Paardenleed in Mastenbroeker Polder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:41

Dat is vlak bij mij in de buurt. Ik krijg de neiging om er even te gaan kijken.

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:15

Wat houdt je tegen, meld ons maar wat je ziet. Dan weten wij ook meer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:16

Wendy_Kila schreef:
Heeft iemand de foto gezien? Het kan namelijk net zo goed een verworpen veulen zijn, dat volgend voorjaar geboren had moeten worden...
Maar dat kun je natuurlijk uit de foto wel opmaken.. Maar die kan ik helaas niet zien. Maar ik denk niet dat je te vroeg conclusies moet trekken...

Mocht het zo zijn dat de eigenaar het paard verwaarloosd heeft, ben ik er natuurlijk erg boos over. Er is voor mij alleen nog niet genoeg bewijs om deze conclusie te trekken.

Helemaal mee eens! Erg makkelijk om te zeggen dat de eigenaar 'fout' zit als je niet weet hoe en wat precies!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:57

Kitty1 schreef:
Wat een hel moet die moedermerrie doorstaan hebben om haar veulen langzaam te zien sterven en wat een verschrikkelijke dood heeft het veulen gehad! Ze moeten de eigenaar een nachtje buiten zetten in de -8!

Nou dat slaat ook weer nergens op, die van ons staan ook gewoon buiten hoor met dit weer!
En niet iedereen is in de gelegenheid zijn paarden op stal te zetten en niet iedereen wil daar voor kiezen.

Kijk het kan altijd een keer fout gaan, misschien kon de eigenaar er niets aan doen.
Misschien is het veulen gewoon uitgegeleden.
Wat natuurlijk niet betekend dat het niet triest is.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:58

peeky schreef:
Erg hoor Maar waar is de foto waar het om gaat?

lekker belangrijk, sensatie zoekers ook altijd Boos!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:00

Hey Curly,
Ik ben het met je eerste posting zeer eens.

Maar ik weet niet of peeky een sensatie zoeker is. Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar de foto, enkel en alleen omdat ik dan een beter beeld kan krijgen wat er gebeurd is (zie mijn eerste posting).

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:48

Wendy_Kila schreef:
Hey Curly,
Ik ben het met je eerste posting zeer eens.

Maar ik weet niet of peeky een sensatie zoeker is. Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar de foto, enkel en alleen omdat ik dan een beter beeld kan krijgen wat er gebeurd is (zie mijn eerste posting).

Hoezo een beter beeld Verward , ik denk dat je je er toch wel iets van voor kunt stellen, het is gewoon gruwelijk als je zo iets ziet c.q. meemaakt. Neem ik aan.
En sensatie zoeker bedoel ik niet persoonlijk naar Peeky, maar omdat ik al uit meerdere reactie's begreep dat mensen de foto zouden willen zien.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:54

Met een beter beeld bedoel, dat ik kan zien hoe oud het veulen ongeveer was, en hoe de merrie eruit zag. Er lopen nu mensen in het wild te roepen dat het dierenmishandeling is, maar je weet niet of het veulen van dit jaar is, of volgend jaar geboren had moeten worden. Tevens weet je niet in wat voor conditie de merrie zich bevond.
Dat zou uit de foto´s wel duidelijker worden.

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:10

Aaah.. Kei Zielig Huilen Scheve mond

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:25

Ik geloof eerlijk gezegd niet in doodvriezen bij -8, paarden moeten veel lagere temperaturen aankunnen. Het kan eigenlijk van alles geweest zijn, het is nogal makkelijk om gelijk met een beschuldigende vinger naar de eigenaar te wijzen. Het is en blijft wel een triest verhaal.

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:26

ik vind dat zodra ze de eigenaar hebben gevonden toch wel gestraft
moet(en) worden want als dat andere paard ook zo slank is mager dus! en er is nergens water of ierts dergelijks in de winter moet je altijd bijvoeren!!!!!!!! I HATE PEOPLE THEY DO THAT!!!!!!
arme dieren.
dat andere paard was vast de moeder die nu vol zit met melk die ze niet kwijt kan Huilen
en dat veulen is met pijn overleden!!!! GEMEEN!!!!!!!! Huilen Verdrietig Boos! Boos! waaro,waarom toch?!!! Verward Boos!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:26

Eerst maar eens horen wat er precies gebeurd is voor dat er geoordeeld wordt. Denk eens na mensen!!

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:27

eveline_B schreef:
Dat is vlak bij mij in de buurt. Ik krijg de neiging om er even te gaan kijken.

ja moet je doen en ons dan even informeren!!!!!
gr amee.

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:29

Lisette schreef:
Eerst maar eens horen wat er precies gebeurd is voor dat er geoordeeld wordt. Denk eens na mensen!!

nou dat kun je toch zo ook wel raden dat het door de eigenaar komt want evengoed wie fokt er nu een veulen als je geen stal of beschutting hebt!!!! dan ben je dus GEK!!!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:32

Lisette schreef:

INDERDAAD

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:34

pferden schreef:
nou dat kun je toch zo ook wel raden dat het door de eigenaar komt want evengoed wie fokt er nu een veulen als je geen stal of beschutting hebt!!!! dan ben je dus GEK!!!!

Nou zeg, dat kan ook wel minder, volgens jou mening moet ik me dan ook aangesproken voelen Boos!

Ook aal kom je 10 x per dag bij je paard, dan nog kan er tussen de keren dat je er komt wat gebeuren.
En sommige merrie's krijg je niet snel dik als er een veulen aan de voet loopt.

Ik ga de eigenaar niet helemaal lopen verdedigen maar ik vind niet dat iedereen zomaar zo negatief kan doen.

Niemand weet hier nog het WARE VERHAAL !!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:39

pferden schreef:

Mijn merrie is ook drachtig (dus ik fok ook) maar mijn paardje heeft toch echt geen stal hoor..

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:39

pferden schreef:

Daar zeg je het al raden.... Als iedereen zo over alles dacht!

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:42

ik vind het evengoed slecht en je kunt beter vooroordelen want als je ziet hoeveel dieren zijn mishandelt enz doordat mensen d88 ow zal wel meevallen!!!!

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:49

en ookal heeft je paard geen stal het is toch heel slecht voor het veulen om dag en nacht buiten te zijn want wij mensen hebben de paarden verpest met die stallen! overal lees je tegenwoordig veulen dood gevroren,veulen onderkoeld enz enz en nee mijn pony is ook heel slank en wij hebben op stal ook zat veulens maar die blijven aardig vol hoor want die krijgen veel te eten!!!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:50

pferden schreef:

Volgens mij heb je geen verstand van fokken Rolleyes

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:51

pferden schreef:
en ookal heeft je paard geen stal het is toch heel slecht voor het veulen om dag en nacht buiten te zijn want wij mensen hebben de paarden verpest met die stallen! overal lees je tegenwoordig veulen dood gevroren,veulen onderkoeld enz enz en nee mijn pony is ook heel slank en wij hebben op stal ook zat veulens maar die blijven aardig vol hoor want die krijgen veel te eten!!!

Oja? Waar dan?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:56

Cadish schreef:
Volgens mij heb je geen verstand van fokken Rolleyes

Mag ik even heel hard lachen...... haha, precies wat ik net dacht toen ik het las OK dan!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:57

Veulens dag en nacht op stal is goed........... O.C. D. etc.......................

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:01

curly2day schreef:
Mag ik even heel hard lachen...... haha, precies wat ik net dacht toen ik het las OK dan!

Knipoog