erf van een ander halen, zelfs niet als die je paarden daadwerkelijk gestolen heeft. Maw, wat de eigenaar van Fury en Mickey gedaan heeft MAG wettelijk gezien niet, zelf als zijn de paarden van hem/haar. Wel mag je een dief die op de openbare weg loopt met jouw paard het paard proberen af te pakken. (Rare wetten hebben we in Nederland)

Kortom, je staat redelijk sterk in je schoenen. Het hangt uiteraard van de gebruiksovereenkomst die je met de eigenaar hebt afgesproken op welke wijze hij/zij ze terug mag vragen (opzegtermijn bv). Ik vermoed echter dat er niets op papier is gezet. Dan zal in het uiterste geval een rechter uitspraak moeten doen wat hij denkt dat een redelijk termijn is waarop je de paarden aan de eigenaar terug moet geven. Want ik neem niet aan dat hij/zij bereidt is ze aan je te verkopen.

Heel vervelende zaak, maar je hebt de wet gedeeltelijk wel aan je zijde. Aan de andere kant, wees erop voorbereid dat je de paarden toch uiteindelijk aan de echte eigenaar zult moeten afgeven, tenzij je ze alsnog kunt kopen.

De rol van de politie hierin (als het klopt wat je zegt) is erg vaag, maar ik weet dat de politie wel eerder zegt: Officieel mag het niet, maar wij knijpen een oogje dicht...

Verder: als je er echt een rechtszaak van wilt maken, reken dan op hoge kosten, tenzij je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Kun je dat betalen?

Off topic: mijn oma en mijn moeder zijn in Melissant geboren, en ik ken Goeree Overflakkee dus erg goed Haha!

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 14:48

Hoi Ibbel
De echte eigennaar heeft ze inbruikleen afgestaan aan iemand van ons op stal voor onbepaalde tijd dit was 18 mnd geleden,hier is ook een gezamelijke overeenkomst afgesloten op papier.Nu heeft ze s'morgens vroeg de paarden zonder de mede weten van de dame bij ons op stal weggehaald, hierbij heeft ze staldeuren vernield en een gat gemaakt in de schuur om binnen te komen.
En ik denk inderdaad dat de oude eigenaar, ze niet aan de dame op stal wil verkopen...Jammer genoeg. Verdrietig
Maar we hopen dat de advocaat heel erg goed haar best doet want wij kunnen niet zoveel op het moment.
Ik geef dit berichtje door aan de gene die het heel hard nodig heeft Ach gut , de dame inkwestie.En ik moet zeggen door het lezen van je berichtje krijg ik weer wat hoop voor haar. Haha!
Hoe weet je dit, heb je wat rond gesneuveld in boeken of zo...Heel blij mee echt waar Pling

Ene je kent ons geiten durp dus echt... goh ik dacht dat iedereen dacht waar ligt dat melissant.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:11

Als er op papier een bruikleenovereenkomst voor onbepaalde tijd is overeengekomen heeft de echte eigenaar geen poot om op te staan.

Hoe weet ik dit: ja, da's dan weer minder. Eigen slechte ervaringen. Lees dit topic maar even: viewtopic.php?f=1&t=296901

Overigens Melissant Melissant niet meer, met die rondweg eromheen en zo. En Stellendam, Sommelsdiek, en Meheerse ook niet, trouwens. De leste keer dak er was (ja, moet even m'n flakkees tonen, natuurlijk Haha! ) herkende ik het bijna niet meer.
Kun je nagaan, ik ging vroeger met m'n oma zwemmen aan de 'Butendiek': dat was nog voor de dam in de Grevelingen, gewoon open zeewater dus.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:00

Jemig at erg zeg, ik hoop écht dat je ze terug krijgt!!

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:45

Ik heb de topic gelezen Verdrietig Ibbel.
Ene ik lees hier dat we niet de enige zijn die zo belazerd zijn. Boos!
Ook bij jou is het een heel vaag verhaal, maar probeer het een ander maar eens uit teleggen als je het zelf nog niet eens snap hoe de vork in de steel zit.
Heb je inmiddels al wat meer bereikt, ik wens je echt heel veel sterkte:(:)

Koe Dit stukje hieronder slaat op de mensen die deze vreselijke praktijken uithalen Koe

En dit gedonder moet eens afgelopen zijn Boos! Wees eens volwassen en als je dan denk zo stoer te zijn Cool wees dan een vent en regel dit soort dingen rechtstreeks met de eigennaren zelf, en handelen dit af als een normaal mens.en niet dit soort ondiervriendelijke praktijken.. want tenslotte wat kunnen die beesjes er nou aan doen die zijn natuurlijk weer de gene die er nog het meest onder lijden en dat vergeten ze.

En bij ons nog geen veranderingen, maar er komt iets aan........... Pling
Ene hopelijk kunnen wijzelf en andere van deze ellendige gebeurtenissen iets leren, Hopen dat we onze paardjes hierdoor iets beter kunnen beschermen tegen die Boos! "kl...zakken" Boos! ik bedoel vreselijke mensen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:20

Ik heb in ieder geval een goede advocaat.
Veel hoop dat ik mijn paard terugzie heb ik niet, maar ik verwacht de aanstichters in ieder geval financieel een goede poot uit te kunnen draaien. Dat geeft me m'n paard wel niet terug, maar misschien wel wat voldoening.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:16

Dat is waarschijnlijk nog het enige wat je kan doen net als wij Verdrietig
Want stel dat de paardjes bij mensen zijn die echt om die beesjes geven en er een band mee hebben opgebouwd de paarden zijn ook vertrouwd geworden met hun, zou ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze daar weer weg te halen...ik Persoonlijk....
Dus wat blijf er over, ze laten boeten voor het feit wat ze je aan gedaan hebben en die paardjes. Zodat ze het niet nog eens in hun hoofd halen dit te doen.

Heel veel sterkte, ook namens iedereen van onze stal
Brief alles namelijk over, snap je Knipoog

En willen we iedereen weer bedanken voor de lieve, meelevende, opbeurende woorden en gedachten. Ach gut

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:04

Zo zie je maar dat elk verhaal 2 kanten heeft:

jemmie schreef:
De echte eigennaar heeft ze inbruikleen afgestaan aan iemand van ons op stal voor onbepaalde tijd dit was 18 mnd geleden,hier is ook een gezamelijke overeenkomst afgesloten op papier.Nu heeft ze s'morgens vroeg de paarden zonder de mede weten van de dame bij ons op stal weggehaald, hierbij heeft ze staldeuren vernield en een gat gemaakt in de schuur om binnen te komen.
En ik denk inderdaad dat de oude eigenaar, ze niet aan de dame op stal wil verkopen...Jammer genoeg. Verdrietig

En dit stond gisteren in Ons Eiland, een plaatselijke krant hier:

Citaat:

Lieve Mickey en Fury

Mijn lieve paarden, wat ben ik blij.
Jullie zijn gelukkig weer bij mij.
Jullie spelen in de wei, en komen elke dag een beetje bij.
Gevochten word er wel soms, dat moet ik kwijt, maar jullie zijn zoveel tekort gekomen en hebben nu voernijd.
Het verhaal begon toen jullie baasje, mijn man, overleed.
Ik kon het niet meer aan, en ik leed.
Toen was er iemand die zei: Ik verzorg ze wel,
dus maakten we een contract, getekend en wel.
In bruikleen gaf ik jullie, enkele voorwaarden waren er bij,
het ging een tijdje goed, allemaal blij.
Zolang ze voor jullie konden zorgen was het oké,
verkopen of weggeven mocht niet nee nee!
Jullie bleven mijn paarden voor altijd,
ik bleef de eigenaar dat is een feit.
Plots zag ik, het gaat niet goed,
en hoorde van velen ze zijn ondervoed.
Ik kwam gelijk kijken,
toen zei de fantasierijke:
Fury was bijna dood,
daarom is-tie zo mager geen nood.
Ik keek gelijk bij Mickey en de anderen,
die waren bijna net zo dun, niks aan te veranderen.
Dekens droegen jullie om het te verhullen,
toen ik dat zag kon ik wel brullen.
Jullie stonden in jullie eigen mest,
en drinken uit een bak met dode ratten is ook niet best.
Iedereen adviseerde: Haal ze weg!
Maar ik kreeg jullie niet wat een pech.
Ja ik kon jullie krijgen tuurlijk wel,
moest ik €7600.- betalen, dat wel.
Langer kon het duidelijk niet,
dus ik ging jullie halen en zo geschied.
De veearts kwam en keek,
ze kon jullie van vroeger maar werd nu gewoon bleek.
Een verklaring werd opgesteld door haar,
grove verwaarlozing schreef ze, echt waar.
Rotstraal, ernstige wormbesmetting en sterk vermagerd was haar conclusie,
vandaar dat we ze weghaalden en daarom deze ruzie.

Jammer dat het zover moest komen,
waren ze goed verzorgd dan was deze beslissing niet genomen.

Ik weet even niet wat ik moet denken...

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 12:43

Hier zat ik op te wachten....... Boos!

Elk verhaal heeft zeker twee kanten dus ik zou zeggen kom eens langs dan kan je die"ratten zien zwemmen".
Waarom zet je ons gedicht van vorige week donderdag in ons eiland hier niet op bokt...is ook best de moeite waard!!!!!!

Die mevr die deze reactie heeft gegeven op een gedicht van ons vorige week donderdag, is een beetje in de war in het hoofd zou ik maar zeggen.Haar gedicht kan je in het mailtje van Stennise lezen.

Maar ik zou zeggen denk zelf wat je wilt denken, en hoe of je dit verhaal van ons wil geloven.
Maar als het echt zo slecht bij ons zou zijn, zou de paarden opvang niet twee paarden hebben geplaatst bij ons, die we nu hebben geadopteerd.

ben niet boos als je haar fantasierijke verhaal wil geloven, maar zoals stennise zegt een verhaal heeft twee kanten.
Nogmaals het gaat niet om mij persoonlijk. Ik heb dit verhaal wel uit mij zelf op bokt gezet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:58

Het gedicht van vorige week uit de krant heb ik niet, maar misschien kun je het er zelf op zetten als je wilt?

Maar goed ik begrijp dat jullie inmiddels een advocaat hebben ingeschakeld, en dan komen de harde feiten op tafel en doen onze meningen er niets toe.

Zoals ik al zei ik weet niet wat ik moet denken, hou ons op de hoogte.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 11:16

Hier het gedicht dat mijn vriendin heeft geschreven ter afscheid van Mickey en Fury in het plaatselijke krant Ons Eiland vorige week donderdag.

Lieve Mickey en Fury
Met grote trouwe ogen keken jullie me altijd aan,
Waarom, waarom moesten jullie bij me vandaan?
Ik raakte jullie kwijt voor de rest van het leven,
Nu weet ik pas echt hoeveel ik om jullie ben gaan geven.
Die aai, een lieve knuffel of even lekker rollen en dollen in de wei,
Dat kan nu niet meer want jullie zijn er niet meer bij.
Het liefst wil ik dat jullie weer bij mij zijn,
Lekker onder jullie warme deken en in een droge stal dat vonden
jullie zo fijn.
Iemand vond het nodig om gemene leugens te verspreiden,
En jullie zogenaamd uit die slechte situatie te bevrijden.
Ik weet hoe die leugens zijn begonnen,
En ik zeg jullie ze hebben nog lang niet gewonnen.
Lieve Mickey en Fury, de tranen zullen voor jullie nog veel
stromen,
Maar ik weet dat jullie een van de beste dingen zijn die me ooit is
overkomen.
Nu staat er een ander op stal,
Een verwaarloost paardje dat ook een plekje in mijn hart stal.
Nooit kan hij de leegte vullen, van jullie in mijn hart,
Maar hij krijgt van mij een liefdevolle nieuwe start.
Daarom lieve Mouse en Bulletje, hoop ik dat jullie weten,
Dat ik jullie nooit meer zal vergeten.
Ik zal tot het einde strijden,
Om jullie van die ellendige plek te bevrijden.

Uit het oog maar niet uit het hart.......
Lieve Bulletje en Mouse ik zal jullie nooit vergeten.
Heel veel liefs..

Ik kan begrijpen dat jullie bij het lezen van het tegen gedicht van oude eigennaar(gedicht bij stennisje) het gevoel krijgen, ik kan me voorstellen waarom die vrouw ze daar heeft weggehaald, ik kan jullie alleen op mijn woord zeggen het is gelogen, maar ja wie geloof dat na zo'n gedicht.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:11

jemmie schreef:
Ik kan begrijpen dat jullie bij het lezen van het tegen gedicht van oude eigennaar(gedicht bij stennisje) het gevoel krijgen, ik kan me voorstellen waarom die vrouw ze daar heeft weggehaald, ik kan jullie alleen op mijn woord zeggen het is gelogen, maar ja wie geloof dat na zo'n gedicht.

Niemand zegt hier toch dat ze je niet geloven?

Ik weet niet of er een rechtszaak komt, maar die zullen we moeten afwachten om te kunnen weten wat we kunnen geloven.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:40

Sorry, dat bedoelde ik niet zo Bloos
Ik bedoelde, als ik alleen haar gedicht zou hebben gelezen ik ook moeite zou hebben met wie ik moest geloven.
Maar nu heb ik wel het idee dat wij dadelijk woorden krijgen terwijl het om twee andere mensen gaat. Ben er zelfs bang voor.
En dit is en was niet de bedoeling, dus lijkt het me beter deze discussie
te sluiten om verdere problemen te voorkomen.
Ik wil immers geen problemen met jullie en zover ik kan inschatten hebben jullie ook nog geen problemen met mij/ons.En dit wilde ik graag zo houden. Knipoog
Dus als iemand weet hoe je deze discussie sluit?
In iedergeval heel erg bedankt voor de luisterende oortjes.
En ook dat ik onze kant van het verhaal heb mogen vertellen. Pling

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:31

Ik zou dit topic juist wel open houden, ik ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt en waar de paarden heen gaan en onder welke afspraken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:58

Duidelijk is wel dat mevrouw 2 beter kan dichten........

Weet je, hoe dan ook ............... ik vind dit getrut op laag water! Mijn gevoel zegt dat de kant van de rechtmatige eigenaar het meest bij de waarheid ligt....... .